برای جستجو در بین هزاران پایان نامه در موضوعات مختلف     

      و دانلود متن کامل آنها با فرمت ورد اینجا کلیک کنید     

 
دانلود پایان نامه

تعداد/ نفر
صبح تا ظهر
4
بعدظهر وشب
38
نامنظم / تمام اوقات شبانه روز
6
نامنظم / کم و تصادفی
2
جامعه آماری بر اساس ساعت تماشای برنامه ها
بر این مبنا برنامه های تلویزیونی به چند گروه به شرح زیر دسته بندی شده و از پرسش شوندگان در خصوص دیدن هرکدام از آنها سوال شد.
1- فیلم و سریال 2- خانواده و سرگرمی 3- علمی و آموزشی 4- پزشکی وسلامت 5- اخبار 6- ورزشی 7- مذهبی واعتقادی 8- سیاسی وتحلیلی
هدف از دسته بندی برنامه های تلویزیونی باتوجه به گستردگی توع و محتوای برنامه ها، رسیدن به پربیننده ترین آنها از دید مخاطبان و بررسی گرافیک و عناصر تجسمی در ساخت آنها بوده است تا بتوان با تجزیه و تحلیل عوامل سازنده ی بصری در آنها، به درک درست و صحیحی از میزان و چگونگی اثرگذاری شاخصه های بصری در افراد رسید. در جدولهایی که در پایین آورده شده است نتایج این تجزیه و تحلیل را مشاهده خواهید نمود:
*توضیح: اینکه این جدولها بر مبنای دیدن = بلی ندیدن = خیر گاهی اوقات = تصادفی دسته بندی و درصدگیری شده است.
در جدولهایی که مشاهده نمودید می بینیم که برنامه هایی که بیشتر مورد علاقه خانمها بودند بر اساس اولویت شامل: فیلم وسریال ، خانوادگی وسرگرمی ، پزشکی و سلامت و تاحدودی مذهبی بود.
درمورد آقایان این دسته بندی شامل: اخبار، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی، فیلم و سریال بود که با مشخص شدن طیف این برنامه ها می توان با درنظر گرفتن موارد مشترک درخصوص شاخصه های بصری این گونه برنامه ها بر روی مخاطبان آقا یا خانم اطلاعات مورد نیاز را استخراج نمود.
عناصر و عوامل اثرگذار بصری در تولید یک برنامه
در اینجا لازم به توضیح است که بیشتر افراد موردسوال باتوجه به اینکه درخصوص عناصر بصری تجسمی دانشی نداشتند قبل از پرسش برآن شدیم تا آنها را تاحدودی با هر یک از این موارد آشنا نماییم تا بتوانند درباره ی انتخاب هر عامل اثرگذار از میان گزینه های بیان شده انتخاب درست وصحیح را داشته باشند.
عناصربصری مورد پرسش
درخصوص عناصر بصری یکی از چالش های پیش روی ما، انتخاب هرکدام از آنها بود، زیرا بینندگان عادی تلویزیون دانشی درخصوص اثرگذاری خط یا سطح و… ندارند و نمی توان انتظار داشت که راجع به این موضوع نظر درست و مطلوب را ارایه کنند.پس با دردست داشتن عوامل بصری که درفصل گذشته بدانها اشاره شد ضمن دسته بندی و مطالعه بر روی آنها و صحبت با افراد مختلف و شنیدن نظرآنها، همچنین تعدادی از صاحبنظران، در ابتدا توضیح مختصری راجع به منظور هرکدام از موارد داده شده به بینندگان منتقل شد، سپس برآن شدیم ضمن صحبت و مشارکت خود فرد، این مفاهیم را در دسته های قابل فهم تری جای دهیم و آن را از اشخاص بپرسیم. در این شیوه افراد با درک بهتر و دقیق تری نسبت به آن چیزی که انتظار آن را داشتیم نظر و پاسخ خود را بیان نمودند. از میان عوامل گوناگون موثر در انتقال مفهوم بصری به فرد به دسته بندی زیر رسیدیم:
1-کارکرد رنگ 2- فضا (شلوغی،خلوتی) جزئیات 3-ریتم و حرکت عناصر 4-کادربندی تصاویر 5- تصویر، عکس، شکل،پویانمایی 6- نمودار،جدول،اینفوگرافی
دسته بندی : علمی