جدیدترین مطالب

چگونه ذهنمان را تقویت کنیم؟

,تقویت ذهنBetter Thinker

به گزارش آلامتو و به نقل از زومیت؛ شاید خیلی از شما در روبرو شدن با افراد موفق، در کنار اراده ی قوی هوش بالا رو هم در موفقیتشون موثر دونسته اید. هوش بالا مادرزادیه یا می توان اون رو تقویت کرد؟

واسه باهوش تر شدن چه کاری می تونیم بکنیم؟ این سؤالیه که بسیار در وب سایت Quora مطرح می شه. کوئرا سایتی واسه توانمندسازی افراد با دانش اندوزی و اشتراک اون با دیگرونه. روشنه که با کسب اطلاعات بیش تر، درک و فهم افراد نسبت به جهان هستی متفاوت هستش.

جواب لنی بک برگ، یکی از کارشناسان علوم پایه ی کوئرا رو واسه این سؤال می خوانیم.

تحریک مغز

پاز ل های سنتی مانند جدول کلمات متقاطع یا سودوکو واسه تقویت ذهن بسیار به درد بخور هستن. این بازی ها کمک می کنن مغز همیشه آمادگی لازم واسه حضور ذهن و حل سریع مسائل رو داشته باشه. اگه از این بازی های سنتی خسته شده اید، اپلیکیشن های متنوعی واسه تقویت ذهن وجود دارن که می تونید از اون ها استفاده کنین. به عنوان مثال اپلیکیشن لوموسیتی علاوه بر داشتن شکل های جور واجور معماهای سخت، از گیم پلی جذابی هم برخورداره.

گوش دادن

این کار به نظر آسون ترین راه به نظر می رسد. در واقع گوش دادن به حرف های دوستان یا همکاران علاوه بر بهره مندی از تجربه های اون ها در بلندمدت، باعث تقویت ذهن می شه. لازم نیس واسه تمرین گوش دادن به دنبال کسی باشین. می تونید کتاب های صوتی جفت و جور کنین و در اوقات مرده اون ها رو گوش بدید.

مطالعه

اهمیت مطالعه فقط واسه یاد گرفتن نیس. مطالعه علاوه بر تقویت ذهن و کسب اطلاعات، ناخودآگاه باعث افزایش دامنه ی واژگان و بهبود دستور زبون می شه. در حال مطالعه حتما مطمئن شید که معنی کلماتی رو که نمی دونین، جستجو می کنین و بدون فهم هیچ مطلبی از اون رد نمی شید. هدف شما نباید تموم کردن هر چی سریع تر کتاب باشه؛ بلکه باید هرچه می تونید بیش تر یاد بگیرین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه زندگی را سخت نگیریم؟

واسه مطالعه ، کتاب مورد علاقه ای که در شغل یا زندگی هم کاربردیه، انتخاب کنین. اگه همیشه کتاب شعر یا طنز بخونین، مطلب مفیدی که واسه زندگی روزمره ی شما به درد بخور باشه، یاد نمی گیرین. کتاب های غیر علمی رو یادتون نره. شاید یه کتاب آموزش کارآفرینی گره های خیلی از زندگی شما بگشاید.

نوشیدن آب

تحقیقات دانشگاه ایست لندن و وست مینستر در انگلیس نشون می دهد که بدون آب کارکرد مغز ۱۴ درصد کاهش می یابد. حدود ۵۰ الی ۷۵ درصد بدن ما از آب تشکیل شده. با کم شدن آب بدن به مغز فشار بیش تری واسه پردازش عملیات برابر وارد می شه. واسه خودتون یه ظرف آب درجه بندی شده جفت و جور کنین تا حجم روزانه آبی رو که می نوشید بدونین. در نظر داشته باشین قانون ۸ لیوان در روز واسه همه ی افراد صدق نمی کنه. واسه اطلاع از اندازه آب روزانه لازم بدنتون طبق شاخص BMI، می تونید به وب سایت های سلامتی مراجعه کنین.

آموزش آنلاین

امروزه اینترنت پر از شکل های جور واجور و اقسام آموزش های جور واجور شده. در هر زمینه ای که بخواین دانشی به دست بیارین، تعداد زیادی سایت با آموزش رایگان هست که می تونید طبق زمان بندی و برنامه خودتون از اون ها استفاده کنین. به عنوان مثال اگه به عکاسی علاقه مندین، کافیه عبارت آموزش عکاسی رو جستجو و از درس های رایگان استفاده کنین. اگه با کمی دست به جیب شدن مشکلی نداشته باشین، بهتره سری به سایت های پولی بزنین. محتوای این سایت ها نظم و کیفیت بهتری دارن و باعث پریشونی و گیجی در اول کار نمی شن. با مراجعه به سایت های تخفیف گروهی، می تونید از تخفیف های خیلی مهمی بهره مند شید.

سؤال پرسیدن

بعضی وقتا سؤال پرسیدن کار بسیار سختیه. هر وقت شما غرورتون رو کنار می گذارید و بیان بی اطلاعی می کنین، احساس ضعف به شما دست می دهد. اما همین احساس می تونه انگیزه ای باشه که واسه خلاص شدن از اون به دنبال یاد گرفتن نامعلوم ها برید و اطلاعات خودتون رو زیاد کنین. در سؤال پرسیدن شفاف باشین. اگه سؤاات گنگی سوال کنین، جواب های مبهمی دریافت می کنین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه رهبری کنیم؟ ۷ ویژگی شخصیتی رهبران بزرگ

ورزش

ورزش فقط واسه تنظیم فشار خون نیس. کاهش احتمال دچار شدن به بیماریهای قلبی یا سکته ی مغزی و حتی افزایش اعتماد به نفس از فواید دیگه اون هستن. طبق انتشارات دانشکده ی پزشکی دانشگاه هاروارد، ورزش کردن از بخش های تفکر و حافظه ی مغز مواظبت می کنه. درسته که با مشغله های روز افزون زندگی پیدا کردن زمان کافی واسه ورزش خیلی سخت شده؛ اما چاره ای نیس. حتی چند قدم پیاده روی دور و بر خونه، بهتر از هیچه. تلاش کنین به طور منظم پیاده روی کنین و در باشگاه های ورزشی عضو شید. حتی دویدن از پله های ساختمون، البته با مراقبت از زانو می تونه فکر خوبی باشه. خلاصه این که هر کاری می کنین، مطمئن شید که قلبتون به ضربان می افتد و عرق می کنین.

تفکر

فکر کردن فقط واسه حل مشکلات نیس. واسه افزایش حضور ذهن و خلاقیت باید همیشه جریان داشته باشه. می تونید موقع دراز کشیدن در تختخواب به روزی که گذرونده اید فکر کنین. به کارایی که انجام داده اید و اینکه چیجوری گذشت و چیجوری می تونست بهتر باشه. اهدافتون و اقدامات لازم واسه اون رو تجسم کنین. در برنامه ریزی های شخصی با خودتون صادق و مسئولیت پذیر باشین.

به کار گیری وقت

همه ی ما احساس پریشونی و گیجی در روبرو شدن با وظایف زیاد رو تجربه کرده ایم. وقتی تلاش می کنین که در کاری مهارت لازم رو به دست بیارین، باید به ندای داخلی خود گوش بسپارین و از دست دست کردن دوری کنین. اگه وقت گذرانی کنین، دیگه وقتی واسه حل پازل، مطالعه یا ورزش به منظور تقویت ذهن دارید. یادتون نره که وقت طلا هستش؛ پس قدر اون رو بدونین.

چیجوری بر ذهن خود مسلط شیم؟

چیجوری ذهن خود رو خالی کنیم؟ بازسازی دوباره افکار

تقویت حافظه تقویت مغز زومیت

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *