Comments: 0 Posted by: Posted on:

خواهان پوستی سالم تر، موهایی سرحال تر و ناخنایی قشنگ تر هستین؟ باید تغییرات کوچیکی در سبک زندگی خود بدین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ شما واسه داشتن یه پوست نورانی مانند سوپراستارها، احتیاجی به یه اسپای گرون قیمت ندارین. روزای اسپا شک نداشته باشین با شکوه هستن اما اونا واسه داشتن مو، پوست و ناخن هایی که در سر می پرورانید لازم نمی باشن. در واقع تموم کاری که لازمه انجام بدین، اعمال چند تغییر ساده در روال روزمره تونه تا به موهایی براق، پوستی نورانی و ناخنهایی محکم و جذاب دست پیدا کنین. روزای اسپا رو به رسیدگی به سلامت روحی تون اختصاص بدید. شما واسه رسیدن به ظاهر مورد نظرتون، احتیاجی به اونا ندارین.

  1. پروتئین استفاده کنین

اون شیک پروتئین صبحگاهی، بجز کمک به تقویت ماهیچهاتون، فایده دیگری هم داره. پروتئین به کلفت تر شدن موها هم کمک می کنه.

  1. شیرینی ها رو محدود کنین

اون وعده اضافی از دسری که می خورید، فقط به ضرر اندازه دور کمرتون نیس. قند زیادتر از اندازه می تونه به کلاژن گرانبهایی که از چین و چروک جلوگیری می کنه هم آسیب برسونه. مثل اینکه به یه دلیل دیگه واسه صرفنظر کردن از اون تیکه کیک نیاز داشتین، درسته؟

  1. شیر بخورین

دفعه بعدی که به بچه هاتون می گین شیرشون رو بخورند، خودتون هم به نصیحت خودتون عمل کنین. شما هم به شیر نیاز دارین. ویتامین D و کلسیم به ساخت مو و ناخنهای سالم کمک می کنن.

  1. تموم چربی ها رو حذف نکنین

اشکالی نداره که مراقب چیزی که می خورید، باشین اما حذف کامل یه ماده غذایی، پوست، مو و ناخنهای شما رو از مواد مغذی که واسه رشد کردن به اونا نیاز دارن، محروم می کنه. اسیدهای چرب لازم کم می تونه به پوست خشک، موها و ناخنهای شکننده و بسیار ضعیف منجر شه.

  1. سرتون رو بپوشونین

شما میدونید که خورشید می تونه به پوستتون آسیب برسونه اما این، تنها ضررش نیس. همون اشعه های UV که از ترسشون به ضدآفتاب پناه می برید، می تونن به موهای شما هم آسیب بزنن و اونا رو شکننده و نازک کنن. دفعه بعدی که در آفتاب بیرون می رید، واسه پوش,ندن اون گیسوان قشنگتر، یه کلاه یا روسری بذارین.

  1. مولتی ویتامین هاتون رو استفاده کنین

اون چیزی که میخورید، بر ظاهر پوست، مو و ناخنهای شما تاثیر میذاره. با مصرف یه مولتی ویتامین روزانه، شکافهای تغذیه ای در رژیم غذایی خود رو پر کنین تا پوست، مو و ناخنهایی قوی، سالم و نورانی داشته باشین.

  1. از گوشت ارگانیک استفاده کنین

در عین حالا که مصرف پروتئین رو بالا می برید، از گوشت ارگانیک هم استفاده کنین. ممکنه کمی گرانتر باشه اما بعضی کارشناسان پوست می گن مریضایی که گوشت بدون هورمونهای اضافه می خورن، میفهمن که ظاهر پوستشون بهتر شده.

  1. ورزش کنین

اینم یه دلیل دیگه واسه ورزش کردن «افزایش جریان خون به وجود اومده بوسیله تمرین، به پوستتون یه درخشش سالم میده، پوست سر شما رو تحریک می کنه و فولیکولهای مو رو سالم نگه می داره.»

  1. مراقب قهوه باشین

شاید کافئین واسه سرحال و با نشاط نگه داشتن شما عالی باشه، اما به ضرر پوست، مو، و ناخن های شما عمل می کنه. کافئین زیادتر از اندازه بدن شما رو کم آب می کنه، در حالیکه شما واسه داشتن ظاهری بهتر به آبرسانی نیاز دارین.

  1. یوگا رو به تمرین تون اضافه کنین

فقط به تمرین کاردیو در باشگاه اکتفا نکنین. واسه گردش خون بهتر، مقداری یوگا به تمرینتان اضافه کنین. یوگا واسه کاهش استرس که هممون میدونیم بر پوست، مو و ناخنهای شما تاثیر منفی میذاره هم خوبه.

  1. واسه مرطوب کردن صبر نکنین

به محض بیرون اومدن از حموم مرطوب کننده تون رو وردارین. به کار گیری مرطوب کننده در عرض ۲ تا ۳ دقیقه، رطوبت رو در پوست به دام میندازه و پوست شما رو بهتر هیدراته نگه می داره.

  1. به پشت بخوابین

وقتی که به دنبال اون هستین تا از استراحتتان، فواید زیبایی نصیبتون شه، تلاش کنین تا حد ممکن به پشت دراز بکشین. خوابیدن به پشت، از تجمع مایع که به پف کردگی و حلقه های مشکی زیر چشم منجر می شه و شاید با افزایش سن باعث چین و چروکهای بیشتر شه، جلوگیری می کنه.

  1. به ناخنهایتان استراحت بدید

تموم اون لاکهایی که می زنید، مطمئنا قشنگتر بنظر می رسن اما جلوی جذب رطوبت بوسیله ناخنهایتان رو می گیرن که به ناخنهایی شکننده و نازک منجر می شه. پس بین لاک زدن هاتون فاصله بندازید.

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی مو زیبایی ناخن زیبایی پوست مجله تناسب اندام چیجوری