جدیدترین مطالب

چگونه سرمایه گذار جدید جذب کنیم؟

یه مدیر خوشفکر همیشه ایده هایی واسه پیشرفت و تحقیق داره که میتونه آینده کار و کاسبی تحت مدیریتش رو از این رو به اون رو کنه اما بعضی از این ایده ها نیازمند سرمایه های بزرگی است و خارج از توان فعلی شرکت؛ راه حل در این مواقع جذب سرمایه گذار جدید است تا بشه با کمک سرمایه جدید طرحای مورد نظر رو پیاده کرد.

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمون؛ اگه می خواید سرمایه جدیدی وارد کار و تجارتتان کنین، شایدً می دونین که جذب سرمایه گذار کار خیلی ساده ای نیس. مسئله خیلی مهم ارائه و معرفی خودتون به سرمایه گذاران احتمالی و جلب نظر اونا واسه وارد کردن سرمایه شون به کار شماس.

بعضی وقتا شاید کمتر از ۱۰ دقیقه واسه معرفی خودتون زمان داشته باشین، به خاطر همین خیلی مهمه که واسه اینکار از قبل برنامه ریزی کنین. در این مقاله ما فرمت معرفی شرکتتون و مراحل پشنهادی براتون آوردیم که می تونه کمک خوبی در این مورد براتون باشه.

چیزی که خیلی باید به اون دقت کنین، تمرین کردن ارائه و معرفی شرکتتون واسه جذب سرمایه گذار است. خیلی از کارفرماها رو می ببینن که چون زمان بندی و برنامه ریزی درستی واسه جلسه معرفی خود ندارن، نمی تونن در زمان مقرری که واسه معرفی خود به دست آورده ان، این کار رو به درستی بکنن.

علاوه بر این، سرمایه گذاران میخوان که بتونین ادعاهایتان رو اثبات کنین. باید یه برنامه کاری خوب و آماده داشته باشین تا سرمایه گذاران بتونن در صورت نیاز اونو بررسی کنن. چیزی که اونا میخوان یا خلاصه برنامه های اجرایی شرکت شما یا برنامه کامل اون هستش.

واسه جذب سرمایه گذار جدید واسه کار و تجارتتان، چند نکته مهم رو باید یادتون باشه:

  1. داستان شما

کارتون رو با یه داستان متقاعدکننده شروع کنین. اینکار شنونده هاتون رو از همون اول درگیر مسئله می کنه. و اگه بتونین داستان رو به روشی به شنونده هاتون ربط بدین، خیلی بهتر هم هستش. داستان شما باید مربوط به مشکلی باشه که می خواید در بازار محصولتان از بین ببرین.

  1. راه حل شما

نکات خاص درمورد محصولتان رو عنوان کنین و توضیح بدین که چیجوری این ویژگیا قادر به حل مسئله عنوان شده در اسلاید قبل هستش. دقت کنین که کوتاه، دقیق و ساده در این رابطه توضیح بدین.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه دویدن را زیاد کنیم؟

  1. موفقیتاتون

شایدً می خواین که در اول جلسه معرفی اعتباری واسه خودتون بسازین. کمی وقت رو صرف توضیح موفقیتای قبلی خودتون کنین. این وقتیه واسه جلب نظر سرمایه گذار مورد نظرتون. با گفتن موفقیتایی که خودتون و تیمتون تا به اون روز داشتن نظر اونا رو به سمت خودتون جلب کنین.

  1. بازار هدف شما

نگید که هر فرد روی کره زمین می تونه یه مشتری بالقوه واسه شما باشه، حتی اگه یه روز این حقیقت پیدا کنه. درمورد کسائی که محصولتان رو واسه اونا تولید می کنین واقع بین باشین و بازار هدفتون رو محدود کنین. این کار نه فقط نظر شنونده هاتون رو جلب می کنه، بلکه باعث می شه با سیاست بهتری به برنامه ریزی تون فکر کنین.

  1. جذب مشتری

این یکی از قسمتایی واسه جذب سرمایه گذار است که معمولاً فراموش می شه. چیجوری می خواین مشتری به دست بیارین؟ چه هزینه هایی براتون به دنبال داره؟ موفقیتتون رو چیجوری آزمایش می کنین؟ وضعیت مالی شما باید جوابگوی هزینه های جذب مشتری باشه.

  1. رقبای شما

یه قسمت مهم از جذب سرمایه گذار که بیشتر افراد اونو ندیده می گیرن یا جزییات کافی واسه اون ارائه نمی دن اینه که به چه دلیل با رقیباتون متفاوت هستین.

بهترین راه واسه نشون دادن ارزشتان نسبت به رقبا اینه که اونو به فرمت ماتریس نشون بدین – یعنی رقیباتون رو سمت راست جدول و ویژگیا و امتیازات خودتون رو بالای جدول بذارین و ویژگیایی که هر کدوم از رقیباتون دارن رو علامت بزنین. در بهترین حالت رقیباتون باید تعداد بسیار کمی از ویژگیا و فواید شما رو داشته باشن.

  1. الگوی درآمد شما

سرمایه گذاران تقریباً به این بیشتر از هر چیز دیگری فکر می کنن. چیجوری می خواین پول درآرین؟ درمورد اجناس و قیمت گذاری هاتون دقیقاً براشون توضیح بدین و دوباره تاکید کنین که بازار منتظر اجناس شماس.

  1. پیش بینیای مالی شما

به اون نشون بدین که در مورد درآمد (به ازای محصول) واسه سه تا پنج سال آینده چه پیش بینی دارین. باید با بیان خیالات و فرضیاتتان، اعدادی که ارائه می کنین رو ثابت کنین. می بینین که سرمایه گذار دلخواه ماشین حسابش رو بیرون می آورد تا مطمئن شه اعدادتان منطقیه.

این مطلب را هم بخوانید :
چگونه زندگی مشترک شادی داشته باشیم؟

پس اطلاعاتی که لازم دارن تا ببینن حساب و کتاباتون درسته رو به اونا بدین. اگه نمودار مالی شما رشد رو نشون میده، حتماً دلیل و اتفاقی که باعث اون می شه رو توضیح بدین.

  1. تیم کاری شما

سرمایه گذارها اول روی آدما و بعد روی ایده ها سرمایه گذاری می کنن. پس باید اطمینان یابید که جزییات و اطلاعات مربوط به مدیران ارشد خود و اینکه به چه دلیل اونا افراد مناسبی واسه گرداندن شرکتتون هستن رو با اونا درمیون بذارین.

هم اینکه باید درمورد مهارتایی که با کمبود اون در شرکتتون مواجه هستین هم صحبت کنین.

بیشتر شرکتا و تیمای تجاری دچار از دست دادن یه مهارت مهم هستن، این مهارت ممکنه بازاریابی باشه، مهارت مدیریت اجرایی باشه، برنامه ریزی باشه، فروش، مدیریت مالی یا هر چیزی دیگه. بذارین بدونن که می دونین چه چیزایی رو نمی دونین.

  1. نیازای سرمایه گذاری شما

باید بدونین که چقدر پول، از راه چه کسائی و با چه درصد سهام در شرکت شما سرمایه گذاری شده و به چقدر سرمایه دیگه نیاز دارین. خاطرنشان کنین که به چه دلیل تیم مدیریتی شما قادر به تضمین رشد سرمایه خود هستن.

چیزی که باید در این قسمت به اون بپردازید اینا هستن: به چه مقدار سرمایه نیاز دارین؟ به چه دلیل به این سرمایه نیاز دارین؟ این سرمایه واسه چه منظوری استفاده می شه؟ و چه درآمدی به دنبال داره؟

  1. روش هدف دار خروج شما

اگه به دنبال سرمایه خیلی زیاد (بالاتر از یه میلیون دلار) واسه تجارتتان هستین، مطمئناً بیشتر سرمایه گذاران درمورد روش هدف دارای خروج شما سوال می کنن.

برنامه تون اینه که سهام بفروشین؟ به بخش دولتی ملحق شید (که شرکتای بسیار کمی اینکار رو انجام میدن)؟ یا چیزی دیگه؟ باید نشون بدین که روی این مسئله فکر کردین که چه روش هدف دار خروجی دارین، شرکتای هدفتون کدوما هستن و به چه دلیل اینکار بعد از ۳، ۵ یا ۱۰ سال عاقلانه هستش.

چیجوری یه سرمایه گذار خوب پیدا کنیم؟

چیجوری سرمایه گذاری در بورس رو شروع کنیم؟

سرمایه گذاری مردمون چیجوری

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *