Comments: 0 Posted by: Posted on:

شعار تبلیغاتی slogan

شعار پیامی متحدکنندهه که می تونه بازگوکننده هویت شرکتتون باشه. ذات کوتاه و جذاب بودن اون باعث می شه مشتریان همیشه اون رو یادشون باشه.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ خیلی مهمه که شعاری باحال و پرمفهوم واسه بیزنس خود انتخاب کنین. در زیر به ۸ نکته ای اشاره می کنیم که کمکتون می کنه بهترین و تحریک کننده ترین شعار رو واسه کار و تجارتتان انتخاب کنین.

۱. هرچه کوتاهتر بهتر

شعارتان نباید بیشتر از یه جمله باشه و در بیشتر موارد حتی اگه یه عبارت باشه بهتره. هرچه شعارتان کوتاهتر باشه، راحت تر به خاطر سپرده می شه. جذاب ترین قسمت کارتون رو در چند کلمه ساده و روان برجسته کنین (بین پنج تا ده کلمه).

۲. ارجینال باشه

بد نیس که از تبلیغات و شعارهای موجود الهام بگیرین اما تلاش نکنین از شعاری که تا الان موفق بوده تقلید کنین. به چه دلیل باید کسی جذب چیزی تقلیدی شه؟ حتی ممکنه وارد دردسرهای رعایت نکردن کپی رایت شید. خاص و جذاب بودن هم مطمئن تره هم هوشمندانه تر.

۳. واقعبینانه باشه

وعده ای که نتونین به اون عمل کنین ندین. ایده خوبی نیس که شعار بدید «ارزون تر از همه جا» وقتی نمی تونید اون رو اجرا کنین (همیشه این احتمال هست که کسی قیمت هاش رو پایین تر از شما بیاره). در ادعاهایتان رو راست باشین و بزرگ نمایی نکنین.

۴. شعرگونه باشه

به شعارتان به عنوان یه بیت شعر نگاه کنین. ریتم و جریان خوب شنیدن و به زبون آوردن اون رو جذاب تر می کنه. ریتم و تکرار کلمات هم آوا می تونه شعارتان رو تو ذهن ها ماندگارتر کنه.

۵. قابل خوندن باشه

از زبانی مبهم و سردرگم کننده واسه شعارتان استفاده نکنین. از جملات معلوم و دستورزبانی درست استفاده کنین. جمله معلوم ساختاریه که فاعل انجام دهنده عمله نه اینکه فعل به مفعول نسبت داده شه. مطمئناً شعار اگه به حالت نامعلوم نوشته شه اون اندازه جذاب نخواد بود.

۶. قابل گفتن باشه

شعارتان رو بلند بگید. چیجوری شنیده می شه؟ روان به زبون میاد یا گفتنش سخته؟

شعارتان نه فقط باید راحت خونده شه، بلکه باید راحت و روان بر زبون جاری شه.

۷. بر سود مشتری تمرکز داشته باشه

تقریباً همه شعارهای موفق شامل دلیلی هستن که به چه دلیل مشتری باید بخواد اون بیزنس رو انتخاب کنه. مثلاً Burger King می گوید، «هر طور دوست داری سفارش بدید»، State Farm می گوید، «مثل یه همسایه خوب» و DeBeers می گوید، «الماس واسه همیشه». همه این شعارها توجه رو به سمت فایده اصلی که مشتری از انتخاب اون محصول یا بیزنس می برد، می کشونن: توانایی تغییر، صمیمیت و دووم. شما می تونید حتی با یه عبارت ساده چیزی که باعث جذابیت شرکتتون می شه رو بگید.

۸. خنده دار نباشه

شوخ طبعی می تونه راهی موثر واسه به یادماندنی شدن شعارتان شه اما باید مراقب باشین. واسه برنده هایی مثل ۷Up با شعار «۷UP رو مال خودتون کنین» خیلی راحت ممکنه جوک بسازن اما شناخته شده بودن و گذشته قوی اون جلویش رو می گیرد. اما اگه نمی دونستید ۷Up چیه و تبلیغ اون رو در تلویزیون ندیده بودین، چیز خیلی از شعار اون عایدتان نمی شد. برنده های کوچکتر و جدیدتر بهتره شعارهایی رو انتخاب کنن که توصیفی و جدی تر باشه.

نتیجه

یه شعار خوب می تونه جذابیت و حضور برند شما رو پررنگ تر کنه اما یه شعار بد مشتریان احتمالی تون رو سردرگم می کنه. با رعایت نکاتی که در بالا به اونا گفته شد، شعاری واسه برندتون انتخاب کنین که در خاطره ها موندگار شه.

تبلیغات هدف دار چیه؟

تبلیغات پروپاگاندا چیه؟

مردمون مقالات تبلیغات اینترنتی