Comments: 0 Posted by: حمیدی Posted on: سپتامبر 20, 2019

سحر خیزی کلا باعث شادی و رضایت بیشتر از زندگی می شه.

یه مطالعه که از راه دانشگاه تورنتو انجام شده نشون میده که مردمی که شبا تا دیر وقت بیدار می مانند بیشتر در برابر دچار شدن به یه سندرم هستن که مربوط به نبود یکی بودن بین ساعت داخلی بدن و واقعیتای برنامه روزانه ما هستش که باعث خواب آلوده گی بیشتری می شه، این بدون معنیه که ساعت بیولوژیکی خود رو باید با ساعتای رسمی هماهنگ کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ تحقیقات نشون میده که مردم به طور طبیعی مشخصات خواب متفاوتی دارن که به عنوان کرونوتایپ شناخته می شه. اما این واقعیت هست که در جامعه مدرن، ایده آل ترین حالت سحر خیزیه.

واسه کسائی که به طور طبیعی سحر خیز نیستن، چند راهنمایی اولیه واسه زود بیدار شدن از خواب در در این مقاله اومده.

  1.  تصمیم بگیرین که زود بیدار شید

تو یه مطالعه در آلمان، محققان به این نتیجه رسیدن که آدمایی که به اونا اخطار داده شده که در ساعت ۶ صبح باید از خواب بیدار شن، از پیش هورمونای محرک استرس هوشیاری در بدن اونا در ساعت ۴:۳۰ صبح ساخته می شه. اما مردمی که به اونا اخطار داده نمی شه، بدن از این نوع هورمونا تولید نمی کنه که پس از بیدار شدن منتهی به بی حال و سستی بیشتری می شه.

بدن ما به وقتی که با امید به اینکه بیدار شیم توجه داره و کم کم هوشیاری رو واسه ما آماده می کنه.

  1. در اسرع وقت نور خورشید دریافت کنین

مطالعه ای از راه دانشگاه لیژ انجام شد، نشون داد کسائی که کمی نور خورشید رو در اوایل صبح دریافت می کنن، هشیاری بیشتری نسبت به گروهی که از اون محروم بودن، دارن. اونا هم اینکه فعالیت بیشتری در قسمت شناخت مغز خود دارن.

این کار هم اینکه باعث خواب راحت در شب می شه و به مشکل خلقی فصلی در طول روزای کوتاه زمستون کمک می کنه.

  1. چرت نزنین

شما با موجی از هورمونهای استرس از خواب بیدار میشین، که راه بدن شما واسه آماده شدن در روزه. اما اگه شما چرت بزنین، به بدن خود می گین که کار مخالف اونو بکنه، در نتیجه شما در آخر احساس خستگی و بی حالی بیشتر می کنین.

  1. نقاط فشار رو ماساژ بدین

مطالعه ای در دانشگاه میشیگان نشون داد، آدمایی که نقاط فشار خود رو ماساژ میدن، هوشیاری خود رو زیاد می کنن.در این مطالعه ،داوطلبان پنج نقطه از نقاط فشار خود رو هر کدوم به مدت سه دقیقه تحریک می کنن.

این نقاط، بالای سر، بین انگشت شست و انگشت اشاره، زیر کپسول مفصل زانو، کف پا و پشت گردن بودن.

  1. هر روز در یکزمان مشخص بیدار شید

کارکرد موثر بدن کلا وقتیه که ریتم ثابتی داشته باشه، که خواب زیاد در تعطیلات آخر هفته می تونه اونو قطع کنه. اگه شما هر روز تو یه زمان مشخص از خواب بیدار شید، می تونین خود رو واسه بیدار شدن از خواب بدون ساعت زنگ دار آماده کنین.

  1. با یه ساعت زنگ دار با صدای ملایم بیدار شید

هرچه با صدای بد تری از خواب بیدار شید، وقتی که چشم خود رو باز می کنین تمایل به خواب بیشتر می شه پس تلاش کنین از یه صدای ملایم واسه ساعت خود استفاده کنین.

یه ساعت زنگ دار که اجازه میده تا کم کم از خواب بیدار شید ممکنه چند لحظه اول تمایل به خواب رو آسون تر کنه، اما بدترین انتخابه.

هم اینکه وقتی که شما یهویی از خواب بیدار میشین، احساس تمایل به خواب می تونه بدتر شه.

  1.  جنب و جوش داشته باشین

وقتی که شما تموم شب در خواب بودین، خون شما کمی بی حرکت می شه. گردش خون خود رو با ورزش کردن زیاد کنین. لازم نیس که یه ماراتن داشته باشین، سه دقیقه یوگا می تونه بدن شما رو از خواب بیدار کنه.

  1. آب بخورین

این مورد آسونه. شما با عرق کردن و دم و بازدم در طول شب، آب از کفتون میره. پس وقتی که شما از خواب بیدار میشین به طور طبیعی نیاز به تامین دوباره مایعات بدن خود دارین. یه لیوان آب کافیه.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

اختصاصی بیزینس اینسایدر خواب چیجوری

Leave a Comment