Comments: 0 Posted by: حمیدی Posted on: سپتامبر 20, 2019

how-to-run

خستگی بعد از دویدن هرچند ممکنه مقداری آزار دهنده باشه اما واقعاً حس خوبی داره البته به شرطی که روش درست دویدن رو بدونین!

می خواین به درستی بدوید؟ نکات زیر رو یادتون باشه

بعضی وقتا از اوقات بهبود فرم دویدن به شما کمک می کنه سریع تر، موثرتر و راحت تر بدوید و استرس و فشار کمی روی بدنتون وارد شه. در اینجور شرایطی خطر اسیب رسیدن به بدنتون کم می شه. در این مقاله می خوایم نکاتی رو با هم مرور کنیم که باعث بهتر شدن شکل دویدن تون می شه.

به سمت جلو نگاه کنین:

چشماتون باید ۳۰۴ الی ۶۰۹ سانتی متر جلوتر از شما متمرکز باشه. به پاهاتون خیره نشید. این شکل از دویدن نه فقط یکی از اشکال درست دویدنه بلکه به شما کمک می کنه امن تر بدوید چون میدونید چی پیش روتون قرار داره و از افتادن روی زمین پیشگیری می کنین.

بر میونه پاهاتون فرود بیایید:

تلاش نکنین روی انگشتان پا یا پاشنه تون فرود بیایید. اگه روی انگشتان پا بدوید بخشایی از بدن شما به سرعت خسته می شه و ممکنه دچار درد شید. قرار گرفتن روی پاشنه ها هم باعث تلف شدن انرژی تون می شه و می تونه باعث اسیب رسوندن به بدنتون شه.

تلاش کنین روی میونه پاهاتون قرار بگیرین و بعد به سمت جلوی انگشتان پا برید. اگه هنوز این قانون رو رعایت نمی کنین بهترین کار اینه که تکنیکای موجود رو تمرین کنین و ببینین چیجوری می تونین به بهترین شکل ممکن روی میونه پاهاتون فرود بیایید.

پاهاتون رو به سمت جلو بذارین:

مطمئن شید که انگشتان پاتون به سمت جلو اشاره دارن. دویدن روی پاها که به سمت بیرون یا داخل اشاره دارن می تونه اسیبای جبران ناپذیری بر بدنتون وارد کنه. اگه به طور طبیعی نمی تونین به این روش بدوید بهتره تمرین کنین و پاهاتون رو به صورت صاف و راست روی زمین بذارین.

واسه مسافتای کوتاه اینکار رو انجام بدین و بعد راه و زمان تون رو کم کم بیشتر کنین. بعد از چند وقت می تونین پاهاتون رو درست روی زمین بذارین و این موضوع به یه رفتار طبیعی براتون تبدیل می شه.

دستان تون رو در کمر نگه دارین:

تلاش کنین دستان تون رو در سطح کمر نگه دارین. درست جایی که دستا به آرومی مفصل ران می رسه. بازوی شما باید با زاویه ۹۰ درجه خم شه. بعضی از دوندگان تازه کار دوست دارن دست هاشون رو جلوی سینه نگه دارن به خصوص وقتی که خسته می شن. با نگه داشتن بازوها به این روش بیشتر از قبل خسته می شه و شونه ها و گردنتون هم شروع به خسته شدن می کنن و فشار زیادی روی اونا وارد می شه.

دست هاتون رو ریلکس کنین:

وقتی که در راه انتخابی تون می دوید تلاش کنین بازوها و دست تون رو تا جایی که می تونین ریلکس نگه دارین. می تونین دستا رو به شکلی نگه دارین که انگار یه تخم مرغ در دست دارین و نمی خواین اونو بشکنید. مشت هاتون رو هم گره نکنین چون ممکنه به سفتی در بازوها ، شونِه و گردن منجر شه.

وضعیت بدنی تون رو بررسی کنین:

وضعیت بدنی تون رو به صورت صاف و محکم نگه دارین. سرتون بالا باشه، پشت تون صاف باشه و شونه ها برابر شه. شونِه هاتون رو زیر گوشا نگه دارین و لگن تون در موقعیت خنثی حفظ کنین. مطمئن شید که به سمت جلو یا عقب خم نمی شین. این کار باعث خستگی بدنتون می شه. هر از چندگاهی وضعیت بدنتون رو بررسی کنین. اگه احساس کردین خسته شدید، کمی استراحت کنین. خسته شدن باعث خستگی گردن، شونِه و درد در کمر می شه.

شونِه هاتون رو ریلکس کنین:

شانهاتون باید ریلکس شده باشه و رو به جلو باشه. گرد کردن زیادتر از اندازه شونه ها به سمت جلو می تونه باعث سفت شدن سینه تون شه و نفس کشیدنتان رو محدود کنه. اگه شونه ها ریلکس باشه بهتر و راحت تر نفس خواهید کشید.

بازوهایتان رو از شونِه بچرخونین:

بازوهای شما باید از مفصل شونِه به سمت جلو و عقب بچرخد. از مفصل آرنج اینکار رو انجام ندین. فکر کنین بازویتان مثل یه آونگه که از طرف شونِه تون به سمت جلو و عقب حرکت می کنه. آرنج تون رو به سمت عقب بکشین و بعد اجازه بدین به طرف شما بچرخد.

بالا و پایین نپرید:

تلاش کنین تا جایی که می تونین از پریدن دوری کنین و در سطح زمین بدوید. بالا و پایین پریدنای زیاد باعث تلف شدن انرژی شما می شه و می تونه واسه قسمتایی پایینی بدن هم سخت باشه. گامای کوتاه و سبک وردارین. هر چقدر از زمین فاصله بیشتری داشته باشین، شوک بیشتری به سمت بدنتون جذب می کنین و بیشتر خسته میشین.

بازوهایتان رو کنار خود نگه دارین:

از چرخش باوز به این طرف و اون طرف دوری کنین. اگه بازوهاتان رو روی سینه بذارین بیشتر خسته میشین و نمی تونین به درستی نفس بکشین. تنفس کم عمق یا کم به ناراحتی شکمی یا گرفتگی شکمی منجر می شه. فرض کنین بدنتون رو با یه خط عمودی به دو نیم تقسیم کردین. دست هاتون نباید از نیمه خود عبور کنه.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

اختصاصی تمرینات ورزشی دویدن

Leave a Comment