دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱۳ روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

۱۳ روش واسه بهبود رتبه سایت در گوگل

سئو و بهینه سازی سایت

۱۳ روش واسه بهبود رتبه سایت در گوگل

۲۸ شهریور ۱۳۹۵

اگه شمام در به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل مشکل دارین یا بعد از آخرین به روزرسانی گوگل رتبه خود رو از دست دادین می تونین از این راهنما واسه بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنین. مطمئن باشین، با انجام دائمی نکات این مقاله می تونین سایت خود رو به صفحه اول یافته های جستجوی گوگل برسونین. فرقی نمی کنه که متتخصص سئو باشین یا تازگیا با موضوع سئو آشنا شدین، تنها کاری که باید بکنین اینه که چند تا نکته مهم در این مقاله رو به دقت بخونین و واسه بهبود رتبه گوگل خود اونا رو به صورت همیشه انجام بدین.

خیلی از مخاطبان ما تواسته ان با به کار گیری راهنماییای کارشنان نوین، جایگاه سایت خود رو در گوگل بهبود بخشن. طبیعتاً در مقابل، بعضیا هستن که نتونسته ان به صفحه اول یافته های جستجو گوگل راه پیدا کنن. ما در هر ماه به دقت فاکتورهایی که روی موفقیت یا شکست سایتا در رتبه بندی گوگل اثر میذاره رو مورد موشکافی قرار می دیم. در این مقاله می خوایم به این موضوع بپردازیم که به چه دلیل افراد نمی تونن به رتبه های بالاتر در گوگل دست پیدا کنن و چیجوری می تونن این شرایط رو بهبود بخشن.

نکته: یادتون باشه که تموم این ۱۳ مرحله رو باید با دقت انجام بدین تا سایت شما بتونه جزو ۱۰ نتیجه اول گوگل قرار بگیره. انجام ندادن یکی از این مراحل هم می تونه بر رتبه نگرفتن سایت شما اثر داشته باشه.

فهرستی از کلمات کلیدی بسازین

لیستی از کلمات کلیدی هدف خود بسازین. واسه این کار باید روی کلمات کلیدی مربوط به بخش فعالیت خود، تحقیق کنین و لیستی بزرگ از کلیدواژهای هدف تولید کنین. واسه انجام این کار شما می تونین از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا KWFinder استفاده کنین. این وسیله ها نه فقط اندازه سخت بودن یه کلید واژه رو به شما نشون میدن، بلکه کلمات کلیدی مرتبطی رو هم به شما معرفی می کنن. اگه در مورد تحقیق کلید واژه ها تازه کارین بهتره در ادامه مقاله با ما همراه شید.

کلمات کلیدی مربوط به سایت خود رو پیدا کنین

حالا باید یه تحقیق رقابتی انجام بدین تا کلیدواژهایی که می تونین بر روشون کار کنین رو پیدا کنین و روی اونا تمرکز کنین. به کار گیری وسایل رایگانی مانند Ahrefs می تونه در این راه به شما کمک کنه. با به کار گیری وسیله Ahrefs شما می تونین بفهمین واسه اینکه از رقبایتان پیشی بگیرین، به چند عدد بک لینک احتیاج دارین یا اینکه چه نوع بک لینکایی رو نیاز دارین. اگه دلایل پائین بودن رتبه گوگل خود رو ندونین، مطمئناً نمی تونین رتبه سایت خود رو پیشرفت بدین.

این مرحله بسیار مهم و لازمه چون به شما اجازه میده کلمات کلیدی مناسب کار و کاسبی خود رو انتخاب کنین و با به کار گیری اونا موقعیت تجاری خود رو بهتر کرد. پیدا کردن این کلمات کلیدی نه فقط در سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک می کنن، یلکه در تبلیغات گوگل هم واسه شما کارآیی دارن. مثلا، در نگاه اول ممکنه بخواین کلید واژه لینک بیلدینگ رو هدف بذارین اما بعد از تحقیق متوجه میشین که این کلمه کلیدی بسیار رقابتیه و بهتره به فکر واژه دیگری باشین که رقابت کمتری داره.

با انجام اینجور تحقیقاتی می تونین در هزینه های خود صرفه جویی کنین. بخاطر این بهتره در اول بدونین که واسه رقابت با بقیه آدما به چه چیزایی نیاز دارین و باید از چه کلمات کلیدی استفاده کنین. این کار به شما کمک می کنه رتبه خود در گوگل رو بهتر کنین. بخاطر این احتیاجی به صرف هزینه های زیاد دارین.

روش هدف دار لینک بیلدینگ مشخص و دقیقی داشته باشین

همونطور که میدونید داشتن یه روش هدف دار خوب به معنی به دست آوردن ۵۰% از موفقیته. انجام فعالیتای جور واجور بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص ممکنه به رتبه بندی سایت شما آسیب بزنه. اگه از بک لینکا به روش هوشمندانه استفاده شه می تونه رتبه شما رو تا حد زیادی زیاد کنه.

لینک بیلدینگ کم کم و دائمی داشته باشین

بعد از اینکه روش هدف دار لینک بیلدینگ خود رو برنامه ریزی کردین، می تونین روند دریافت بک لینک رو شروع کنین. در این مرحله نباید زیاد عجول باشین چون که باید به دنبال روشای طبیعی در دریافت بک لینک بگردین. روند لینک بیلدینگ شما باید آهسته و کم کم انجام شه تا گوگل شما رو به عنوان اسپم شناسایی نکنه. واسه اینکه کمپین لینک بیلدینگ شما طبیعی جلوه کنه، بهتره در روز، بیشتر از ۵ الی ۱۰ لینک ایجاد نکنین.

دونستن اینکه گوگل، چیجوری سایتا رو رتبه بندی می کنه خیلی سخت و در بعضی از موارد غیر ممکنه، اما روشنه که بعضی از رویکردها می تونه واسه گوگل مهم باشه. مثلا گوگل خوب می دونه چه سایتایی از ترافیک تقلبی استفاده می کنن. اگه در این مرحله عجول باشین حتماً به سایت خود آسیب وارد می کنین. در این شرایط بهتره از وسایل مختلفی مثل Automatic Link Building Scheduler استفاده کنین تا مطمئن شید کمپین شما ظاهر طبیعی داره. پیشنهاد می شه کمپین خود رو با SB Rank (بک لینک شبکه اجتماعی) پایین تر شروع کنین و در عرض یه یا دو ماه بک لینکایی با رتبه SB بالاتر دریافت کنین.

بک لینکایی با انکر تکست و کلمات کلیدی متفاوت به دست بیارین

اگه متخصص سئو هستین یا دوست دارین به یه متخصص در این مورد تبدیل شید باید در مورد پخش طبیعی انکر تکست، اطلاعات کافی داشته باشین. اگه دوست ندارین متخصص سئو شید و فقط به دنبال به دست آوردن رتبه بهتر در یافته های جستجو گوگل هستین پس می تونین از فرمول ساده شده اون استفاده کنین.

واسه اینکه گوگل لینکاتون رو لینکایی طبیعی حساب کنه، باید ۴ قانون ساده زیر رو همیشه یادتون باشه:

این مطلب را هم بخوانید :  ۲۰ قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اند

  • از انکر تکستای متفاوت و منحصر بفرد در لینک بیلدینگ خود استفاده کنین. واسه متال اگه در مورد طراحی سایت فعالیت دارین و ساکن تهران هستین می تونین به شکلای زیر لینک سازی کنین:
  1. طراحی سایت
  2. طراحی سایت تهران
  3. خدمات طراحی سایت
  4. طراحی سایت آسون
  5. شرکت طراحی سایت
  6. خدمات طراحی سایت
  • ۲۵% از انکرتکستاتون باید شامل نشانی سایت یا حتی شامل خود URL باشن. به مثالای زیر توجه کنین:
  1. http://www.novin.com
  2. خدمات دیجیتال مارکتینگ با www.novin.com
  3. آموزش سئو و بهینه سازی سایت در www.novin.com
  • ۲۵% از انکرتکستاتون باید شامل نام برند یا نام دامنه سایت شما باشه (مثل مثال بالا).
  • واسه اینکه لینک بیلدینگ و تبلیغات شما ظاهری طبیعی داشته باشه، باید همیشه از کلمات کلیدی متفاوت در هر کمپین لینک بیلدینگ استفاده کنین.

این قوانین ساده به شما کمک می کنن رتبه بندی سایت خود رو بدون نگرانی در مورد جریمه های گوگل، بهتر کنین.

از اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن ۳٫۰ استفاده کنین

تحقیقات انجام شده نشون میده که سایت promgirl.com واسه بیشتر از ۲۵۰۰۰ کلید واژه جور واجور در بالاترین جایگاه ۲۰ رتبه برتر گوگل بوده و تونسته ۱۵۰۰۰۰۰ بازدید کننده رو با ۱۸۰۰ بک لینک دست آورد. اگه ۲۵۰۰ کلمه کلیدی رو بر ۱۸۰۰ لینک تقسیم کنین متوجه میشین که تنها یه بک لینک، ۲۰ رتبه برتر واسه ۱۴ کلید واژه رو تولید کرده. این شرایط چیجوری به دست میاد؟ چیجوری میشه از راه یه لینک ،۱۴ موقعیت برتر در گوگل به دست آورد؟ این شرایط به نظر باورنکردنی می رسه.

توضیح اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن ۳٫۰

براساس فرمول پخش طبیعی انکر تکست، واسه اینکه لینکایی طبیعی بسازین، انکر تکست باید شامل نشانی سایت، نام برند، نام دامنه و بقیه کلمات کلیدی باشه. این موضوع بدین معناست که اگه سایت شما الان بک لینکایی با نشانی سایت، نام برند یا کمات کلیدی دیگه داره، پس هر لینکی از این به بعد با کلمات کلیدی استفاده شده در انکر تکست می کنین، می تونه رتبه سایت رو به یه باره واسه بیشتر کلمات کلیدی بهتر کنه.

  • واسه همه کلمات کلیدی فعلی استفاده شده در بک لینکا
  • به همراه همه کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای سایت
  • به همراه همه کلمات کلیدی Long Tail یا دم دراز

پس اگه می خواین به اینجور نتابج عجیبی برسین، تنها کاری که باید انجام بدین اینه که از ترفند همین سایت استفاده کنین:

  • فرمول پخش طبیعی انکر تکست رو دنبال کنین.
  • همیشه تعداد دامنه های ارجاعی سایت خود رو زیاد کنین (در این مورد ما لینکای دائمی رو پیشنهاد می دیم).
  • واسه اینکه کمپین شما ظاهری طبیعی و موثر داشته باشه باید بقیه قوانین موجود در این راهنما رو دنبال کنین.

نکته: اثر Synergic تنها وقتی به دست میاد که همه قوانین موجود در این راهنما خوب اجرا شده باشه.

لینکای خود رو با محتوا محاصره کنین

اگه براتون ممکن بود، لینکای خود رو با محتوای غنی از کلیدواژهای جور واجور محاصره کنین. لینکایی که با محتوا محاصره می شن ظاهر طبیعی تر و بهتری دارن. وگرنه ظاهر لینکاتون مشکوک هستش و باعث جریمه گوگل می شه. اگه محتوا شما شامل کلمات کلیدی هدفتون باشه، ترافیک بیشتری رو به سایت شما وارد می کنه.

بک لینکای خود رو از صفحاتی با رتبه SB جور واجور به دست بیارین

از اونجایی که پیج رنک گوگل دیگه به روزرسانی نمی شه، می تونین از روشای دیگری مانند رتبه SB واسه درک ارزش صفحات خاص استفاده کنین. رنک SB براساس ایندکس PA و DA محاسبه می شه. تنوع یکی از نکات کلیدی واسه دریافت رتبه بندی بهتر در گوگل حساب می شه. شاید براتون سوال پیش اومده باشه که رتبه SB چیه؟ اجازه بدین به صورت ساده براتون بگیم.

SB مخفف عبارت Social Bladeه. SB براساس تعداد اعضای یه کانال (یا شبکه اجتماعی) و تعداد بازدیدای اون محاسبه می شد. پس از به راه اندازی این سیستم، مشخص شد که این دو عامل نمی تونن به درستی کارکرد بازدید کنندگان رو تشخیص بده چون بعضیا می تونستن با اسپم کردن، تعداد بسیار زیادی بازدید به دست بیارن.

به خاطر جلوگیری از این اتفاق، چگونگی محاسبه رتبه SB تغییر پیدا کرد. الان اولین عامل مهم، اعتبار کانال یا شبکه اجتماعیه. فرض کنین کانال یوتیوب شما دارای ۱ میلیون Subscriberه. پس، شبکه شما شبکه ای معتبر حساب می شه و لینکی که از اون گرفته می شه لینک معتبریه. فاکتورهای مهم بعدی در رنک SB، میانگین بازدیدا و اعتبار دیگه شبکه هاییه که محتوای شما رو به اشتراک می ذارن.

وجود رنک SB بالا یا رنک SB پایین در پروفایل بک لینک به نظر گوگل مشکوک هستش. هم اینکه وقتی که بک لینکای خیلی از سایتی با رنک SB بالا به دست بیاد شرایط واسه گوگل مشکوک هستش. علاوه بر این، بیشتر لینکاتون باید از رنک Sb صفر و یه باشه تا ظاهر طبیعی در گوگل داشته باشه.  تنها حدود ۱۰% از لینکاتون باید از صفحاتی با رنک SB چهار و بالاتر انجام بشه. اگه محتوای بک لینک شما به این موارد ربطی نداره، لینکای فعلی خود رو حذف نکنین. بهتره لینکای جدیدی رو بسازین که با شرایط گفته شده منطبقه.

۲۰% از لینکا باید به صفحات داخلی سایت اشاره کنه

۸۰% از لینکایی که ایجاد می شه باید به صفحه اصلی و ۲۰ درصد از لینکا به صفحات داخلی اشاره کنه. این قانون واسه سایتای بزرگی که دارای صفحات زیاد هستن، خیلی با اهمیته. سایتایی که بک لینکای اشاره کننده به همه صفحات خود دارن رتبه بندی بهتر و بالاتری در گوگل دارن.

تحقیقات انجام شده نشون میده که حدود ۲۰% از بک لینکاتون باید به صفحات داخلی اشاره کنن تا ظاهری طبیعی داشته باشن. مثلا سایت Seventeen، حدود ۱۷% بک لینک اشاره کننده به صفحات داخلی داره. در طول پژوهشای انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدن که درصد بالای بک لینکای اشاره کننده به صفحات داخلی هم می تونه اثر برعکس داشته باشه. پس بهتره از قانون گفته شده پیروی کنین تا لینکایی بهتر و طبیعی داشته باشین.

این مطلب را هم بخوانید :  ۱۰ تکنیک عالی روانشناسی برای افزایش مشتری‌ها و فروش

سئو On-Page دلیلی مهم در بهبود رتبه گوگل

گوگل امروزی شباهتی به سالای قبلی خود نداره. امروزه تنها بهینه سازی Off-page (مانند لینک بیلدینگ) نمی تونه باعث رتبه بندی بالا در گوگل شه. اصلاً مهم نیس چه تعداد لینک به دست میارید، اگه بهینه سازی On-Page خوبی نداشته باشین به رتبه های بالاتر دست پیدا نمی کنین.

پس باید مطمئن شید که دست کم ۵۰ صفحه با محتوای منحصر بفرد ایجاد می کنین (هر صفحه باید شامل دست کم ۵۰۰ کلمه باشه، اگه می خواین سریع تر رتبه خود رو پیشرفت بدین، بهتره این عدد رو به ۱۸۰۰ کلمه برسونین). هر چقدر در مورد تولید محتوا فعالیت بیشتری داشته باشین، سریع تر در یافته های جستجوی گوگل پیشرفت می کنین.

تولید محتوای آموزنده واسه افراد خیلی خوبه و می تونه باعث افزایش رتبه بندی بهتر در گوگل شه. تلاش کنین محتوایی در رابطه و مهم واسه مخاطبان خود تولید کنین و در فواصل وقتی مشخص، وبلاگ خود رو به روزرسانی کنین. از شر محتوای تکراری یا محتوایی که قبلاً در سایتای دیگه منتشر شده خلاص شید. واسه انجام این کار می تونین از فایل Robots.txt استفاده کنین. بعد از به روزرسانی پاندا ۳٫۶، باید  محتوای تکراری رو از سایت خود خط بزنین. به کیفیت محتوای خود توجه خاص ای داشته باشین. نقشه سایت خود رو بسازین و واسه کلمات کلیدی هدف محتوایی منحصر بفردی بسازین.

۵ اشتباه زیر رو مرتکب نشید

بیشتر افراد کمپین لینک بیلدینگ خود رو به خاطر به درد نخور بودن اون متوقف می کنن اما در بیشتر موارد کمپین به خاطر موارد زیر کارساز و به درد بخور نیس:

  • تعداد لینکای جفت و جور شده واسه به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل کافی نیس. از وسایل جور واجور واسه شناسایی تعداد لینکای خود استفاده کنین و مطمئن شید قبل از شروع کمپین تعداد لینک کافی در دست دارین. پیشنهاد می کنیم دست از خرید لینک وردارین و از راه تولید محتوا، لینک سازی خود رو تقویت کنین.
  • لینکای جفت و جور شده (خریداری شده!) شما فقط به مدت سه ماه دووم داره. در این شرایط، نتیجه خاصی رو مشاهده نمی کنین چون گوگل این لینکا رو ندیده میگیره.
  • با به کار گیری ابزارهایی مانند Ahrefs و Ranksignals می تونین لینک بیلدینگ خود رو تقویت کنین. تلاش کنین واسه سایت خود لینکایی طبیعی بسازین تا به گوگل پنالتی دچار نشید.
  • اگه واسه سایت خود لینکای جدید ستختین اما سایت شما ترافیک کمی داره، تاثیر خوبی در گوگل دارین. این لینکا نمی تونن در هیچ جایی ظاهر شن، پس وقتی که گوگل ترافیکی رو مشاهده نمی کنه، لینکای موجود رو به عنوان لینکای غیر طبیعی در نظر میگیره. مطمئن شید که به همراه افزایش بک لینکا، ترافیک سایت خود رو هم بالا می برید.
  • گوگل الگوریتمای خود رو پیشرفت داده و از فشار روانی استفاده می کنه. وقتی که بک لینک جدیدی دریافت می کنین در اول رتبه سایت افت پیدا می کنه و بعد از زمان مشخصی دوباره به حالت اول برمیگرده و رتبه بالاتری به دست میاد.

روش هدف دار لینک بیلدینگ خود رو نیمه کاره رها نکنین

لینک بیلدینگ رو نیمه کاره رها نکنین

یکی از عادی ترین و مضرترین اشتباهاتی که در بخش سئو انجام می شه، اینه که افراد کمپین لینک بیلدینگ خود رو قبل از رسیدن به یافته های قابل توجه متوقف می کنن. همونطور که میدونید سئو یه سرمایه گذاری بلند مدته. شما نمی تونین امروز ۱۰ لینک بخرین و توقع داشته باشین فردا نتیجه اونو ببینین. حتی اگه اینجور اتفاقی بیفته بازم سئو یه فعالیت دراز مدت حساب می شه و باید برنامه مناسبی واسه اون وجود داشته باشه.

بخاطر این باید روش هدف دار لینک بیلدینگ خود رو کامل کنین. در سئو، نتیجه فعالیتای خود رو با چند ماه تاخیر مشاهده می کنین. اگه الان کاری رو انجام می دید، نتیجه اونو چند ماه بعد می بینین. یادتون باشه که رتبه بندی سایت شما ممکنه افت کنه. این موضوع به خاطر الگوریتمای جدید گوگله. پس نگران نباشین و به راه خود ادامه بدین تا به رتبه های بالاتر دست پیدا کنین.

یافته ها رو پیگیری کنین و سه چیز رو یادتون باشه

  • باید توقع داشته باشی که کمپین لینک بیلدینگ رتبه شما رو بهتر کنه. در این شرایط نمی تونین انتظار افزایش ترافیک رو داشته باشین.
  • باید به طور خودکار تغییرات رتبه بندی سایت خود رو با به کار گیری وسایل موجود پیگیری کنین.
  • برنامه لینک بیلدینگ خود رو تا وقتی که به یافته های دلخواه نرسیدین ادامه بدین. انجام این نکته خیلی با اهمیته، پس باید همیشه به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. نمی تونین توقع داشته باشی یافته های مربوط به سئو در عرض یه شب ایجاد شه. واسه دریافت یافته های دلخواه باید زمان و انرژی کافی صرف کنین.

سخن پایانی

با امید به اینکه این مقاله تونسته باشه دید خوبی نسبت به مسئله آموزش سئو و بهبود رتبه گوگل رو در اختیار شما بذاره. خوشحال میشیم نظرات و دیدگاه های خود رو با ما در میان بذارین. هم اینکه اگه در مورد سئو و بهینه سازی سایت سوالی دارین می تونین اونو با از ما سوال کنین. کارشناسان نوین در کوتاه ترین زمان، به شکل یه دیدگاه یا مقاله به سوالات شما جواب میدن.

منبع: linksmanagement

موضوع در رابطه سئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *