۱۹ تکنیک سئو کلاه سفید برای رشد قطعی رتبه گوگل شما

۱۹ فوت وفن سئو کلاه سفید واسه رشد قطعی رتبه گوگل شما

سئو و بهینه سازی سایت

۱۹ فوت وفن سئو کلاه سفید واسه رشد قطعی رتبه گوگل شما

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

افراد، یا شاید بهتره بگیم وب مسترهایی که در سئو سایت موفق عمل کردن، دو کار رو خوب انجام دادن: اول اینکه، هر روش و فوت وفن سئویی که براشون نتیجه بخش بوده رو شناسایی کردن. دوم هم اینکه وقت بسیاری رو صرف اجرای هرچه بهتر این تکنیکای سئو کردن.

الان شایدً از خود می پرسین: "اما من چیجوری قراره راهکارهای سئو اصولی رو بشناسم؟". ، این دقیقاً موضوع مقاله ایه که در حال مطالعه اون هستین. واسه اینکه بتونین کم کم رتبه گوگل خود رو پیشرفت بدین، کافی است چند دقیقه در روز رو به اجرا یکی از روشای سئو کلاه سفید که اینجا معرفی می کنیم بکنین. ما مطئنیم که این روش ها، که توسط همکار خارجی ما یعنی بک لینکو معرفی شدن، می تونن تاثیر خوبی در رنک گوگل شما داشته باشن. (البته باید بدونین که بعضی از این روش ها خیلی در زبون فارسی کاربرد نداشتن و پس، اونا رو کمی تغییر دادیم.)

ولی قبل از شروع بد نیس اگه کمی در مورد سئو کلاه سفید توضیح بدیم. سئوی کلاه سفید درواقع بهترین، ماندگارترین و بی خطرترین روش سئوست. روشی که تنها و فقط با پیروی از دستورات و قوانین موتورهای جستجوگر و در دراز مدت منتهی به نتیجه می شه. اگه الان نگران واژه دراز مدت در جمله قبلی من هستین، باید بدونین که تموم روشای درست سئو واسه به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارن و تنها روشای نادرست و اسپم هستن که می تونن یه نتیجه کوتاه مدت به شما ارائه بدن. اما در دراز مدت چیزی جز ضرر براتون ندارن. این روشای نادرست در جهان بازاریابی دیجیتال با نام سئو کلاه سیاه شناخته می شن و اصلا به کسی پیشنهاد نمی شن. البته یه روش دیگه به نام سئو کلاه خاکستری هم هست که چیزی بین این دوه.

ما در مقالات بعدی خود به طور مفصل در مورد این سه روش صحبت می کنیم. اما فعلاً بهتره بریم به سراغ فوت وفنای کلاه سفید خودمون:

ویکیپدیای فارسی رو کامل کنین

همونطور که می دونین، ویکی پدیا یه دایره المعارف اینترنتیه که توسط کاربران کامل می شه و در هر زمینه ای که فکرش رو بکنین مطلب داره. هر چند زبون انگلیسی این سایت شدیدا کامله و مطالب بسیار متنوعی در اون پیدا میشه. اما زبون فارسی این سایت به اندازه انگلیسی اون کامل نیس و بسیاری مطالب هستن که هنوز اطلاعات اونا ناقصه. من شک ندارم که بسیاری مطالب در مورد کاری شمام هستن که بد نیس اگه صفحه اونا کامل شه. و این یعنی یه فرصت عالی، هم واسه بالا بردن سطح اطلاعات کاربران، هم واسه ساخت یه بک لینک مهم در ویکی پدیا.

مقالات تخصصی زمینۀ کاری شما در ویکی پدیای فارسی

همونطور که گفتیم، وقتی که مقاله ای در زمینۀ یکی از بحثای تخصصی کار خود منتشر کردین، بد نیس اگه به صفحه ویکی پدیای اونم نگاهی بندازین و اگه مطلبی در اون جا افتاده بود (و شما در مقالۀ خود به اون پرداخته بودین)، این صفحه ویکی پدیا رو کامل تر کنین و لینک سایت خود رو به عنوان منبع بذارین. حتی هیچ بعید نیس که صفحه ای واسه موضوع مورد نظر شما نباشه. در این حالت می تونین یه صفحه جدید واسه این مطلب بسازین و تموم دونسته های خود رو در صفحۀ ویکی پدیا وارد کنین.

البته از قبل از شما خواهش دارم و به شما اخطار میدم که با مطالب و لینکای بی ربط تلاش در گرفتن بک لینک از سایت ویکیپدیا نکنین. اینکار نه فقط باعث هر چی بیشتر آلوده شدن فضای اینترنت می شه، بلکه باعث می شه سایت شما پیش کسائی که این مقاله رو می خونن، بدنام شه. هم اینکه، هر لحظه ممکنه لینک شما توسط یه کاربر دیگه (که فهمیده شما فقط قصد اسپم کردن داشتین) پاک شه و زحمات شما به هدر رود.

پس فقط وقتی در ویکی پدیا کار کنین که درباره یه موضوع، حرفی واسه گفتن دارین، از اون مطمئنید و همین حرف شما در مقاله ای که به عنوان منبع ذکر می کنین هست.

درسته که با این کار شما تنها یه لینک به صورت nofollow به دست میارید، اما همین کار هم در دراز مدت تاثیر خوبی بر سئوی سایت شما می ذاره.

لینکای شکسته ویکی پدیا رو احیا کنین

نکته حرفه ای: بعضی مواقع هم هست که شما به صفحه ویکی پدیای مربوط به مقاله خود مراجعه می کنین و متوجه میشین که با وجود کامل بودن مطلب، یه لینک خراب در بین منابع هست. در این حالت (اگه مقاله شما ربط داره) می تونین این لینک خراب رو با نشانی مقاله خود جانشین کنین تا هم به ویکی پدیا لطفی کرده باشین و هم یه بک لینک واسه خود ساخته باشین.

مطالب قدیمی سایت خود رو به روزرسانی کنین و دوباره منتشر کنین

شاید عجیب باشه، اما بروزرسانی یه مطلب قدیمی می تونه در افزایش ترافیک جستجو و جذب کاربران بیشتر تاثیر زیادی داشته باشه. یه مثال از موفقیت این تکینک سئو مربوط به سایت بک لینکوه. با به کار گیری این روش، سایت بک لینکو تونست ۱۱۳% ترافیک بیشتری رو به سمت مطلب خود روونه کنه. یعنی بازدید اونو بیشتر از ۲ برابر زیاد کنه. داستان از چه قرار بود؟ طبق گفته های این سایت، سال گذشته یه ایمیل از طرف شخصی به نام "امیل" واسه مدیریت سایت فرستاده شد. این شخص تونست با به کار گیری راهنماییای سایت بک لینکو، رتبه اول گوگل رو واسه یکی از مطالب سایت خود به دست بیاره. سایت بک لینکو چه کرد؟ واسه نوشتن داستان امیل، یکی از مطالب قبلی خود رو ویرایش داد و اونو بروزرسانی کرد. شما می تونین مقاله اصلی رو در زیر ببینین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مدیر بک لینکو این مطلب رو ویرایش داد و در اون از این داستان موفقیت گفت. هم اینکه تصاویر مختلفی از آمار و ارقام مربوط به این قضیه رو هم در پست خود گذاشت. اینطوری تونست با صرف کمی وقت، یکی از مطالب قدیمی خود رو واسه گوگل و همینطور کاربران جدیدش بروزرسانی کنه. البته، اون به همین کار اکتفا نکرد و با به کار گیری ایمیل و شبکه های اجتماعی این موضوع رو به اطلاع کاربران خود رساند. تصویر مقاله ادیت شده رو می تونین در زیر ببینین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

 

نتیجه چی بود؟ آمار بازدیدکنندگان از این مطلب ۱۱۱٫۳۷% زیاد شد و از ۵ هزار به ۱۰ هزار رسید:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

پس اگه شما مطلبی دارین که دارای محتوای غنی هستن و می خواین اونا رو با کاربران جدید خود به اشتراک بذارین، بی خود شک نکنین. گرد و خاک رو از روی این مطلب پاک کنین و اونو بروزرسانی کنین، تا هم در رتبه گوگل و هم در ترافیک سایت خود تغییری ایجاد کنین.

ما در یکی دیگه از مطالب نوین، بیشتر در مورد بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر اون بروی سئو سایت صحبت کردیم. اگه دوست دارین بیشتر در این مورد بخونین، پیشنهاد می کنم به سراغ این مطلب برید.

واسه ساخت عناوین و تگای جذاب از گوگل کمک بگیرین

بر کسی پوشیده نیس که عناوین و تگای جذاب و راضی کننده، کلیکای بیشتری رو در یافته های جستجو (یا همون SERPS) دریافت می کنن. و اگه یه عنوان جذاب داشته باشین که خیلیا بروی اون کلیک کنن، کم کم می تونین به یکی از لینکای برتر یه جستجو صعود کنین. حال این سوال پیش میاد که: چیجوری میشه بفهمین که مردم روی چی کلیک می کنن؟

جواب بسیار ساده س!: کلید واژه مطلب خود رو مشخص کنین. بعد خود این کلمه و عبارات مربوط به اونو جستجو کنین و به یافته های (هم یافته های طبیعی و هم تبلیغات Adwords) دقت کنین. ببینین کدوم یافته ها در رتبه های اول نشون داده می شن. این همون نتایجی هستن که کاربران در این جستجو به دنبالشون هستن و بروی اونا کلیک می کنن. همین موضوع تا حدی در مورد تبلیغات گوگل هم صادقه. شرکتایی که به طور مرتب در گوگل تبلیغ می کنن، تموم مدت مشغول بهینه سازی تبلیغ خود واسه دریافت کلیکای بیشتر هستن. پس بعید نیس که شما بتونین یه متن خوب رو از این روش پیدا کنین که کلیکای بسیاری بخوره. (البته به شرط اینکه تبلیغات یه جستجو زیاد باشه).

البته، من شکی ندارم که در جستجوهای انگلیسی (که نویسندگان اونا همیشه مشغول بهینه سازی و آزمایش عنوانای جدید هستن) میشه یافته های بهتری نسبت به جستجوهای فارسی پیدا کرد. اما همین بررسی ساده می تونه حتی یه فرصت باشه تا بتونین عنوانی بهتر از بقیه پیدا کنین و گوی سبقت رو از اونا بربایید.

مثلا، فرض کنیم که شما می خواین مطلبی با کلید واژه water bottles” در وبلاگ خود منتشر کنین. در اول باید نگاهی به کلمات کلیدی تبلیغات ادوردز بندازین:

تلاش کنین عباراتی رو پیدا کنین که با کلید واژه شما همخوانی دارن و توصیف خوبی از محصول شمان. مثلا واسه “glass water bottles” یا همون بطری آب معدنی ما عبارات زیر رو داریم:

  • بدون ترکیب بیسفونل (BPA-free)
  • واسه رفع تشنگی (Keep you hydrated)
  • مدت دار (Durable)
  • امکان استفادۀ دوباره (Reusable)

شما می تونین با به کار گیری این عبارات کلیدی، عنوان و تگ description خود رو این جور بنویسین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

همونطور که می بینین، این تگ شامل کلماتیه که تاثیر اونا اثبات شده و کلیکا رو به خود جذب می کنن. جمله ای که در مثال می ببینن تموم ۴ عبارت موجود در بالا رو داره.

در سایت AllTop لینکای درجه یه پیدا کنین

چقدر خوب می شد اگه فهرستی به روز از وبلاگایی که در بخش تجاری شما فعالیت می کردن وجود داشت و شما فرصت داشتن لینکی با کیفیت رو در اختیار داشتین؟ خبر خوبی براتون دارم. اینجور وب سایتی هست و نام اون AllTop است.

سایت AllTop در واقع وب سایتی جدید و یه فهرست راهنما هستش که بهترین وبلاگای موجود واسه هر صنعت به صورت دسته بندی شده در اون قرار داره. واسه اینکه وبلاگای موجود در حوزۀ فعالیت خود رو پیدا کنین، کافیه به صفحه اول اون برید و کلید واژه مورد نظر خود رو جستجو کنین.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

بعد، دسته بندی ای پیدا کنین که با موضوع سایت شما در رابطه باشه.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

در این مرحله، سایت AllTop به شما گلچینی از فهرست وبلاگای مربوط به کار و کاسبی شما رو در اختیارتون قرار میده:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

حالا فهرستی از بهترین وبلاگای مربوط به تجارتتان در اختیار شماس. و این وبلاگنویسان دقیقاً همون آدمایی هستن که شما باید با اونا روابط خوبی رو برقرار کنین.

از محتواهایی که روی سود متمرکز هستن استفاده کنین

بیاد رو راست باشیم. تولید محتوای بیشتر وب سایتا بسیار ضعیفه.  همۀ ما تقریباً ۱۰۰ مطلب درباره "هزار فیلمی که قبل از مرگ باید دید" یا "نکات مهمی که در طراحی سایت باید دونست" رو خوندیم یا دست کم لینک اونا رو در جایی دیده ایم.

حال شما چیجوری می تونین در انتخاب محتوای خود بهتر از بقیه عمل کنین؟ راه حل اون ساده س!. کافیه از راه انتخاب محتوای متمرکز روی سود استفاده کنین.

انتخاب محتوای متمرکز بر سود (Benefit-Focused Content Curation) مثل دیگه شکلای جور واجور انتخاب و ساماندهی محتواست و فقط از یه نظر فرق داره: انتخاب محتوای متمرکز بر سود روی نتایجی که مخاطبان و مشتریان میخوان تمرکز داره.

مطمئناً می خواین مثالی در این مورد به شما ارائه کنیم. در زیر مثالی از مقاله ای به نام لینک سازی: راهنمای قطعی رو مشاهده می کنین.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

این مقاله تونست ۱۱۶ هزار بازدید کننده رو از راه فروما، شبکه های اجتماعی، وبلاگا و موتورهای جستجوگر به سمت خود جذب کنه:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

نگفته نمونه که طراحی این راهنما و پیشرفت اون مدیون موفقیت اون هستش. اما همه چیز از سازماندهی و ترتیب بندی خود محتوا شروع شد. چیزی که انتخاب و ترتیب بندی این راهنما رو خاص می کنه اینه که براساس سود سازماندهی شده و نه براساس موضوع. مثلا، عنوان فصل دوم این مقاله "چیجوری با به کار گیری بازاریابی محتوا لینکای درجه ۱ بگیریم؟" است.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

نکتۀ مهم: عنوان اون بخش، "فصل دوم: بازاریابی محتوا" نیس و دیگه بخشای این فصل هم از همین فرمول استفاده می کنن.

حال به چه دلیل این نکته مهمه؟

وقتی که شخصی فهرستی از لینکای انتخاب شده رو میبینه فوراً از خود می پرسد "این فهرست چه سودی واسه من داره؟" و وقتی که شما محتوای خود رو براساس یافته های و منافع هدف بندی کنین، جواب این سوال به طور کاملً روشن می شه.

یعنی، جواب به سوال "این فهرست چه سودی واسه من داره؟" محتوای شما رو بسیار ارزشمندتر از فهرستی ۱۰۰تایی می کنه.

لینک گرفتن از وب سایتای معتبر

با وجود الگوریتمای "هامینگ برد" و "پنگوئن"، راحت میشه الگوریتم پرقدرت Hilltop رو که گوگل در سال ۲۰۰۳ ازش استفاده می کرد، از یاد برد.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

بر خلاف اینکه بیشتر از ده ساله که از تاریخ الگوریتم "هیل تاپ" میگذره، این الگوریتم نقش مهمی در نتیجه های امروزی موتورهای جستجوگر بازی کرد. Hilltop در واقع روش سیگنال دهی واسه سئو هستش که به گوگل اطلاع میده یه صفحه منبع (hub) اطلاعاته یا خیر. ، سوال اینجاس که گوگل از کجا می فهمه کدوم صفحه منبع اطلاعاته؟

جواب ساده س!: منبع اطلاعات بودن هر صفحه از کیفیت و رابطه موضوعی لینکای دریافتی مشخص می شن.

اگه در این باره کمی فکر کنین، میفهمید که به طور کاملً درسته. صفحاتی که شما از اونا بک لینک دریافت می کنین، نشون دهندۀ موضوع صفحۀ سایت شمان. و هم اینکه صفحاتی که به منابع به درد بخور و مطمئن لینک شده باشن، بهتر از وب سایتایی که فقط به صفحات خودشون لینک شدن، بهتر عمل میکنن.

یعنی، صفحاتی که از منابع مطمئن و به درد بخور لینک می گیرن خود رو به عنوان منبع اطلاعاتی بزرگی به گوگل معرفی می کنن. در واقع، یه تحقیق جدید نشون داد که رابطه بسیار قوی بین رتبه سایت در گوگل و لینکای خروجی اون هست.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

نکتۀ مهم: واسه هر مطلبی که منتشر می کنین، دست کم از ۳ منبع مطمئن لینکای در رابطه و با کیفیت لینک بگیرین. این کار به گوگل حالی میکنه که سایت شما منبع اطلاعاتی واسه Hilltopه.

صفحات وب سایتتون درصفحه ۲ یا ۳ یافته های جستجوی گوگل قرار دارن رو تقویت کنین

مطمئن نیستم بتونم به شکل دیگری این مسئله رو توضیح بدیم: اگه صفحه ای از سایت شما در صفحۀ ۲ یا ۳ یافته های جستجوی گوگل قرار داره…ممکنه که در صفحۀ ۵۸ هم قرار داشته باشه. شما چیجوری می تونین این صفحات رو پیشرفت بدین تا به صفحۀ اول برسن؟ از یکی از محبوبترین تکنیکای سئوی تاریخ استفاده کنین: چند لینک داخلی بر سر راهشون بذارین!

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

روند اجرای این کار ۳ مرحله داره:

مرحله اول: از Google Search Console واسه پیدا کردن کلمات کلیدی موجود در صفحۀ ۲ و ۳ یافته های جستجوی گوگل استفاده کنین. واسه پیدا کردن اونا کافیه که به حساب خود در Google Search Console وارد شید و راه زیر رو طی کنین:

Search Traffic –> Search Analytics

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مطمئن شید که گزینۀ “position” رو انتخاب کردین. اینطوری شما می تونین میانگین رتبه واسه هر کلید واژه رو ببینین.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

بعد یافته ها رو براساس موقعیت “position” مرتب سازی کنین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

بعد به دنبال کلمات کلیدی باشین که میانگین رتبه شون در گوگل بین ۱۱ تا ۳۰ه. اگه لینک صفحۀ شما در صفحۀ ۲ یا ۳ گوگل کلیک می خوره، مطمئن باشین که کلید واژه با ارزشی در اون صفحه نهفتهه.

مثلا، یکی از صفحات سایت Backlinko واسه کلید واژه SEO checklist در رتبه ۱۲ گوگل قرار داره. با اینکه این سایت در صفحۀ دوم گوگله، ماهانه بیشتر از ۲۴ کلیک و ۲،۷۹۲ ایمپرشن از اون کلید واژه دریافت می کنه:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

همونطور که می بینین گوگل پیشنهاد می کنه که با پرداخت ۵ دلار در ماه، میشه ۷۲۰ کلیک واسه اون صفحه گرفت.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مرحله دوم: صفحات معتبر سایت خود رو بشناسین

شما می تونین با به کار گیری ahrefs خیلی راحت صفحات معتبر سایت خود رو بشناسین و اونا رو پیشرفت بدین. فقط کافیه نشانی سایت خود رو در وسیله جستجوی موجود در ahrefs وارد کنین و روی دکمه جستجو کلیک کنین.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

بعد روی گزینۀ “Top Pages” که در منوی سمت چپ قرار داره، کلیک کنین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

حالا می تونین صفحات معتبر سایت خود رو ببینین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مرحله سوم: حالا لینک صفحه ای که نیاز به پیشرفت داره رو درون یکی از این صفحات معتبر سایت خود بذارین.

با اضافه کردن یه کلمه به ایمیلای ارسالی خود، اندازه مطالعه و جواب به اونا رو ۴۵% زیاد کنین

وقتی که فردی یه ایمیل ناشناس دریافت می کنه، دو سوال واسه اون پیش میاد:

  • این ایمیل از طرف کی فرستاده شده؟
  • چی می خواد؟

هرچه زودتر به این دو سوال جواب بدین، مطمئن باشین بهتر نتیجه میگیرین. اما این چیجوری ممکنه؟ جواب بسیار ساده س!: از کلمه "چون" در چند جمله ابتدایی ایمیل خود استفاده کنین.

چه باور کنین، چه نه! گفتن دلیل کاری تاثیر عمیقی بر روان آدم داره. "دکتر اسکات کی" از دانشگاه ایلینوا شمالی دربارۀ اینکه آدمایی که در صف به کار گیری دستگاه کپی هستن اجازه میدن فردی بی اجازه از اونا جلو بزنه و از دستگاه استفاده کنه یا خیر، تحقیق کرد.

وقتی که فرد ناشناس از افراد منتظر در صف می پرسین: " میتونم قبل از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟"، تنها ۶۱% از آدما به اون جواب مثبت می دادن.

اما وقتی که فرد ناشناس سوال خود رو به "میتونم قبل از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟ چون عجله دارم" عوض کرد، ۸۹% از افراد حاضر در صف به اون جواب مثبت دادن.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

در واقع میشه گفت که این ۴۵% رشد حساب می شه! حال به چه دلیل ما تماشاگر اینجور اختلافی هستیم؟ تحقیقات نشون میده که گفتن دلیل یه کار و به کار گیری کلمۀ چون انجام اون کار رو قانونی نشون میده. در دنیای امروزی هم ایمیلا و پیغامای راه دوری که مُجاز به نظر برسن، بهتر از بقیه عمل میکنن.

کافیه به ایمیلا و اسپمایی که به صندوق دریافت ایمیل خودتون وارد می شن، دقت کنین. مطمئناً اگه این ایمیلا مجاز بودن، کارکرد بهتری داشتن.

در تصویر زیر نمونه ای از به کار گیری کلمه "چون" رو مشاهده می کنین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

در متن تصویر اومده: "به شما ایمیل دادم چون مطلب آخرتون رو در توئیتر دیدم و واقعاً از اون لذت بردم." فردی که این پیغام رو دریافت می کنه پس از خوندن چند کلمه می فهمه که به چه دلیل ایمیل دریافت کرده. اما نکته مهمتر اینه که کلمه "چون" ایمیل ارسالی رو مجاز نشون میده.

واسه Descriptionهای ویدیوهای خود در یوتیوب یه مطلب وبلاگی بنویسین

احتیاجی نیس به شما یادآوری کنم که ویدیوهای یوتیوب در بالاترین جایگاه یافته های جستجوی گوگل قرار دارن. چون گوگل صاحب سایت YouTubeه مطمئن باشین که از مهم بودن این سایت تا مدتای طولانی کم نمیشه. اما بهترین نکته اینه که:

فوت وفن ساده ای واسه قرار گرفتن ویدیوهای شما واسه کلمات کلیدی خاصی در رنک بالای گوگل هست و اون نوشتن بیشتر از ۲۰۰ کلمه واسه Description ویدیوه.

وقتی که افراد ویدئوهای خود رو در یوتیوب آپلود می کنن با بی دقتی تنها چند کلمه واسه توصیف اون ویدیو می نویسند.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

این کار به طور کاملً اشتباهه. یادتون باشه که گوگل نمی تونه ویدیوی شما رو تماشا کنه یا محتوای اونو گوش کنه. عوضش، گوگل به عنوان و توصیفی که شما از ویدیوی خود می نویسید، تکیه می کنه تا موضوع ویدیوی شما رو فهمیده باشن. اینطوری، نوشتن مطلب بیشتر از ۲۰۰ کلمه همراه با کلمات کلیدی هدف دار باعث افزایش رتبه شما می شه.

مثلا می تونین توصیف یکی از ویدیوهای سایت "بک لینکو" رو در زیر ببینین:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

این توضیحات با کیفیت شامل ۲۰۰ کلمه می شه و همین متن نوشتن شده دلیل می شه وقتی که در یوتیوب عبارت "Link Building" رو جستجو می کنین، این ویدیو در بالاترین جایگاه یافته های جستجو باشه.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مهندسی برعکس صفحه ششم یافته های جستجوی گوگل

یه واقعیت باحال هست که نشون میده مهندسی برعکس صفحات ۲ تا ۱۰ گوگل فرصت لینک گیری فوق العاده ای رو در اختیارتون قرار میده. فرصتایی که با مهندسی برعکس صفحۀ اول یافته های جستجو، از دست می رن.

ممکنه از خود سوال کنین " مهندسی برعکس صفحۀ ششم گوگل تاثیری در رتبه سایت من داره؟". به طور خلاصه می تونیم بگیم بله!

اینکه می گن صفحات ۳ تا ۱۰ گوگل تنها شامل لینکای بی کیفیته، دروغ محضه. در واقع، خیلی از یافته های موجود در صفحات میانی گوگل توسط آدمایی خلاق بوجود اومده که وب سایتای جالبی راه اندازی کردن اما به دلیل اینکه کارا بر وفق مرادشون پیش نرفته، همه چیز رو رها کردن.

نکته اینجاس: اونا قبل اینکه همه چیز رو رها کنن و پروژه دیگری رو راه اندازی کنن، مطالب و منابع بسیار خوبی رو بوجود آورده ان.

چون این منابع اطلاعاتی با دقت نوشته نشده ان، شما می تونین خیلی راحت اونا رو بهتر کنین و با به کار گیری راه The Skyscraper لینکای اونا رو بدزید. بله، بدزدید!

مثلا، کلید واژه “weight loss tips” (نکاتی واسه کاهش وزن) رو در نظر بگیرین. در صفحۀ ششم صفحه ای رو پیدا کردیم که لینکای بسیار خوب و معتبری در اون وجود داشت.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

همونطور که در اسکرین شات می بینین، این سایت می تونه بسیار بهتر شه. با این حال، نگارنده مطلب به سایت خود اهمیت می داده و لینک وب سایتای معتبری مانند Livestrong رو درون مطلب خود گذاشته.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

مطمئناً شمام می تونین اینجور مطلبی رو در موضوع تجارت خود پیدا کنین و اونو پیشرفت بدین.

در تگ عنوان خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنین

اگه شما یکی از کلمات کلیدی خود رو در تگ عنوانتان بذارین، سیل بزرگی از ترافیک راهی سایت شما می شه. بذارین توضیح بدیم: سایت Backlinko تازگیاً مطلبی با عنوان “White Hat SEO Case Study: How To Get a #1 Ranking“ (سئوی کلاه سفید: چیجوری رتبه یه گوگل رو به دست بیار؟) منتشر کرد.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

کلید واژه هدف دار در تگ عنوان این مطلب، “white hat SEO” است. اینطوری نگارنده مطلب این عبارت رو در عنوان مطلب خود قرار داده. اما کار به اینجا ختم نشد. مطمئناً نویسنده مطلب می دونسته که عبارت “SEO case study” هم کلید واژه معتبریه و ماهانه کلیکای بسیاری دریافت می کنه.

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

اینطوری نویسنده با قرار دادن هر دو کلید واژه در عنوان، تگ عنوان طولانی بوجود آورده:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

و اینطوری درزمان دو هفته این مقاله واسه کلید واژه “SEO case study” در رتبه دوم گوگل قرار گرفت:

19 فوت وفن سئو که می تونین واسه سایت خود به کار بگیرین

همونطور که انتظار می رفت، رقابت کم تری واسه عبارت کلیدی “SEO case study” نسبت به عبارت کلیدی “white hat SEO” هست. به خاطر همین عبارت کلیدی “SEO case study” ترافیک بیشتری رو در مدت زمان کوتاه تری به سمت سایت "بک لینکو" کشونده و چون این صفحه لینکای بسیاری رو در خود

Author: حمیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *