علت پاک نشدن تخته های وایت برد

مهمترین سوالی که مصرف کنندگان تخته های وایت برد با آن مواجه هستند علت پاک نشدن این تخته ها میباشد.  لازمه این کار لازم است که مقدمتا به ساختار تخته های وایت برد میپردازیم تا بهتر به این علت ها پی ببریم                                                                              .
مهم ترین اجزایی که تخته های وایت برد با آن ساخته میشوند صفحه اصلی و سفید آن تخته میباشد . تخته های وایت برد بر چند نوع هستند که مهم ترین آنها تخته وایت برد معمولی،  تخته وایت برد مغناطیسی و تخته وایت برد شیشه ای است که میتوان آنها را روی پایه وایت برد  نیز سوار کرد. در ابتدا لازم است صریحا اعلام شود که تخته وایت برد شیشه ای بجز موارد خاصی مثل تراشیدگی و خراشهای عمیق در سطح شیشه که به ندرت اتفاق می افتد مبرا از هر نوع آسیب و یا جا افتادگی نوشته ها میباشد زیرا سطح شیشهبه لحاظ یک پارچگی وانسجام مواد ، مقاوم ترین و سخت ترین ماده در برابر آسیب دیدگیهاست. شما میتوانید یک وسیله تیز و برنده را یکبار محکم روی شیشه و یکبار روی بدنه ماشین و بدنه یخچال بکشید ، با این توضیح که رنگ ماشین و بدنه یخچال با رنگ تخته وایت برد مشابهت های زیادی دارند یعنی هردو فلز ولی روکش رنگ دارند . وسیله تیز باعث خراش و آسیب رنگ ماشین و یخجال میگردد ولی در شیشه اثری نمیگذارد. مثال دیگر اینکه مایعی شیمیایی مثل بنزین نفت و یا شیشه شور را روی اجسام ذکر شده بمالید. چندین بار این کار را انجام دهید. متوجه خواهید شد که شیشه بدون آسیب میماند . .
پس علت پاک نشدن تخته های وایت برد چیست ؟
روی صفحات وایت برد پوشش  رنگ وجود دارد درحالیکه شیشه دارای ماده ای یک پارچه و سخت میباشد. بنابر این مهمترین عامل آسیب تخته از بیرون آن است. پس باید مراقب باشیم تا مواد بیرونی که با تخته تماس دارند مضر نبوده تا مانع آسیب به تخته شود .
ابزارهایی که با ید مرغوب باشند وبا تخته سر وکار دارند عبارتند از ماژیک وایت برد و دیگری تخته پاکن . .
برای تشخیص اینکه بدانیم تخته وایت بردی که خریدیم استاندارد است ابتدا با یک ماژیک مرغوب روی آن نوشته یا علامت گذاری میکنیم . بعد از مدت زمانی کوتاه  برای خشک شدن رطوبت و خیسی ماژیک روی تخته ، با انگشت دست به آرامی روی نوشته ها میکشیم . اگر پاک شد تخته سالم بوده وتا چندین سال سالم خواهد ماند .
مشکل اصلی  از آنجایی آغاز میشود که  ماژیک وایت برد عمرش تمام میشود . دراینجا ممکن است ماژیکی که جایگزین میکنیم یا میخریم ممکن است در اثر کم اطلاعی و عدم شناخت، ماژیک نا مرغوب و بی کیفیت باشد .در این حالت خطوط پاک میشوند ولی سایه ها روی صفحه میمانند . این سایه ها روی هم انباشته وبه صورت ابر های تیره  چشم را می آزارد. بازهم مشکلی نیست چون راه چاره هنوز هست .در این مواقع گاها مصرف کنندگان در اثر عدم آگاهی رو به مواد شوینده مثل شیشه شور و دیگر مواد پاک کننده که با صفحه سازگار نیست می آورند .ادامه این روند باعث میشود که لایه سطحی صفحه زبر و غیر صیقلی شود  و نوشته ها داخل زبریها میمانند . از این لحظه به بعد تخته وایت برد بلا استفاده میگردد و ضرر هنگفتی متوجه ما میشود . در ابتدا به سازنده بدبین شده ودر نهایت از خرید مجدد تخته های وایت برد اجتناب کرده ویا با نگرانی و استرس و تردید اقدام به خرید های دیگر کرد .
پس بزرگترین علت پاک نشدن تخته های وایت برد استفاده از مواد شوینده است بخصوص شیمیایی..
نحوه  تمیز کردن و نگهداری بهینه از این تخته ها
چطور میتوان مانع پاک نشدن تخته های وایت برد شد ؟
بسیار ساده میتوان تخته وایت برد را تمیز کرد
کم هزینه ترین و بهترین راه برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی اینست که به محض اولین جا افتادگی خطوط روی صفحه ، نگران نباشید . چنانچه این سایه ها روی هم انباشته شدند هم نگران نباشید . فقط و فقط کافیست با یک دستمال نمدار روی این خطوط  و سایه ها بکشید .همگی پاک میشوند و تخته مجددا قابل استفاده می گردد .
به این شرط که :
هیچوقت رو به مواد شوینده نیاورده باشید .حتی شیشه شور .
پس
چگونه  وایت برد را تمیز کنیم ؟
به همین سادگی ، فقط با یک دستمال نمدار.
د رانتها نیز برای بررسی  و خرید تخته وایت برد از شرکت وایت برد پارس میتوانید به لیست قیمت تخته وایت برد مراجعه کنید.