Comments: 0 Posted by: حمیدی Posted on: سپتامبر 20, 2019

آموزش سئو بسیار گسترده تر از اون هستش که بتونیم تو یه مقاله به همه بخشهای اون بپردازیم اما تلاش میکنیم قسمتهای مهم سئو رو به شکل مقالاتی کوچیک واسه شما عزیزان آماده کنیم.

بعضی وقتا کارآفرینان واسه بهبود سئوی خود به کارشناسان این کار مراجعه می کنن. این به معنی این نیس که تلاش کافی در این مورد انجام نداده ان؛ بلکه نمی دانند کجا باید تلاش های خودشون رو متمرکز کنن. چیزی که خیلی از کارآفرینان نمی دانند اینه که اگه یه مکان فیزیکی واسه فعالیت های خود دارن؛ یعنی از مزیت خیلی خوبی در بازار محلی بهره مند هستن. در این مقاله می خواهیم راه های واسه بهبود سئوی محلی با شما در میان بذاریم که اجرای اون ها فقط ۵ ساعت از زمان شما رو خواهد گرفت.

سئوی محلی چیه؟

مطمئنا شما هم در جستجوهایی که در گوگل انجام داده اید، مشاهده کرده اید که بعضی وقتا یافته های همراه با نقشه، رتبه بندی، نشانی و شماره تلفن در بالای صفحه نشون داده می شن. منظور از سئوی محلی همینه. اینکه یافته ها با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کاربر به اون نشون داده شن. بسته به نوع صنعت، سایت شما می تونه به عنوان اولین نتیجه گوگل بیاد و اثر فوق العاده زیادی بر بهبود کسب و کار شما داشته باشه.

قدم اول: به کار گیری سرویس گوگل مای بیزینس

ثبت نام در این سرویس (Google My Business) بسیار ساده س! و کمتر از ۲۰ دقیقه زمان می برد. شما باید نشانی، شماره تلفن و محل دقیق شرکت خود رو روی نقشه مشخص کنین. هم اینکه یادتون نره که چند عکس همراه با توضیحات کامل در مورد کسب و کار خود بذارین تا مردم با برند شما بیشتر آشنا شن.

قدم دوم: ثبت سایت در دایرکتوری های محلی

دایرکتوری یا فهرست های محلی زیادی در اینترنت وجود دارن که شما می تونید کسب و کار خودتون رو در اون ها ثبت نام کنین. این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شه. هرچقدر ارزش و اعتبار سایت دایرکتوری بیشتر باشه، سئوی شما هم بهتر خوب میشه.

قدم سوم: از مشتری های خود بخواین نظرشون رو درمورد شما بنویسن

از مشتری ها و کاربران سایت خود بخواین نظرشون رو در مورد شما بنویسن. بیشتر بودن تعداد نظرها به معنی بهتر بودن رتبه بندی سایت شما نسبت به بقیه نیس. درواقع نظرها کمک می کنن امتیاز سایت شما از نظر تعداد کلیک هایی که روی اون می شه، بالاتر بره و این موضوع در رتبه بندی گوگل اهمیت زیادی داره. وقتی که کاربرها عبارتی رو داخل گوگل جستجو می کنن، واسه اینکه تصمیم بگیرن کدوم سایت رو باز کنن، به رتبه بندی سایت ها نگاه می کنن؛ و هرچقدر تعداد ستاره های اون بیشتر باشه یعنی سایت از محبوبیت بیشتری برخورداره و درنتیجه اون رو انتخاب می کنن. هرچقدر تعداد کلیک های سایت شما از راه جستجو بالا بره، امتیاز شما واسه گوگل بیشتر می شه و درنتیجه سئوی شما بهبود پیدا می کنه. شما به عنوان صاحب یه کسب و کار باید زمان بذارین و یه لیست دست کم ۵۰ نفره از مشتری های خود درست کنین. بعد تو یه ایمیل جداگونه و شخصی سازی شده به هرکدوم از اون ها توضیح بدید که نظرشون در مورد سایت شما خیلی با اهمیته. هم اینکه باید به کارمندان خود آموزش بدید که از مشتری ها بخوان نظرشون رو در مورد خدمات شما ثبت کنن. صفحه ی گوگل مای بیزینس واسه شروع و ثبت نظر کاربران خوبه اما سایت هایی مانند فیسبوک هم نباید فراموش شن.

یادتون باشه که ایمیل درخواست جمع بیاری نظرها رو نباید به صورت یه جا واسه همه ی مشتری های خود بفرستین؛ چون این موضوع که یه دفعه تعداد نظرهای شما از ۰ به ۳۰ برسه، باعث می شه گوگل به شما امتیاز منفی بده. پس این کار رو به صورت دائمی و دائم انجام بدین.

قدم چهارم: بک لینک های محلی بسازین

گوگل چیجوری تصمیم می گیرد کدوم کسب و کار محلی رو در یافته های خود نشون بده؟ وابستگی های زیادی بین قدرت دامنه و سئوی محلی هست. شما از راه سایت Moz می تونید رتبه ی سایت خود در گوگل رو پیش بینی کنین. اما اگه بخوایم خلاصه بگیم، شما باید بک لینک (تعداد لینک هایی که از سایت های دیگه به شما داده می شه) سایت خود رو زیاد کنین. اگه یه شرکت محلی هستین، باید لینک های محلی به سایت خود داشته باشه. اگه یه شرکت پخش کننده هستین، یادتون باشه که تموم خرده فروش های شما باید لینک شما رو داخل وب سایت خود بذارن. هم اینکه از مشتری های خود بخواین که لینک سایت شما رو داخل سایت خود بذارن. در اجتماعات محلی شرکت کنین و به عنوان مثال از یه تیم کوچیک ورزشی پشتیبانی مالی کنین. بعد از اون ها بخواین که لینک سایت شما رو در قسمت پشتیبانی کنندگان مالی سایت خود بذارن. همه این عوامل دست به دست هم میدن تا درآخر گوگل شما رو به عنوان یه کسب و کار محلی بشناسه.

قدم پنجم: سئوی سایت خود رو بهتر کنین

گوگل تنها وقتی کسب و کار شما رو تو یه محله ی جغرافیایی تأیید می کنه که این موضوع رو در وب سایت اصلی شرکت خود تأیید کرده باشین. شما باید نام کسب و کار، نشانی و شماره تلفن خود رو داخل وب سایت وارد کنین. مکان خود رو روی نقشه گوگل مشخص کنین و اون رو در قسمت تماس سایت بذارین تا مردم راحت تر شما رو پیدا کنن. یادتون باشه که یه بار نوشتن مکان جغرافیایی کافیه و در ذکر اون نباید زیاده روی کنین.

کسب و کار خود رو گسترش بدید

سوالی که واسه خیلی از کارآفرینان مطرح می شه اینه که اگه واسه شرکت خود مکان فیزیکی نداشته باشن و کسب و کار خود رو از خونه راه اندازی کرده باشن، واسه بهبود سئوی محلی خود باید چه کاری بکنن؟ واسه حل این مشکل باید از یه بخواین که با بررسی شرایط شما راه حل مناسبی ارائه بدن. تلاش نکنین واسه بهبود سئوی خود از نشانی اشتباه استفاده کنین. گوگل باهوشه و بوسیله الگوریتم های خود این موضوع رو متوجه می شه.

اگه مکان فیزیکی واسه کسب و کار خود دارین، واسه بهبود سئوی محلی خود تلاش کنین. انتظار نداشته باشین که با انجام مراحل گفته شده و فقط در عرض یه هفته، در لیست ۳ سایت برتر قرار بگیرین. این کار زمان بره و باید به اون فرصت بدید تا خودشو نشون بده.

سئو چیه؟ چه اصولی جه سئو سایت باید انجام شه؟

صد برابر شدن درآمد سایتا با بهبود سئو سایت

زومیت سئو

Leave a Comment