دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تان خواهند شد

۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تون می شن

بازاریابی محتوا

۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تون می شن

۲۹ آذر ۱۳۹۵

پس از بررسی پستای وبلاگ نوین و بعضی از مطالب وبلاگای ایرونی و خارجی، تونستیم فهرستی از ۱۰ نوع محتوایی که افزایش بازدید سایت رو به دنبال دارن، به دست بیار.

این ۱۰ نوع محتوا به شما کمک می کنن تا تنوع مطالب سایت خود رو زیاد کنین. تنوع مطالب دلیل می شه که دایره کلمات کلیدی سایت شما گسترش پیدا کنه و در نتیجه، کارکرد سایت شما در یافته های جستجوی گوگل بهبود یابد.

در مقاله امروز می خوام این ۱۰ نوع محتوا رو به شما معرفی کنم و چگونگی تولید این محتواها رو براتون توضیح بدم (البته باید به این نکته توجه کنین وقتی که از محتوا صحبت می کنم، منظورم دقیقاً همون محتوای وبلاگه، نه صفحه اجناس سایت یا صفحه تماس با ما).

پس اگه در مورد بازاریابی محتوا یا روش هدف دار محتوا فعالیت دارین و می خواین تماشاگر افزایش بازدید سایت تون باشین، پیشنهاد می کنم این مقاله رو بخونین.

با ۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت می شن، آشنا شید!

واسه جفت و جور کردن این فهرست، من به همراه تعدادی از همکاران، چند روزی رو صرف تحلیل و بررسی یافته های جستجوی گوگل کردیم. در این تحقیق، تلاش کردیم کلمات کلیدی پر جستجو، وب سایتای پر بازدید و کارکرد وبلاگ خودمون رو مهم بدونیمش تا بتونیم یافته های متنوعی به دست بیار.

در نتیجه این تحقیق، با ۱۰ روش تولید محتوا روبرو شدیم که می تونن باعث افزایش بازدید سایت شن. البته باید یادآور شوم که در واقع، ۱۱ نوع محتوا در این فهرست هست که مورد یازدهم، جوری عادی نیس.

هم اینکه، لزومی نداره که از همۀ این ۱۰ نوع روش تولید محتوا در سایت خود استفاده کنین، بلکه پیشنهاد می کنم با بررسی زمینه کاری خود و نیاز کاربراتون چند مورد از این ۱۰ نوع محتوا رو در سایت تون به کار بگیرین.

هم اینکه، تلاش کردم واسه هر کدوم از این نوع محتواهای تولید شده، یه نمونه خوب براتون مثال بزنم. شایدً شما با بعضی موارد این فهرست آشنایی داشته باشین:

  • پستای وبلاگ و پستایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی می شن. مانند مطلب افزایش بازدید سایت بدون لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر شذ.
  • مقالات کوتاه دائمی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen)، مانند مطلب سئو تضمینی که هفته گذشته با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
  • مقالات طولانی. واسه نمونه پیشنهاد می کنم مطلب ۱۰ فوت وفن روانشناسی واسه فروش بیشتر رو بخونین.
  • گالریای تصاویر و اینفوگرافیک. درزمان تحقیقات فهمیدیم، خیلی از مقالاتی که مدلای مختلفی از یه معنی رو معرفی می کنن از این روش واسه تولید محتوای خود استفاده می کنن (مانند مطلب مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل).
  • محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات رو در اختیار کاربران قرار میده. مطلب عوامل موثر واسه رتبه بندی سایت در گوگل، نمونه خوبی واسه این این نوع مقالاته.
  • محتوا و وسایل اینتراکتیو که خواننده رو درگیر می کنه. پیشنهاد می کنم واسه درک بهتر این مورد، به سایت Post Click Marketing مراجعه کنین.
  • صفحات فرود با محتوای دسته بندی شده. این مورد به خودی خود، یه محتوا به حساب نمیاد. مثلا ممکنه با جستجوی کلید واژه "طراحی داخلی آشپزخانه" در گوگل، با صفحه فرودی روبرو شید که در اون نوعای جورواجور طراحی آشپزخانه دسته بندی شده یا شما رو به این صفحه هدایت کنه. واسه نمونه صفحه فرود سایت HGTV رو ببینین.
  • راهنمای چند فصلی، مانند راهنمای لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر کردیم.
  • تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این صفحه از سایت CNN که یافته های انتخابات آمریکا رو خوب به تصویر کشیده.
  • ویدیو. ویدئوهای سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ سایت

تحقیقات به ما نشون داد که به کار گیری این ۱۰ نوع محتوا می تونه افزایش بازدید سایت رو به دنبال داشته باشه. البته همونطور که در بالا اشاره کردم، مورد یازدهمی هم هست که به کار گیری اونو به تموم بازاریابان محتوا پیشنهاد نمی کنم.

شایدً واسه شمام پیش اومده که با کلیک کردن روی یکی از لینکای یافته های جستجو، با یه فایل PDF یا Powerpoint روبرو شدین. واقعا مورد یازدهمِ این فهرست، به کار گیری فایلای PDF و Powerpointه.

این مطلب را هم بخوانید :  یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

من به چند دلیل به کار گیری این فایلا رو به همۀ تولید کنندگان محتوا پیشنهاد نمی کنم:

  • بررسی و تحلیل محتوای این فایلا واسه موتور جستجو سخته.
  • این فایلا در خیلی از تلفنای همراه به درستی نشون داده نمی شن.
  • این فایلا، کاربرپسند نیستن.
  • در یافته های جستجو خیلی راحت پستای وبلاگ رتبه نمی گیرن (اگه اینجور فایلایی رو در بالاترین جایگاه یافته های جستجو مشاهده کردین، بهتره بدونین حضورشون به عوامل زیادی بستگی داره).

وقتی که روی یک یا چند مورد از ۱۰ نوع محتوایِ بالا سرمایه گذاری کنین، می تونین امیدوار باشین که قالب محتواتون واسه کاربر آشناست و در یافته های جستجو هم کارکرد خوبی داره.

واسه سایت خود باید از چه نوع محتوایی استفاده کنیم؟

، اینجا یه سوال اساسی به وجود میاد: شما باید از کدوم نوع محتوا واسه سایت خود استفاده کنین؟ این دقیقاً کاریه که ما در نوین انجام می دیم. وقتی که می خوایم درباره سئو، بازاریابی دیجیتال یا هر نوع محتوای در رابطه دیگری محتوا تولید کنیم، این سوال رو از خودمون رو می پرسیم.

باید به شما بگم قبل اینکه به این سوال جواب بدین، باید بتونین پاسخی واسه سه سوال زیر پیدا کنین:

قصد جستجو کننده چیه؟ اون در یافته های جستجو به دنبال چه چیزیه؟

کلا باید گفت، اگه قصد کاربر پیدا کردن یه محل یا انجام یه تراکنش مالیه، هیچ کدوم از ۱۰ نوع محتوای بالا نمی تونه به اون کمک کنه. اما اگه کاربر به دنبال اطلاعاته (که حجم بزرگی از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو به خاطر همین انجام می شه) این روش از تولید محتوا دقیقاً واسه اون تعریف شده.

تولید محتوای اصولی به کاربر کمک می کنه تا اون علاوه بر به دست آوردن اطلاعات دقیق، با برند شمام آشنا شه. در این مرحله س که محتوای شما باید یه جستجو کننده معمولی رو به یه مخاطب دائمی تبدیل کنه.

بیشتر افراد معمولاً به دلایل زیر در گوگل جستجو می کنن:

  • پیدا کردن یه جواب کوتاه و سریع
  • مقایسه دقیق دو یا چند محصول/خدمات
  • نقد و بررسی دقیق یه محصول یا خدمات
  • بعضی کاربران فقط از روی کنجکاوی جستجو می کنن. مثلا، من در هفته گذشته عبارت "تموم فیلمای کامل هنکس" رو در گوگل جستجو کردم. در فهرست فیلمای کامل هنکس، عناوینی وجود داشت که تا حالا اسم شون به گوشم نخورده بود. به خاطر همین عزممو جزم کردم که در فرصت مناسب این فیلما رو تماشا کنم. همۀ این اتفاقات فقط به خاطر این بود که از روی کنجکاوی در گوگل جستجو کردم.
  • چیزای مورد علاقه علمی و حرفه ای

البته باید گفت که دلایل جستجوی کاربران اینترنت به همین چند مورد ختم نمی شه. اینجاش خیلی مهمه که از خودتون سوال کنین بیشتر آدمایی که به این دلایل جستجو می کنن، به دنبال چی هستن. در اون زمونه که شما می تونین محتوایی باب میل کاربران تولید کنین.

می خواید با تولید محتوا به یه برند مطرح تبدیل شید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

مدیریت و تولید محتوا

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

چه وب سایتایی در یافته های جستجو ظاهر می شن؟

شما باید بدونین که در یافته های جستجوی کاربران چه وب سایتایی در اول ظاهر می شن و این سایتا چه نوع محتوایی دارن. دونستن این موضوع می تونه به شما کمک کنه تا در انتخاب نوع محتوای خود دقت بیشتری داشته باشین. حتی شاید بخواین محتوایی تولیدی کنین که با بقیه مطالب موجود فرق داشته باشه.

واسه این کار باید بدونین که کاربر در قبال جستجوی خود، چه نوع محتوایی دریافت می کنه:

  • محتواهای موجود ساده هستن و تنها چند لینک و یه تبلیغ در متن پست هست؟
  • در محتواهای موجود از تصایر گرافیکی، عکس و اینفوگرافیک استفاده شده؟
  • محتوای پیشنهادی گوگل، یه خبر است؟ در این شرایط شما نیاز دارین که یه مقاله کوتاه یا یه محتوای طولانی تولید کنین.
  • گوگل در جواب به جستجو کننده، یه ویدیو پیشنهاد میده؟ در اینجور شرایطی، بهتره به ویدیو مارکتینگ فکر کنین.
  • گوگل در جواب به جستجوی کاربر، جواب کوتاهی رو در یافته های جستجو نشون میده؟ در این حالت، یه مقاله کوتاه یا یه محتوای همیشه سبز می تونه اثر داشته باشه.
  • اگه محتوای موجود در بالاترین جایگاه یافته های جستجو به صورت پیشنهادی (People Also Ask) است، شایدً شما در محتوای خود باید چند موضوع رو تحت پوشش بذارین.
  • اگه محتوای نشون داده شده در گوگل، کوئری جستجوی کاربر رو به صورت دقیق بررسی کرده، باید به فکر ایجاد یه راهنمای چند فصلی باشین.
این مطلب را هم بخوانید :  ۱۰ قانونی طلایی برای موفقیت از زبان بیل گیتس!

هم اینکه، اگه در یافته های جستجو تماشاگر نقشه، جدول پرواز، ماشین حساب یا … بودین، احتمال اینکه بتونین از راه بازاریابی محتوا به نتیجه برسین بسیار کمه. پیشنهاد می کنم در این شرایط به دنبال کلمات کلیدی جانشین باشین.

محتوای من نیاز مخاطب رو برطرف می کنه؟

شما باید این سوال رو درباره خود و مخاطباتون سوال کنین. این سوال به این معناست که:

  • نوع دستگاه و محلی که کاربر در اون قرار داره، مهم هستن. پس اگه کاربر روی گوشی موبایل خود جستجو می کنه (یا کلاً محتواتون بیشتر در دستگاه های قابل حمل دیده می شه)، بهتره تلاش کنین محتوایی تولید کنین که اطلاعات رو سریع به کاربر منتقل می کنه.
  • هم اینکه، اگه امیدوارید که کاربر پس از خوندن محتوای شما، از راه رایانه دسکتاپی دوباره به سایت تون مراجعه می کنه، بهتره محتوایی طولانی یا یه راهنمای چند فصلی واسه مخاطباتون جفت و جور کنین.

تلاش کنین به شکلی تولید محتوا کنین که کاربران پس از مطالعه، بدونن باید با اون اطلاعات چیکار کنن. هم اینکه، باید بدونین که مخاطبتان فردیه که:

  • به دنبال محتوا در قالبی جدیده و علاقه زیادی به مطالعۀ مطالب جدید داره.
  • به دنبال محتوایی به شکل قدیمیه تا اونو مجبور به فکر کردن و گشت و گذار در سایت تون نکنه. محتوایی که فقط و فقط نیازش رو برطرف می کنه و اطلاعات جدیدی به اون نمی ده.

پیشنهاد من به شما

واسه افزایش بازدید سایت، من به شما پیشنهاد می کنم:

  • از فرمتای جدید تولید محتوا غافل نشید. مثلا اگه تا حالا محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک در سایت خود منتشر نکردین، بهتره محتوای بعدی تون رو به این شکل منتشر کنین.
  • فقط به خاطر اینکه یه نوع فرمت محتوای جدید در اینترنت گسترده شده، ازش استفاده نکنین. شما باید از فرمت محتوایی استفاده کنین که نیاز کاربراتون رو برطرف می کنه و واسه سئو و افزایش بازدید سایت تون خوبه.
  • به فرمتِ محتوایی که در بالاترین جایگاه یافته های جستجو قرار داره، توجه کنین.
  • از قالب محتوای وب سایتای حریف کپی نکنین. یادتون نره که محتوای شما باید ظاهری آشنا و قابل اطمینان داشته باشه.
  • تلاش کنین تا حد ممکن واسه افزایش بازدید سایت خود از این ۱۰ نوع محتوا استفاده کنین. اگه رقبایتان پستای ساده در وبلاگشان منتشر می کنن، به کار گیری یه گالری تصویر یا یه اینفوگرافیک می تونه به رتبه سایت تون در گوگل کمک کنه.
  • همیشه واسه پست وبلاگ خود چند کلید واژه در نظر بگیرین. بهتره در زمان نوشتن یه پست، تموم کلمات کلیدی و عباراتی که می خواین براشون رتبه داشته باشین رو مورد توجه بذارین. دقیق شدن و فوکوس کردن روی چند کلید واژه، در انتخاب نوع محتوا به شما کمک می کنه.

امیدوارم که این مقاله بتونن در انتخاب فرمت و نوع محتوا به شما عزیزان کمک کنه. اگه تا حالا پست وبلاگی نوشته اید که باعث افزایش بازدید سایت تون شده، خوشحال میشم که اونو با ما و خوانندگان وبلاگ نوین در میان بذارین.

موفق باشین!

موضوع در رابطه بازاریابی محتوا

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *