دیجیتال مارکتینگ و سئو

۱۰ نکته مهم برای بهینه سازی تصاویر سایت

۱۰ نکته مهم واسه بهینه سازی تصاویر سایت

سئو و بهینه سازی سایت

۱۰ نکته مهم واسه بهینه سازی تصاویر سایت

۱۸ تیر ۱۳۹۶

اگه یه یه سایت یا فروشگاه آنلاین رو اداره می کنین به طور قطع بهینه سازی تصاویر سایت، هنریه که باید در اون استاد باشین. به دلایل جور واجور مانند کاهش سرعت بارگذاری سایت و بهبود تجربه کاربری، بهینه سازی تصاویر سایت یکی از مهم ترین بخشای مهم در سئو هستن که بدیش اینه خیلی مورد توجه واقع نمی شن. اگه یه وبلاگ نویس یا کارشناس تولید محتوای آنلاین هستین شایدً در زمان نوشتن و پخش یه محتوا با سوالات زیر روبرو شدین:

  • باید در مقاله خود از تصاویر استفاده کنم؟
  • به چه دلیل هنگام جستجوی عکس در گوگل، اجناس سایت من نشون داده نمی شه؟
  • به تگای جانشین تصاویر (Alt Tags) واسه تصاویر سایت خود نیاز دارم؟
  • چه فرقی میان فرمتای PNG، JPEG و GIF هست؟ از کدوم یکی واسه بهینه سازی تصاویر سایت استفاده کنم؟

روشنه که تصاویر در جذاب کردن محتوای آنلاین نقش مؤثری دارن و هم اینکه، روی سئو و بهینه سازی سایت شما اثر مستقیم دارن. به کار گیری تصاویر در رابطه در مطالب به فهم بهتر و راحت تر خواننده کمک می کنه. یادتون باشه که یه تصویر خوب بهتر از هزار کلمه س!

در ادامه ۱۰ نکته ای که واسه سئو بهینه سازی تصاویر سایت باید رعایت کنین رو آوردیم. پس خود رو واسه یه شیرجه عمیق در دانستنیای سئوی تصویر سایت آماده کنین!

پیدا کردن یه تصویر مناسب

اگه امکان به کار گیری تصاویر اختصاصی در مطالب خود رو دارین لفتش ندین. هر مقاله به تصاویری با موضوع مشابه خود نیاز داره. اگه فقط واسه سبز کردن چراغ افزونه Yoast تن هم اینکه کردن تصویر می دین، بهتره انرژی خود رو تلف نکنین. شاید گوگل از محتوای عکس شما باخبر نباشه، اما کاربران خوب رابطه تصویر با متن رو متوجه می شن. تصویر مناسب، تصویریه که درخشش محتوا و موضوع مقاله شما باشه یا انگار محتوای شما رو تکمیل کنه.

از طرف دیگه، رابطه تصویر با کلمات و مطالبی که در دور و برش قرار داره باعث بهتر شدن رتبه اون در یافته های جستجوی تصاویر گوگل می شه؛ پس انتخاب یه عکس مناسب اولین قدم در بهینه سازی تصاویر سایته. هم اینکه، به کار گیری نمودار و اینفوگرافیک می تونه به انتقال بهتر پیام به کاربران کمک کنه. همین ارائه تجربه کاربری خوب، جزوی از بهینه سازی تصاویر سایت شماس و در آخر به سئوی سایت تون کمک می کنه.

البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که استفاده زیادتر از اندازه از انیمیشن یا تصاویر متحرک با فرمت GIF که این روزا بسیار محبوب شده، با احتیاط باشین. استفاده زیادتر از اندازه از این انیمیشنا نه فقط از جذابیت مطالب شما کم می کنه، بلکه باعث فرار کردن کاربران سایت شما می شه. پس در انتخاب و به کار گیری این نوع فرمت تصویری احتیاط کنین.

چیجوری عکس مناسب پیدا کنیم؟

، اما چیجوری یه عکس مناسب با مقاله خود پیدا کنیم؟ واقعیت اینه که بیشتر سایتا و شرکتای موجود وجود عکاس و گرافیست در بخش تولید محتوای خود چیزی غیرضروری می دونن، البته ما با امید به اینکه کسب و کارا به اهمیت وجود این افراد واسه تولید محتوای حرفه ای پی ببرن. هرچند باید گفت که مهم ترین دلیل تشکیل اینجور طرز فکری کم بودن بودجه بخش محتوای شرکت هاست که باعث شده بخش محتوا توان کافی واسه پرداخت دستمزد یه عکاس یا طراح رو نداشته باشه.

از طرف دیگه، ممکنه به دلایل خاصی امکان عکس ورداری از بعضی موضوعات وجود نداشته باشه. در این شرایط شما می تونین با جستجوی تصاویر در گوگل، تصاویر مربوط به محتوای خود رو پیدا کنین. بعضی از تصاویر موجود، به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته شدن. وب سایتایی مثل Flickr یا freeimages در این مورد می تونن به شما کمک کنن. در ایران هم وب سایتایی مثل رنگی تر منابع خوبی واسه خرید و سفارش عکس در موردای جور واجور مانند آشپزی، گردشگری و مناسبای ملی مذهبی هستن. هم اینکه، سایتایی مانند Freepik وجود دارن که وکتورهای رایگانی رو در اختیارتون قرار میدن. مطمئناً با به کار گیری این وب سایتا می تونین تصاویری که با موضوع محتوای شما در ارتباطند رو پیدا کنین.

تصاویر رو توصیفی و به زبون انگلیسی نام گذاری کنین

ما بارها در مطالب خود اشاره کردیم که سئو تنها درباره کلمات سایت شما نیس و تصاویر سایت هم به همون اندازه مهم هستن؛ اونقدر مهم که گوگل سرویسی به نام Google Image رو واسه جستجوی تصاویر در نظر گرفته.

شاید تصور کنین که با قرار دادن تعداد زیادی تصویر قشنگتر و با کیفیت می تونین کاربران زیادی رو در سایت خود نگه دارین. مطمئناً این طرز فکر به طور کاملً درسته، اما مسئله مهم پیدا کردن سایت شما توسط کاربرانه. یکی از چند تا نکته مهم در بهینه سازی یا همون سئوی تصاویر سایت، نام عکسا و تصاویر سایته. پُر کردن سایت از صدها تصویر که با نام پیش فرض دوربین ذخیره می شن کار ساده ایه، اما باید بدونین که اصلاً ایده جالبی به نظر نمی رسه چون هیچ کاربر عاقلی با اعداد و حروف نامفهوم تصویری رو در گوگل جستجو نمی کنه.

وقتی که صحبت از سئو به میان میاد انتخاب کلمات کلیدی مناسب بیشتر از هر چیزی به بهتر شدن رتبه سایت شما در میان یافته های جستجو کمک می کنه و تجربه نشون داده که به کار گیری اسمای توصیفی به طور کاملً در بهینه سازی تصاویر سایت مؤثره. موتورهای جستجو برخلاف گذشته دیگه فقط به پایش اطلاعات متنی در صفحات سایت اکتفا نمی کنن، بلکه اونا در میان نام تصاویر هم به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر کاربر هستن.

اجازه بدین از تصویر زیر واسه یه مثال استفاده کنیم، یه مرسدس بنز کلاس CLA

شما می تونین از نامی مانند DCMIMAGE10.jpg که دوربین عکاسی به طور پیش فرض واسه تصویر انتخاب کرده استفاده کنین. با این حال، بهتره نام عکس رو به Mercedes-benz-CLA 4-Door-Coupe.jpg تغییر بدین. هم اینکه قبل از نام گذاری عکس، تصور کنین که مشتریان محصول شما رو چیجوری جستجو می کنن و بیشتر از چه الگویی واسه جستجو استفاده می کنن؟ مثلا، تصویر بالا رو میشه به روشای زیر نام گذاری کرد:

  • Mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-2017
  • ۲۰۱۷-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe
  • Mercedes-benz-CLA-4-Door-2017-Coupe
  • یا اگه علاقه دارین تصاویر سایت تون به زبون فارسی نام گذاری شن می تونین عکس فوق رو به این شکل نام گذاری کنین: مرسدس-بنز-سی-ال-ای-۲۰۱۷

یکی از راه های معتبر واسه انتخاب نام مناسب به کار گیری اطلاعات حاصل از تحقیق کلمات کلیدیه. با نگاهی به الگوی جستجوی کاربران می تونین روش عادی جستجو توسط اونا رو دریابید و از همون فرمول واسه نام گذاری بقیه تصاویر خود استفاده کنین. با این حال اگه قصد ریزبینی در این نکات جزئی رو ندارین، فقط کافیه از وجود کلمات کلیدی عادی در نام تصاویر مطمئن شید.

تگ Alt تصاویر رو هوشمندانه انتخاب کنین

تگ Alt، به متنی جانشین می گن که موقع خطا در اجرای تصاویر به نمایش در میاد. حتی در صورت اجرای تصاویر هم با عبور دادن بیان کننده موس از روی تصاویر می تونین این عبارات جانشین رو ببینین. علاوه بر این، تگای Alt در بهینه سازی تصاویر سایت و بهبود سئو هم مؤثر هستن. واقعا به کار گیری این تگا شاید بهترین راه واسه نمایش تصاویر شما در میان یافته های جستجوی تصاویر گوگله.

هم اینکه، در بهینه سازی تصاویر سایت باید واسه هر کدوم از تصاویر یه تگ Alt به صورت جدا از هم بنویسین. یادتون باشه که:

  • تصاویر خود رو در صورت امکان مثل نام عکس با زبون انگلیسی توصیف کنین
  • اگه تصویر مربوط به محصولی با مدل و شماره سریالی خاصه حتما از اونا در متن جانشین استفاده کنین.
  • از تگای Alt واسه تصاویر تزئینی استفاده نکنین. موتورهای جستجو در صورت استفاده بیشتر از اندازه از این عبارات شایدً شما رو جریمه می کنن.

موتور جستجوی گوگل هنوز قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیس. به خاطر همین به کار گیری تگ Alt و دیگه متنای جانشین بهترین روش واسه توصیف محتوای تصاویر واسه موتور جستجوی گوگله. هم اینکه، تگای Alt می تونن به پیدا کردن سایت شما توسط کاربران کمک بسیاری کنن.

این مطلب را هم بخوانید :
۱۰ ابزار رایگان و کاربردی گوگل برای بازاریابان محتوا

ابعاد تصویر و ویژگیای جور واجور اجناس رو در نظر بگیرین

یه روش عادی در بازاریابی که امروزه بسیار استفاده میشن به کار گیری تصاویر زیاد از زاویه ها و ویژگیای جور واجور محصولاته. اجازه بدین به مثال مرسدس بنز کلاس CLA برگردیم:

شما واسه فروش این خودرو فقط به نمایش یه عکس اکتفا نمی کنین، بلکه تصاویری از فضای داخلی، قسمت عقب، جلو پنجره و پیشرانه، یه نمای بسته از رینگ چرخا و یه نمای باز سه بعدی از خودرو رو واسه معرفی در نظر می گیرین. بهترین راه واسه سرمایه گذاری روی این سری عکسا به کار گیری تگای Alt منحصربه فرد واسه هر کدوم از تصاویره. مثلا:

  • در تصویری با نام ۲۰۱۷-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-Leather-Interior-Trim.jpg می تونین از متن جانشین ۲۰۱۷ mercedes benz CLA 4-Door Coupe Leather Interior Trim به عنوان تگ Alt استفاده کنین.
  • یا واسه تصویری با نام ۲۰۱۷-mercedes-benz-CLA-4-Door-Coupe-Rear-View-Air-Spoiler.jpg متن جانشین ۲۰۱۷ mercedes benz CLA 4-Door Coupe Rear View Air Spoiler رو به عنوان تگ Alt انتخاب کنین.

واقعا، نکته کلیدی در این روش اضافه کردن توضیحاتی کوتاه به تگای Altه طوری که بیشتر کاربران جستجوکننده به سایت شما هدایت شن.

شایدً امکان داره که شما در این مرحله به فکر به کار گیری تصاویر بزرگ و باکیفیت واسه بهبود تجربه کاربری باشین، اما مراقب باشین! کاهش سرعت بارگذاری به وجود اومده توسط تصاویر بزرگ، مانعی مهم در بهبود تجربه کاربری حساب می شه. پس در سایت خود از تصاویر بزرگ استفاده نکنین و ابعاد اونو تغییر بدین.

هم اینکه کاهش ابعاد تصاویر اگه با کم شدن حجم اونا همراه باشه، نقش مؤثری در بهبود زمان بارگذاری صفحات سایت داره. در مقابل، به کار گیری تصاویری با ابعاد کوچیک یا ایجاد توانایی نمایش بزرگ تر در پنجره POP-UP (یه صفحه جداگونه) موجب رضایت بیشتر کاربران می شه.

یادتون باشه که تغییر اندازه تصاویر تأثیری در حجم اونا نداره! مثلا وقتی که یه تصویر ۲۵۰۰×۱۵۰۰ رو تو یه قاب ۲۵۰×۱۵۰ نشون می دین سرعت بارگذاری سایت تغییری نمی کنه. در وردپرس هنگام آپلود کردن تصاویر می تونین اندازه نمایش اونو در اندازه های بزرگ، متوسط و بندانگشتی تغییر بدین، اما در واقع حجم تصاویر تغییری نمیکنه.

حجم تصاویر رو کم کنین!

این مورد از فهرست نکات بهینه سازی تصاویر سایت شاید یکی از مهم ترین دلایل اصلی بانس ریت بالا و فرار مخاطبان از سایت شما باشه. در اول باید بدونین که:

  • بیشتر کاربران اینترنتی حدود ۳ تا ۷ ثانیه واسه بارگذاری یه صفحه اینترنتی روی لپ تاپ صبر می کنن. این عدد واسه گوشیای هوشمند در حدود ۵ تا ۷ ثانیه س.
  • شایعه ای هست که میگه طراحان سایت آمازون تو یه تحلیل عجیب به این نتیجه رسیدن که اگه صفحات این سایت تنها یه ثانیه دیرتر بارگذاری شه، هرساله ۱٫۶ میلیارد دلار از دست میدن.
  • گوگل زمان بارگذاری صفحات رو به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی وب سایتا در نظر میگیره.

پس اگه در سایت تجاری خود تصاویری دارین که مدت زمان بارگذاری اونا بیشتر از ۱۵ ثانیه زمان میبره، بهتره با مشتری هایی خود خداحافظی کنین! اما راه حل حل این مشکل چیه؟

سؤال خوبیست! اگه حجم عکسای صفحات رو کاهش بدیم سرعت بارگذاری سایت زیاد می شه و در نتیجه کاربران کمتری پس از کلیک روی لینک سایت شما پشیمون می شن. یکی از راه های مناسب واسه کاهش حجم تصاویر به کار گیری توانایی Save for Web در نرم افزار فتوشاپه. این توانایی به شما کمک می کنه تا با کمترین افت کیفیت، حجم تصاویر سایت خود رو کم کنین؛ اما اگه به فتوشاپ دسترسی نداشتیم چه کنیم؟

در صورت نبود دسترسی به نرم افزار فتوشاپ می تونین از وسایل آنلاین ویرایش عکس در اینترنت استفاده کنین. شرکت Adobe علاوه بر نرم افزار فتوشاپ، یه برنامه ویرایش عکس آنلاین در سایت photoshop.com به کاربران ارائه میده. با اینکه این وسیله از تموم تواناییای نسخه کامپیوتری فتوشاپ بهره مند نیس، اما عملکردهای پایه این برنامه واسه یه ویرایش ساده عکس رو بهتون میده. علاوه بر این، ابزاریهای آنلاین دیگری هم واسه ویرایش عکس وجود دارن که از جمله اونا میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت PicMonkey که توسط کارشناسان به عنوان یه وسیله ویرایش عکس باحال توجه شناخته می شه.
  • سایت Pixlr که با سادگی استثنائی به ابزاری کاربرپسند بدل شده و یه نسخه اندروید واسه اجرا در گوشیای هوشمند رو هم ارائه میده.
  • سایت FotoFlexer دیگر وسیله ویرایش آنلاین تصاویره که حتی امکان ویرایش به صورت چندلایه رو هم واسه کاربران جفت و جور کرده.

در آخر باید یادتون باشه که تصاویر تجاری معمولاً باید حجمی کمتر از ۷۰ کیلوبایت داشته باشن. در هر حال این اندازه همیشگی نیس و واسه تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیکا انجام اون کمی مشکل به نظر می رسه.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

از فرمت مناسب واسه تصاویر خود استفاده کنین

تصاویر در وب سایتای اینترنتی معمولاً با سه فرمت JPEG، PNG و GIF بارگذاری می شن و هر کدوم از این فرمتا تاثیر متفاوتی روی عکسا می ذارن؛ البته فرمت دیگری به نام SVG هم هست که بیشتر واسه آیکونای سایت استفاده می شه.

JPEG (یا jpg) یه فرمت قدیمی واسه تصاویر حساب می شه، طوری که در فضای اینترنت از این فرمت به عنوان یه استاندارد یاد می شه. تصاویر JPEG می تونن به اندازه زیادی فشرده شن که نتیجه اون تصاویری باکیفیت بالا و حجم خیلی کم هستش.

تصاویر GIF (یا gif) نسبت به JPEG از کیفیت پایین تری بهره مند هستن و بیشتر واسه تصاویر تزئینی (دکوراتیو) و آیکونای کوچیک استفاده میشن. علاوه بر این GIF از انیمیشن یا تصاویر متحرک هم پشتیبانی می کنه که به طور حتم با اونا در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان مثل تلگرام آشنا شدین. فرمت GIF با وجود کیفیت پایین به دلیل حجم مناسب از دید بهینه سازی تصاویر سایت از اهمیت بالایی برخورداره. با این وجود واسه تصاویر پیچیده، این فرمت انتخاب مناسبی به نظر نمی رسه چون از طیف رنگی کمتری نسبت به بقیه فرمتا پشتیبانی می کنه.

تصاویر PNG نسبت به تصاویر GIF از محبوبیت بیشتری بهره مند هستن و می تونن به عنوان جایگزینی به جای اونا مورد استفاده قرار گیرند. این تصاویر از رنگای زیادی پشتیبانی می کنن و مثل JPEG در اثر فشردگی کیفیت خود رو از دست نمی دن. فرمت PNG امروزه به شکل زیادی در وب سایتا استفاده می شه، اما باید توجه داشت که این تصاویر نسبت به نمونه های JPEG باکیفیت برابر از حجم بسیار بالاتری بهره مند هستن و امکان کاهش حجم قابل توجه اونا به سختی شدنیه و در صورت انجام، خیلی از جزئیات عکس مثل رنگای اصلی از بین می رن. با این وجود ذکر این نکته خالی از لطف نیس که فرمت PNG-24 سه برابر نسبت به نوع PNG-8 حجیم تره.

در کل هنگام انتخاب فرمت تصاویر به نکات زیر دقت کنین:

  • واسه وب سایتای تجاری با تصاویر زیاد، فرمت JPEG بهترین انتخاب ممکنه. این جور تصاویر از کیفیت مناسب و حجم پایینی بهره مند هستن.
  • از فرمت GIF واسه تصاویر بزرگ اجناس استفاده نکنین. این تصاویر معمولاً بزرگ و با جزئیات بسیار زیاد مثل شکل و رنگ هستن و به کار گیری GIF با رنگای قابل پشتیبانی محدود راه معقولی به نظر نمی رسه.
  • تصاویر PNG جانشین مناسبی واسه GIF و JPEG هستن؛ البته اگه از حجم مناسبی بهره مند باشن. در هر حال به کار گیری PNG-8 بیشتر از PNG-24 پیشنهاد می شه.

از تصاویر Thumbnails درست استفاده کنین

امروزه خیلی از وب سایتای تجاری و فروشگاهی از تصاویر بندانگشتی یا اصطلاحاً Thumbnails استفاده می کنن. این تصاویر به خصوص در صفحات دسته بندی (Category) موجب افزایش سرعت مرور اجناس توسط کاربران می شه. با این وجود باید در به کار گیری اونا با احتیاط بود. این جور از تصاویر می تونن سرعت بارگذاری صفحات رو کم کنن. کاهش سرعت یه سایت به خصوص در صفحات دسته بندی، موجب از دست دادن مشتریان می شه؛ پس:

این مطلب را هم بخوانید :
۱۳ روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

  • در بهینه سازی تصاویر سایت حجم عکسای بندانگشتی رو تا حد ممکن کم کنین. با اینکه تصاویر بزرگ و باکیفیت واسه مشتریان مطلوب تر هستن، اما در مقابل موجب کاهش سرعت سایت و نارضایتی همون مشتریان می شن.
  • تگای Alt مربوط به تصاویر بندانگشتی رو تغییر بدین. برخلاف تصاویر بزرگ که معمولاً تگای Alt مشابه دارن تصاویر بندانگشتی باید با در نظر گرفتن معنی خود دارای تگای منحصربه فرد باشن تا در صورت خطا در بارگذاری محتوای اونا خیلی راحت توسط کاربران تشخیص داده شه.

مراقب تصاویر تزئینی سایت باشین

وب سایتا بیشتر به خاطر زیبایی بیشتر و بهبود تجربه کاربری از تصاویر تزئینی (دکوراتیو) پشت زمینه، حاشیه ها و تکمه ها استفاده می کنن. در واقع، هر تصویر غیرتجاری و نامرتبط با اجناس تو یه سایت فروشگاهی یا تجاری جزو تصاویر تزئینی قرار میگیره.

با اینکه این جور تصاویر به زیبایی سایت کمک می کنن، اما استفاده زیاد از اونا موجب افزایش حجم صفحات و کاهش سرعت بارگذاری اونا می شه. به این منظور در اول حجم این تصاویر رو بررسی کنین و از الگوییایی که کمترین حجم رو اشغال می کنن استفاده کنین. دقت در نکات زیر به هنگام بهینه سازی تصاویر سایت می تونه به افزایش سرعت بارگذاری صفحات کمک کنه:

  • واسه تصاویری که حاشیه های صفحات رو پر می کنن از فرمت PNG-8 یا GIF استفاده کنین چون در این بخشا کیفیت از اهمیت کمتری برخورداره. هرچند با به کار گیری این فرمتا می تونین تصاویری باکیفیت قابل قبول و حجمی کمتر از ۱۰۰ بایت بسازین.
  • در صورت امکان به جای تصاویر تزئینی از کدهای CSS واسه ساخت قسمتای رنگی استفاده کنین.
  • تصاویر پس زمینه معمولاً از کیفیت بالایی بهره مند هستن با این حال حجم اونا رو تا حد ممکن کم کنین. به کار گیری فرمت JPEG می تونه در این مورد به شما کمک کنه.

از شبکه های تحویل محتوا با احتیاط استفاده کنین

شبکه های تحویل محتوا (CDN) به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی واسه میزبانی تصاویر و بقیه فایلای رسانه ای هستن. این شبکه ها از سرورهای بزرگی تشکیل می شن که در چند نقطه دنیا گذاشته شدن. با به کار گیری CDN محتوای سایت شما از نزدیک ترین سرور به موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل داده می شه. در نتیجه به کار گیری این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا، پهنای باند سایت و کاهش زمان بارگذاری صفحات خیلی موثر هستش.

با این وجود وقتی که صحبت از بک لینک به میان میاد یکی از مشکلات بزرگ شبکه های تحویل محتوا رو می شه. همونجوریکه می دونین بک لینک واسه بهبود سئوی سایت یه امر حیاتی حساب می شه و داشتن بک لینک بیشتر بیشتر به معنی جایگاه بهتر در میان یافته های موتورهای جستجوئه؛ اما قرار دادن تصاویر در دامنه شبکه های تحویل محتوا به معنی پاک کردن اونا از دامنه سایت شما هستش؛ پس وقتی که یه کاربر به تصاویر شما لینک میده این لینک به جای سایت شما به سایت شبکه تحویل محتوا فرستاده می شه و تاثیری در بهینه سازی تصاویر سایت نداره! در نتیجه هنگام به کار گیری این سرویسا به نکات زیر دقت کنین:

  • فقط به خاطر این که CDN روش مرسومیه، چشم و گوش بسته ازش استفاده نکنین. بلکه اول مطمئن شید این حرکت بهترین انتخاب واسه کار و کاسبی شماس.
  • اگه سایت شما به طور ماهانه از فروش بالایی برخورداره، به کار گیری CDN انتخاب مناسبی به نظر می رسه؛ چراکه سایت شما شایدً به طور کامل شناخته شده و رتبه مناسبی هم داره. پس خیلی احتیاجی به بک لینکایی که از تصاویر خود دریافت می کنه نداره. هم اینکه، از دست دادن مقدار ناچیزی بک لینک در ازای افزایش سرعت قابل توجه سایت، به طور کاملً منطقی و مناسب به نظر می رسه.
  • اگه سایت شما از بازدیدکننده کمی برخورداره، به طور حتم به کار گیری سرورهای فعلی پاسخگوی نیازتون هستش. هم اینکه بی بهره موندن از بک لینکای احتمالی در ازای افزایش سرعتی که خیلی به اون نیاز ندارین منطقی به نظر نمی رسه.

تصاویر خود رو آزمایش کنین

تا الان درباره کاهش حجم تصاویر و دقت در به کار گیری شبکه های تحویل محتوا صحبت کردیم؛ اما یکی از مهم ترین بخشا در بهینه سازی تصاویر سایت آزمایش تصاویر به خاطر امتحان اندازه کارایی اونا در کسب و کاره. پس خوندن نکات زیر خالی از لطف نیس:

  • آزمایش تعداد تصاویر محصول در هر صفحه: زمان بارگذاری صفحات، یکی از معضلات وب سایتای تجاری حساب می شه. از یه سو، کاهش تعداد عکس اجناس در هر صفحه موجب افزایش سرعت بارگذاری و در نتیجه افزایش CTR و فروش می شه و از طرف دیگه به کار گیری عکسای زیاد واسه نشون دادن نماهای جور واجور اجناس می تونه موجب بهبود تجربه کاربری خریداران و فروش بیشتر شه. حال چیکار باید کرد؟ تنها راه تشخیص این موضوع، آزمایش هر دو روش و امتحان یافته های اوناس چون بعضی اجناس به تصاویر زیاد و یه سریای دیگه به تصاویر کمتری نیاز دارن.
  • تشخیص زاویه موردعلاقه کاربران: شایدً تا الان فهمیدین که مشتریان به دیدن اجناس از زوایایی خاص علاقه بیشتری دارن. مثلا در بخش خودرو تصاویر سه بعدی که در اونا نمای جلو، کنار و سقف اتومبیل مشخصه بیشتر از تصاویر از نمای روبرو و عقب مورد استقبال قرار میگیره چراکه قسمت بزرگی از نمای خارجی خودرو در این تصاویر به طور کامل دیده می شه؛ اما در کل بهترین راه واسه پیدا کردن زوایای موردعلاقه کاربران نظرسنجی از اوناس.
  • آزمایش تعداد اجناس نشون داده شده در هر صفحه دسته بندی: ۱۰، ۲۰ یا ۱۰۰ محصول؟ چه تعداد محصول واسه نمایش در هر صفحه دسته بندی مناسبه؟ جدا از سرعت بارگذاری که متأثر از تعداد عکسای موجود در هر صفحه س؛ تعداد تصاویر بر تجربه کاربری و بهبود خرید مشتریان هم اثر میذاره. پس بهتره تعداد اجناس به نمایش درآمده در صفحات دسته بندی رو تغییر داده و یافته های اونو بررسی کنین.

نتیجه گیری

حجم بالای تصاویر، یکی از دلیلای اصلی کند شدن وب سایته. به خاطر همین، اهمیت به کار گیری تصاویر در اندازه و حجم مناسب موضوعیه که نیاز به اهمیت دو برابر می شه. هم اینکه، اضافه کردن توضیحات و تگای Alt در رتبه گرفتن مقالات و دیده شدن شون در یافته های جستجوی گوگل اهمیت زیادی داره.

بهینه سازی تصاویر سایت یا همون Seo Image یکی از موارد مهم سئو هستش که کمتر وب مستری به اونا اهمیت میده. مطمئن باشین شاید حالا، حضور تصاویر سایت شما در یافته های جستجوی Google Image، به اندازه حضور در یافته های جستجوی Web گوگل مهم نباشه، اما مطمئناً به دیده شدن سایت تون کمک می کنه. البته الان  هم در خیلی از یافته های جستجو، گوگل ما رو به سمت تصاویر موجود در وب هدایت می کنه. بس بهتره بهینه سازی تصاویر سایت رو دست کم نگیرید.

در آخر باید بگیم که ما از تغییرات آینده موتور جستجوی گوگل اطلاعی نداریم، ممکنه در آینده ای نه خیلی دور محتوای تصویری به اندازه محتوای متنی واسه گوگل مهم شه. پس بهتره از همین الان واسه آینده آماده باشین.

موضوع در رابطه سئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

امیرحسین اکبرزاده

امیرحسین اکبرزاده هستم، فارغ التحصیل و فراری از رشته مخابرات! به نوشتن در بخشای بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی علاقمندم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *