هنگام استخدام یک بازاریاب محتوای مستقل گزینه های متعددی پیش روی شما قرار دارد. شما کاندیدا های زیادی به عنوان فریلنسر خواهید داشت. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ، بیش از ۲ میلیون بازاریاب محتوای مستقل در ایالات متحده مشغول به کار شده اند و تعداد آن ها تا به امروز همچنان رو به افزایش است. ناگفته نماند که اقتصاد مستقل در سراسر جهان نیز در حال رشد است و دقیقاً به همین دلیل است که استخدام بازاریابان محتوای مستقل رشد داشته و برای بسیاری از کسب و کار ها جذاب است.
ارزش یک بازاریاب محتوای مستقل
کسب و کار های مختلف اغلب دارای بخش سرپرستی بازاریابی ، بازاریابی محتوا یا هر دو هستند و اگر یک کسب و کار به اندازه کافی کوچک باشد ، صاحبان مشاغل، خود این وظایف را بر عهده می گیرند. با این حال ، بازاریابی کاری تخصصی است و شامل وظایف پیچیده و زیادی می شود. اما اگر در مجموعه کاری خود یک بازاریاب محتوای مستقل داشته باشید، فشار کمتری بر دوش شما خواهد بود و کار به شکل درست خود پیش خواهد رفت. به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوای مستقل ممکن است در تولید نوع خاصی از محتوا متخصص باشد و دیگری در فروش یا طراحی صفحات اصلی وب سایت تخصص داشته باشد. اما اگر در انتخاب بازاریاب محتوای مستقل اشتباه کنید چه اتفاقی می افتد؟
متأسفانه، انتخاب اشتباه هم پول و هم وقت شما را هدر می دهد و اغلب منجر به استخدام افرادی می شود که بازدهی کمی خواهند داشت. با این تفاسیر، اگر تصمیمات شتابزده بگیرید و کورکورانه به فرایند استخدام نزدیک شوید ، به احتمال زیاد بدترین سناریو برای شما اتفاق می افتد.
چگونه کاندیدای مناسب را انتخاب می کنید؟
آیا می خواهید بدانید چه چیزی یک بازاریاب محتوای مستقل را به گزینه ای مناسب برای سازمان شما تبدیل می کند؟ در اینجا برخی از ویژگیهایی که در فرآیند جذب بازاریاب محتوای مستقل باید به آن توجه داشت را تشریح کرده ایم:
• استفاده از منابع موجود
اثبات اجتماعی و تاثیر آن بر شهرت
اما اگر توصیه نامه ای وجود نداشته باشد و یک بازاریاب محتوای مستقل نتواند منابع لازم را ارائه دهد ، چگونه دست به انتخاب می زنید؟ در پاسخ باید گفت اگر مدارک و منابع لازم برای بررسی سابقه یک بازاریاب محتوای مستقل وجود نداشته باشد ممکن است وی صلاحیت های کافی برای کار به عنوان یک فریلنسر را نداشته باشد. تنها در صورتی می توانید یک کاندیدا را استخدام کنید که مدارک معتبری ارائه دهد.
استفاده از آمار و ارقام برای استخدام بازاریاب محتوای مستقل
۱٫ وبلاگ شما در این هفته چند بازدید داشت؟
۲٫ آیا می توانید چند مورد از نتایجی را که حین کار بر روی وب سایت ها به دست آورده اید، به من نشان دهید؟
تحت هیچ شرایطی از پرسیدن این سوالات خجالت نکشید. شرکت هایی که به دنبال استخدام نیرو های کارآمد هستند باید بدانند که افرادی که با آن ها مصاحبه می کنند چه سطحی از مهارت را در اختیار دارند.
سایر مهارت های مورد نیاز برای جذب یک بازاریاب محتوای مستقل
فعالیت در زمینه های بازاریابی ایمیلی ، نویسنده محتوا ، یوتیوبر و غیره بسیار عالی است. اما فقط یک مشکل در آن وجود دارد. کار یک بازاریاب محتوا تنها روایت داستان های مختلف نیست؛ بلکه آن ها به مهارت های ارتباطی نیز برای دستیابی به مخاطبان خود و نفوذ در آن ها نیاز دارند.
کاربرد رویکرد همه جانبه در سناریوی استخدام
این نامزد دارای سابقه در یکی از محبوب ترین سیستم عامل های CMS بازار است و می داند چگونه محتوا را برای مخاطبان زیادی بازاریابی کنند، از طرفی در نوع محتوایی که تولید می کند متخصص است.
۵ سوالی که باید قبل از استخدام به آنها پاسخ دهید
قبل از شروع تحقیق درباره بازاریابان محتوای مستقل ، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید پاسخ آنها را بدانید:
۱٫ چرا به این نوع محتوا نیاز دارید؟
اغلب مشاغل یک رویکرد همه جانبه برای در پیش می گیرند ، اما معمولا این رویکرد ها به خوبی جواب نمی دهد. شاید این سوال برایتان پیش آید که چگونه؟ اغلب رویکرد یکپارچه برای بسیاری از کسب و کار ها اینگونه شروع می شود: اگر فلان وبلاگ نویس توانسته موفق شود، من نیز می توانم! از آنجا که این موضوع درست از آب در نمی آید باید هنگام شروع از خود بپرسید چرا به محتوایی خاص نیاز دارید.
۲٫ مخاطب شما کیست؟
شما باید فردی را استخدام کنید که درک درستی از کاری که انجام می دهد داشته باشد و بتواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار کند.
۳٫ مخاطبان شما چه مطالبی را می خوانند و معمولاً چگونه از آن استفاده می کنند؟
ممکن است مخاطبان شما محتوا را به همان روشی که شما در ذهن دارید مورد استفاده قرار ندهند و اگر چنین شد، بهتر است متخصصی را استخدام کنید که محتوا را در قالب های دیگری به مخاطبان عرضه کند.
۴٫ ارزش شرکت شما در چیست و چه تفاوتی با رقبای شما دارد؟
چه چیزی زیر مجموعه ارزش ها قرار می گیرد؟ همه چیز از تعامل با مشتری گرفته تا نحوه ایجاد محصولات یا خدمات شما، بخشی از زنجیره ارزش کسب و کار شما محسوب می شود.
۵٫ فرهنگ سازمانی شما در رابطه با مشتریان چگونه است؟
• آیا از ادبیات عامیانه استفاده می کنید؟
چرا پاسخ به این سوالات مهم است؟
هر بازاریاب محتوای مستقل که برای همکاری انتخاب می کنید، از شما در مورد مخاطبان و ارزش های شما می پرسد. آن ها در صورتی می توانند به شما کمک کنند که بتوانید توصیف دقیقی از وضعیت موجود و وضعیتی که می خواهید در آن باشید، به آن ها ارائه دهید. از سوی دیگر دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا لیست نامزدها را محدود کنید و تعیین کنید کدام یک از بازاریابان محتوا، آنچه را که شما می خواهید تولید می کنند. برای مثال:
• پیوندها به لیست رویدادهای اخیر از طریق سیستم عامل هایی مانند و
ملاحظات دیگر
پروژه های ارزان و سریع احتمالاً جذاب به نظر می رسند اما به ندرت کاربردی هستند. همیشه این واقعیت را در نظر داشته باشید که حتی محتوای باکیفیت نیز نمی تواند به تنهایی شما را به موفقیت برساند. در واقع کمپین های بازاریابی که توسط بازاریابان محتوای مستقل به صورت هدفمند راه اندازی می شود، در بلند مدت به ثمر می نشیند. مواردی مانند:
و این دقیقاً همان معنای مشارکت معنادار مخاطب است. هنگام جذب بازاریاب محتوای مستقل ، کاندیدای ایده آل آغاز کننده ارتباط با مخاطبان است. یک بازاریاب محتوای مستقل و با کیفیت بالا می تواند، اشتراک گذاری اطلاعات در مورد یک شرکت را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنند.
لینک منبع: