ایده ها و راهکارهای نوآورانه برای بازاریاب محتوا که باید بدانید

هنگام استخدام یک بازاریاب محتوای مستقل گزینه های متعددی پیش روی شما قرار دارد. شما کاندیدا های زیادی به عنوان فریلنسر خواهید داشت. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ، بیش از ۲ میلیون بازاریاب محتوای مستقل در ایالات متحده مشغول به کار شده اند و تعداد آن ها تا به امروز همچنان رو به افزایش است. ناگفته نماند که اقتصاد مستقل در سراسر جهان نیز در حال رشد است و دقیقاً به همین دلیل است که استخدام بازاریابان محتوای مستقل رشد داشته و برای بسیاری از کسب و کار ها جذاب است.

freelancer-فریلنسر

ارزش یک بازاریاب محتوای مستقل

کسب و کار های مختلف اغلب دارای بخش سرپرستی بازاریابی ، بازاریابی محتوا یا هر دو هستند و اگر یک کسب و کار به اندازه کافی کوچک باشد ، صاحبان مشاغل، خود این وظایف را بر عهده می گیرند. با این حال ، بازاریابی کاری تخصصی است و شامل وظایف پیچیده و زیادی می شود. اما اگر در مجموعه کاری خود یک بازاریاب محتوای مستقل داشته باشید، فشار کمتری بر دوش شما خواهد بود و کار به شکل درست خود پیش خواهد رفت. به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوای مستقل ممکن است در تولید نوع خاصی از محتوا متخصص باشد و دیگری در فروش یا طراحی صفحات اصلی وب سایت تخصص داشته باشد. اما اگر در انتخاب بازاریاب محتوای مستقل اشتباه کنید چه اتفاقی می افتد؟

بازاریابی

متأسفانه، انتخاب اشتباه هم پول و هم وقت شما را هدر می دهد و اغلب منجر به استخدام افرادی می شود که بازدهی کمی خواهند داشت. با این تفاسیر، اگر تصمیمات شتابزده بگیرید و کورکورانه به فرایند استخدام نزدیک شوید ، به احتمال زیاد بدترین سناریو برای شما اتفاق می افتد.

استخدام

چگونه کاندیدای مناسب را انتخاب می کنید؟

آیا می خواهید بدانید چه چیزی یک بازاریاب محتوای مستقل را به گزینه ای مناسب برای سازمان شما تبدیل می کند؟ در اینجا برخی از ویژگیهایی که در فرآیند جذب بازاریاب محتوای مستقل باید به آن توجه داشت را تشریح کرده ایم:

• استفاده از منابع موجود

اثبات اجتماعی و تاثیر آن بر شهرت

اما اگر توصیه نامه ای وجود نداشته باشد و یک بازاریاب محتوای مستقل نتواند منابع لازم را ارائه دهد ، چگونه دست به انتخاب می زنید؟ در پاسخ باید گفت اگر مدارک و منابع لازم برای بررسی سابقه یک بازاریاب محتوای مستقل وجود نداشته باشد ممکن است وی صلاحیت های کافی برای کار به عنوان یک فریلنسر را نداشته باشد. تنها در صورتی می توانید یک کاندیدا را استخدام کنید که مدارک معتبری ارائه دهد.

استفاده از آمار و ارقام برای استخدام بازاریاب محتوای مستقل

۱٫ وبلاگ شما در این هفته چند بازدید داشت؟

۲٫ آیا می توانید چند مورد از نتایجی را که حین کار بر روی وب سایت ها به دست آورده اید، به من نشان دهید؟

تحت هیچ شرایطی از پرسیدن این سوالات خجالت نکشید. شرکت هایی که به دنبال استخدام نیرو های کارآمد هستند باید بدانند که افرادی که با آن ها مصاحبه می کنند چه سطحی از مهارت را در اختیار دارند.

سایر مهارت های مورد نیاز برای جذب یک بازاریاب محتوای مستقل

فعالیت در زمینه های بازاریابی ایمیلی ، نویسنده محتوا ، یوتیوبر و غیره بسیار عالی است. اما فقط یک مشکل در آن وجود دارد. کار یک بازاریاب محتوا تنها روایت داستان های مختلف نیست؛ بلکه آن ها به مهارت های ارتباطی نیز برای دستیابی به مخاطبان خود و نفوذ در آن ها نیاز دارند.

بازاریابی ایمیلی-ایمیل مارکتینگ

کاربرد رویکرد همه جانبه در سناریوی استخدام

این نامزد دارای سابقه در یکی از محبوب ترین سیستم عامل های CMS بازار است و می داند چگونه محتوا را برای مخاطبان زیادی بازاریابی کنند، از طرفی در نوع محتوایی که تولید می کند متخصص است.

۵ سوالی که باید قبل از استخدام به آنها پاسخ دهید

قبل از شروع تحقیق درباره بازاریابان محتوای مستقل ، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید پاسخ آنها را بدانید:

۱٫ چرا به این نوع محتوا نیاز دارید؟

اغلب مشاغل یک رویکرد همه جانبه برای در پیش می گیرند ، اما معمولا این رویکرد ها به خوبی جواب نمی دهد. شاید این سوال برایتان پیش آید که چگونه؟ اغلب رویکرد یکپارچه برای بسیاری از کسب و کار ها اینگونه شروع می شود: اگر فلان وبلاگ نویس توانسته موفق شود، من نیز می توانم! از آنجا که این موضوع درست از آب در نمی آید باید هنگام شروع از خود بپرسید چرا به محتوایی خاص نیاز دارید.

۲٫ مخاطب شما کیست؟

شما باید فردی را استخدام کنید که درک درستی از کاری که انجام می دهد داشته باشد و بتواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار کند.

۳٫ مخاطبان شما چه مطالبی را می خوانند و معمولاً چگونه از آن استفاده می کنند؟

ممکن است مخاطبان شما محتوا را به همان روشی که شما در ذهن دارید مورد استفاده قرار ندهند و اگر چنین شد، بهتر است متخصصی را استخدام کنید که محتوا را در قالب های دیگری به مخاطبان عرضه کند.

۴٫ ارزش شرکت شما در چیست و چه تفاوتی با رقبای شما دارد؟

چه چیزی زیر مجموعه ارزش ها قرار می گیرد؟ همه چیز از تعامل با مشتری گرفته تا نحوه ایجاد محصولات یا خدمات شما، بخشی از زنجیره ارزش کسب و کار شما محسوب می شود.

۵٫ فرهنگ سازمانی شما در رابطه با مشتریان چگونه است؟

• آیا از ادبیات عامیانه استفاده می کنید؟

چرا پاسخ به این سوالات مهم است؟

هر بازاریاب محتوای مستقل که برای همکاری انتخاب می کنید، از شما در مورد مخاطبان و ارزش های شما می پرسد. آن ها در صورتی می توانند به شما کمک کنند که بتوانید توصیف دقیقی از وضعیت موجود و وضعیتی که می خواهید در آن باشید، به آن ها ارائه دهید. از سوی دیگر دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا لیست نامزدها را محدود کنید و تعیین کنید کدام یک از بازاریابان محتوا، آنچه را که شما می خواهید تولید می کنند. برای مثال:

• پیوندها به لیست رویدادهای اخیر از طریق سیستم عامل هایی مانند و

ملاحظات دیگر

پروژه های ارزان و سریع احتمالاً جذاب به نظر می رسند اما به ندرت کاربردی هستند. همیشه این واقعیت را در نظر داشته باشید که حتی محتوای باکیفیت نیز نمی تواند به تنهایی شما را به موفقیت برساند. در واقع کمپین های بازاریابی که توسط بازاریابان محتوای مستقل به صورت هدفمند راه اندازی می شود، در بلند مدت به ثمر می نشیند. مواردی مانند:

و این دقیقاً همان معنای مشارکت معنادار مخاطب است. هنگام جذب بازاریاب محتوای مستقل ، کاندیدای ایده آل آغاز کننده ارتباط با مخاطبان است. یک بازاریاب محتوای مستقل و با کیفیت بالا می تواند، اشتراک گذاری اطلاعات در مورد یک شرکت را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنند.

ایده

لینک منبع:

ادامه مقاله در سایت منبع

برای سفارش آنلاین
دیجیتال مارکتینگ
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
دیجیتال مارکتینگ
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

در ادامه درباره بازاریابی محتوا به ادامه نکات و مفاهیم مهم در این زمینه می پردازیم.

نگاه به محتوا به عنوان داده

یک استراتژیست می تواند مخاطبین را در هر گردشی درگیر کند. به منظور انجام شدن این کار یک استراتژیست خوب نیازمند آن است که بداند محتوایشان چطور کار می کند. هنگامی که دقیقا می دانید چطور محتوای خود را تولید کنید که در هر فاز موثر و مفید واقع شود، می توانید این اطلاعات را برای حرکت به مرحله بعدی در قیف فروش به کار ببرید.

سوالات اولیه ای که به طور مستمر خواهید پرسید از این قرار است:

چطور می تواند بهبود پیدا کند؟

چه ابزارها، اپلیکیشنها و پلتفرمهایی بهترین اجرا را خواهند داشت؟

بهترین استفاده از زمان و منابع در ارتباط با تبدیل (فروش) چیست؟

چطور تمام بخش ها با هم ترکیب می شوند؟

برنامه ریزی

از این تقویم نه تنها می توانید برای برنامه ریزی زمانی خود بهره ببرید، بلکه می توانید برای برنامه ریزی مکانی نیز از آن استفاده کنید. بررسی کنید کدام کانال ها به خوبی با استراتژی فروش شما همخوانی دارند.

استراتژی فروش

منبع:

برای سفارش آنلاین
دیجیتال مارکتینگ
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
دیجیتال مارکتینگ
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی

موفقیت در بازاریابی محتوا

ادامه مطلب

بسیاری از کسب و کارهای موفق مانند شرکت های رسانه ای، برای انجام کارهای خود فکر می کنند. شما هم برای انجام کارهای خود متفکر باشید. ۱۰ مهارت مقاله نویسی ارائه شده در این مقاله می تواند بازاریابی محتوای فعلی شما را بهبود ببخشد. چارچوب کمپین یک هدف اصلی دارد: ارائه محتوای جذاب و ارزشمند. مشتریان احتمالی و بالقوه شما باید بدانند که شما به عنوان یک برند وجود دارید و باید به مشتریان فعلی خود یادآوری کنید که شما هنوز فعالیت می کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

موارد زیر باید برای ایجاد چارچوب بازاریابی محتوا در نظر گرفته ‏شوند:

  • نوع رسانه های مورد استفاده: مانند وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا ویدئو.
  • جزئیات بیشتر: مانند نحوه بیان در وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی.
  • نوع رنگ های مورد استفاده در محتوا: تا به طور روانی توجه مخاطب را جلب کنید.

مقاله نویسان ماهر و با تجربه دارای یک سری مهارت ها هستند که می توانند ارزش یک کمپین بازاریابی محتوا را ۱۰ برابر افزایش دهند. این مهارت ها شامل نوشتن درست، استراتژی و سازمان دهی همه بخش های متن است.

بهینه ترین راه برای کسب مهارت مقاله نویسی چیست؟

از مجموعه مهارت های منحصر به فردی که مقاله نویسان در مقاله های منتشر شده خود بکار می‏گیرند، استفاده ‏کنید. در این مقاله ۱۰ مهارت مقاله نویسی ارائه شده است که از طریق آن ها می‏توانید در حال حاضر فعالیت های بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشد.

۱٫ از ۵W و How برای ایجاد محتوا استفاده کنید

برای کسب مهارت مقاله نویسی از ابتدا، هر مقاله نویس می‏آموزد برمبنای ‘۵W و How ‘ مطلب خود را بنویسد. این عبارت مخفف شامل عوامل زیر است:

  • چه کسی
  • چه چیزی
  • په زمانی
  • کجا
  • چرا
  • چگونه

این فرمول ساده ای است که مقاله نویسان برای جمع آوری اطلاعات در طول تحقیق خود استفاده می کنند. هنگام جمع آوری داده ها یا مصاحبه با افراد درنظر گرفتن این موارد ضروری هستند. امروزه بیشتر مصاحبه ها از طریق تلفن، چت یا از طریق کنفرانس های آنلاین و با طریق نرم افزاری مانند Google Chat یا Skype انجام می شوند.

با این حال، مصاحبه حضوری همیشه بهترین نتایج را دارد. وقتی ۵W1H را در تمام متن خود بکار می‏گیرید، تحقیقات شما شامل تمام مطالبی خواهد بود که برای پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات مخاطبان نوشته شده اند. پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات دو عنصر اصلی در هر کمپین بازاریابی محتوا است.

برای موفقیت در ایجاد محتوای دیجیتال و افزایش مهارت مقاله نویسی، باید هر محتوا (محتوای وبلاگ، محتوای خدمات، اینفوگرافیک یا ویدیو) باید به هر شش سؤال پاسخ دهید؛ اما مهم ترین سؤالاتی که باید در هر متن درنظر بگیرید چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه هستند. اگر به این چهار مورد در متن خود نپردازید، محتوای شما برای خوانندگان شما ارزش خاصی نخواهد داشت.

۲٫ به معتبر بودن و صحیح بودن مطلب دقت کنید

مقاله نویسان با ارائه محتوای حقیقی و درست مورد احترام قرار می‏گیرند. این امر منجر به آگاهی بیشتر از برند (که به عنوان اعتبار شناخته می شود) و ایجاد اعتبار بلندمدت می شود. بهترین مقاله نویسان بیشتر زمان خود را روی بررسی حقایق سه گانه (به ویژه مطالبی که در منابع آنلاین وجود دارند) صرف می کنند و فقط با افرادی که بیشتر روی موضوعات محتوای ایجاد شده تمرکز و مهارت دارند، مصاحبه می کنند یا از آن ها نقل قول می کنند.

بازاریابی محتوایی که بر مبنای حقایق بی اساس شکل گرفته است نه تنها به سرعت ، بلکه برندی که آن را محتوا منتشر کرده است، کاهش می دهد. برای دستیابی به موفقیت در تمام فعالیت های بازاریابی محتوا، باید برای کسب و کار خود اعتبار ایجاد کنید. این اعتبار با ارائه مطالب صحیح واقعی و کسب مهارت در مقاله نویسی شروع می شود.

۳٫ در ارائه مطلب شفافیت را رعایت کنید

بهترین مقاله نویسان در متن رکود و خستگی را از بین می‏برند و آن را پرانرژی می سازند. این امر به نحوه نوشتن مقاله نویس ماهر مرتبط است. اما اساس نوشتن یک موضوع خسته کننده به شکل جالب چیست؟ مقاله نویسان به طور منظم در متن خود شفافیت دارند. آن ها می خواهند اطلاعات خود را به حداکثر افراد ارائه دهند. شفافیت به معنای پاسخ واضح به ۵W1H و در عین حال اجتناب از عبارات و اصطلاحات معمولی مرتبط با موضوع است.

اگر در حال برای یک مجله پزشکی هستید و مخاطبان موردنظر شما متخصصان پوست هستند، می توانید از کلماتی مانند هیدرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریژن استفاده کنید؛ اما اگر اکثر مخاطبان شما افراد عادی در کسب و کارهای مختلف هستند که قصد یادگیری ندارند، باید اطلاعات را به ساده ترین شکل ارائه دهید. مقاله نویسان باید اهمیت شفافیت را درک کنند؛ زیرا برای موفقیت بلندمدت بازاریابی محتوا ضروری است.

۴٫ در متن خود تعادل داشته باشید

حتما تاکنون از چند وب سایت بازدید کرده اید که از کلمه من به طور مکرر استفاده کرده اند و حتماً با مطالعه محتوای آن ها، زمان خود را برای خواندن مطالب در مورد افتخارات یا پاداش های شرکت یا خدمات و محصولات آن‏ها تلف کرده اید؟ این نوع محتوا به سرعت دچار عدم تعادل برای بازدیدکنندگان وب سایت، (هم مشتریان بالقوه و هم مشتریان فعلی) کسب و کار ارائه دهنده محصول یا خدمات یا خوانندگان وفادار در یک وب سایت خبری می شود.

مطالب عالی با خواننده ارتباط برقرار می کنند؛ زیرا نیازها، سؤالات یا مشکلات آن ها را برطرف می کنند. با این وجود، مشاغل نیاز دارند تا محصولات یا خدمات خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهند. در چنین صفحاتی که قرار است محصول یا خدمت ارائه شود باید یک تعادل بین اطلاعات ارائه شده در مورد محصول و خدمات و ایجاد ارزش برای خواننده وجود داشته باشد.

مقاله نویسان باید اهمیت تعادل را درک می کنند. در هر مطلب ابعاد متفاوت زیادی وجود دارد. برای انتقال یک پیام معتبر، بایدپیام ها از هر جهت به طور متعادل ارائه شوند. این موضوع کلیدی در مورد تلاش های بازاریابی محتوای و کسب مهارت مقاله نویسی برای یک کسب و کار نیز اهمیت دارد. ایجاد تعادل بین نیازهای شرکت و مخاطبان آن برای موفقیت بلندمدت ضروری است.

۵٫ مخاطبان خود را درک کنید

محتوایی که مخاطب هدف نداشته باشد هیچ مزیتی ندارد. هیچ فردی بهتر از یک مقاله نویس اهمیت این موضوع را درک نمی‏کند، به ویژه یک مقاله نویس متخصص در یک حوزه. به راحتی می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای یافتن بهتر مقاله پیدا کنید؛ اما اگر ندانید برای چه افرادی می نویسید، تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند.

مقاله نویسان برتر یادگرفته اند تا مخاطبان خود را درک کنند و مطلب را برای آن ها بنویسند؛ یعنی آن ها می‏خواهند مطلب خود را با لحنی بنویسند که برای مخاطب آن ها جذاب باشد. به عنوان یک نویسنده محتوا همیشه باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه سؤالاتی و مشکلاتی دارند. امروزه مقاله نویسان خوب ابزارهای بی شماری برای یافتن مخاطب موردنظر خود و سؤالات و نیازهای آن ها در اختیار دارند. اگر چند دقیقه از ردیت یا Quora استفاده کنید و صدها سؤال و موضوع محتوا برای شروع یک استراتژی محتوای قوی پیدا خواهید کرد.

۶٫ قصه گویی یک امر ضروری است

استفاده از قصه گویی در ایجاد محتوا پدیده تازه ای نیست. اولین نقاشی ها در غارهای مربوط به دوران پارینه سنگی (حدود ۴۰ هزار سال پیش) بیانگر داستان های ساده ای در مورد موضوعات مختلف مانند شکار حیوانات هستند. به قصه گویی در جوامع مختلف دقت کنید. نه تنها به داستان های محبوب ترین مجموعه های تلویزیونی بلکه به داستان های ورزشکاران و جنایتکاران توجه کنید. به داستان های کسب و کارها هم نگاه است.

۷٫ مهلت ایجاد محتوا مهم است

مقاله نویسان باید طبق مهلت تعیین شده عمل کنند. برای برخی افراد مانند گزارشگران خبری، این مهلت روزانه است. این مهارت مقاله نویسی که باید آموخته شود، شما را مجبور می کند روی کار خود تمرکز کنید و به طور دقیق فکر کنید تا بهترین کار را در کمترین زمان به اتمام برسانید. وقتی این مهارت را بیاموزید و بر آن تسلط پیدا کنید، می تواند مطالب باارزش بسیار زیادی را به موقع ارائه دهید.

تعیین مهلت انجام پروژه برای مواردی مانند تهیه نسخه یا ویدیو به کسب اطمینان از تکمیل شدن کار نهایی و انتشار به موقع آن کمک می کند. همچنین مهلت انجام کار باید واقعی تعیین شود.

۸٫ نحوه انجام کار ویرایشگران و فرآیند کار آنها را بیاموزید

اگر یک کسب و کار می‏خواهد یک محتوای قوی ایجاد کند، باید یک فرآیند سیستماتیک برای ویرایش داشته باشد. این امر در مورد ایجاد هر نوع محتوا، از جمله وبلاگ ها، محتوای ویدیویی و اینفوگرافیکها قابل اجرا است. به عنوان مثال، پروژه های نوشتن وبلاگ باید از هفت مرحله عبور کنند و ویرایشگرهای متفاوتی باید هر مرحله را به طور جداگانه انجام ‏دهند:

  • متخصص بررسی کلمات کلیدی را انجام می دهد.
  • استراتژیست محتوا، نکات کلی و موضوعات فرعی بهینه شده را بر اساس عوامل سئو تعیین می کند.
  • متخصص سئو دستورالعمل‏هایی را برای تعیین کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط، طول آن ها و غیره ارائه می دهد.
  • انجام فرایند نوشتن.
  • انجام اولین فرایند ویرایش.
  • افزایش سئو و انجام دومین فرآیند ویرایش.
  • انجام مراحل نهایی سئو روی صفحه و فرآیند ویرایش

۹٫ به طور مکرر و متناسب با شرایط، محتوا و تقویم های انتشار محتوا را تهیه کنید

یکی از مهم ترین رازهای بهره وری هنگام ایجاد محتوا، ایجاد قالب های زمانی برای انجام یک کار خاص است. برخی از افراد لیست های زیادی برای انجام کارهای خود دارند و برخی دیگر هم فقط زمان خود را برای یک ‘پروژه مشتری ‘ صرف می کنند.

اگر شما زمان دقیقی را برای انجام یک کار تعیین نکنید و طبق روال روزانه آن کار را انجام دهید، فقط لیست کارهای انجام شده شما افزایش می یابد. مقاله نویسان برتر هنگام ایجاد تقویم های انتشار محتوای خود از یک شیوه مشابه استفاده می‏کنند.

تداوم و ثبات عامل اصلی در اجرای بازاریابی محتوای قوی است. این امر به شما کمک می کند تا یک مجموعه داستان را در مورد برند خود داشته باشید. یک کسب و کار باید برای تهیه تقویم بازاریابی محتوای خود این دو عامل را در نظر بگیرد. برخی از شرکت ها تقویم سالانه یا سه ماهه تهیه می کنند. سایر شرکت ها به دلیل ماهیت تغییرپذیر کسب و کار خود، به طور ماهانه برای ارائه محتوا برنامه ریزی می کنند. بدون در نظر گرفتن دوره های برنامه ریزی خود، باید برای هر پست وبلاگ، پست وبلاگ مهمان، پست رسانه های اجتماعی، ویدیو یا هر نوع محتوای دیگری که تولید می کنید، تقویم انتشار محتوا داشته باشید.

۱۰٫ بر روی کار خود تمرکز زیاد داشته باشید

آیا می خواهید محتوای خوب و باکیفیت را سریع تهیه کنید؟ مقاله نویسان روی نوشتن و مهلت های زمانی تعیین شده تمرکز دارند؛ بنابراین شما باید بیاموزید که حواستان پرت نشود و تمرکز خود را افزایش دهید تا بهره وری شما افزایش یابد. همه عادت هایی را که در این مقاله برای افزایش مهارت مقاله نویسی ارائه دادیم به شما کمک می کنند تا تمرکز خود را افزایش دهید و در زمان کمتری و با استرس کمتر، کار باکیفیت تری و مناسبی را ارائه دهید.

سخن پایانی

مقاله نویسان:

  • می‏دانند چه اطلاعاتی برای ایجاد تعادل در محتوا مورد نیاز است.
  • می‏توانند با تقویم های دقیق انتشار محتوا، سازگاری داشته باشند.
  • می توانند به سرعت رشد به کسب و کار شما کمک کنند.
  • به شما در دستیابی به موفقیت همراه با کسب اعتبار، کمک می‏کنند.

مهمتر از همه، یک مقاله نویس به شما کمک می کند تا یک داستان عالی را درباره موفقیت کسب و کار خود به این شیوه بیان کنید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و موفقیت خود را افزایش دهید.

منبع :

ادامه مطلب

تعریف متخصص بازاریابی محتواییکانتنت مارکتر (یا به اصطلاح غلط: بازاریاب محتوا!) فردی است که از طریق محتوا برای یک سازمان، بازاریابی می کند که این کار را با ارائه یک محتوای با کیفیت به مخاطب انجام می دهد و به محض جذب مخاطب، بر روی اهداف سازمان خود متمرکز می شود تا در نهایت از طریق مخاطب به سود کافی در تجارت خود برسد.

  • یک بازاریاب محتوا با چه چالش هایی در کارش روبرو می شود؟
  • آیا در صورتی که این چالش ها حذف شوند، محتوا کیفیت بهتری به خود می گیرد؟
  • آیا می توان برای حذف این چالش ها اقدام کرد؟
  • هر کدام از این چالش ها از کجا نشات می گیرد؟
  • عملکرد بازاریابان محتوا از نظر دنبال کنندگان شان چگونه است؟
  • آینده بازاریابی محتوایی به چه سمت و سویی گرایش دارد؟
  • چه کسانی در بازاریابی محتوایی پیروزند؟

این ها سوالاتی هستند که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

هر تولید کننده محتوا همواره با چالش هایی در کار خود روبرو می شود که اگر این چالش ها از میان برداشته شوند، هم بازدهی فرد تولید کننده بالاتر می رود، هم پیشرفت های زیادی در کیفیت محتواها خواهیم داشت.

همه افراد در پاسخ به این سوال که «بزرگترین چالش پیش روی بازاریابان محتوا چیست؟» دچار مشکلاتی می شوند. اما واقعا بزرگترین چالش پیش روی بازاریابان محتوا چیست؟ و در بازاریابی محتوایی چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، از طریق آمار و ارقام، بزرگترین چالش های پیش روی بازاریابان محتوا در سال ۲۰۲۰ مشخص شده اند که نتایج این تحقیقات را در این مقاله برای شما بیان می کنیم.

مشکلات و مسئله های کارشناسان بازاریابی محتوایی

بر خلاف تصور رایج، بازاریابی محتوایی اصلاً کار ساده ای نیست و متخصصان بازاریابی محتوایی با مشکلات و مسائل بسیار زیادی مواجه هستند که در این یادداشت به این ۴ مشکل می پردازیم:

  1. ارتباط برقرار کردن با محتواهای پیچیده
  2. طرز تفکر سنتی در بازاریابی محتوایی
  3. عدم دسترسی به متخصصان هر موضوع
  4. عدم همپوشانی بین بازاریابی محتوایی و تولید محتوا

البته به این موضوع نیز بپردازیم که طبق آمارها، کار تولید کنندگان محتوا از نظر کیفی بهتر از سال های قبل شده است و بازاریابان محتوا در ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبان مورد نظر خود در حال پیشرفت هستند. این موضوع توسط ۶۸ درصد از بازاریابان تایید شده است.

در ادامه هر کدام از این مسائل به صورت جداگانه بررسی می شوند:

۱) ارتباط برقرار کردن با محتواهای پیچیده

یک متخصص بازاریابی محتوایی باید تخصص های زیادی داشته باشد اما قطعا او هم به عنوان یک انسان، محدود است و در همه زمینه ها تخصص ندارد. تولید کردن یک محتوا در زمینه ای که تخصص آن را ندارید قطعا برایتان چالش هایی را به ارمغان می آورد. حال فرض کنید که آن محتوا کاملا تخصصی و یا یک محتوای کاملا پیچیده باشد. همین موضوع سبب می شود که ساعت ها وقت خود را برای ارتباط برقرار کردن با آن مطلب بگذارید و در نهایت باز هم چیزی عایدتان نشود!

پس یکی از چالش های پیش روی هر تولید کننده محتوا، پیچیدگی بعضی از مباحث برای درک کردن و بیان آن هاست؛ در نتیجه نیاز به متخصص در آن زمینه داریم. برای مثال شما هیچ وقت نمی توانید به خوبی یک مهندس برق، مدار الکتریکی را درک کنید و در نتیجه کیفیت محتوای شما به دلیل عدم دانش کافی در این زمینه، پایین خواهید آمد.

شاید شما هم به این فکر کرده اید که چه می شد اگر ارتباط بین متخصص ها و بازاریابان محتوایی بیشتر می شد؛ اما باید بگویم این موضوع عملا غیر ممکن است که در هر زمینه ای سریعا بتوان به متخصص آن حوزه دست یافت.

در نتیجه طبق تحقیقات صورت گرفته، ارتباط برقرار کردن با محتوای پیچیده به عنوان یک چالش اصلی پیش روی بازاریابان محتوا قرار دارد که ۶۰ درصد بازاریابان را درگیر خود می کند. اما امسال این رقم کاهش یافت و تنها ۳۶ درصد از بازاریابان در سال ۲۰۲۰ از آن به عنوان یک چالش یاد کردند.

۲) طرز تفکر سنتی در بازاریابی محتوایی

معمولا در کسب و کارهای قدیمی، بهای کمی به بازاریابی محتوایی می دهند. این مسئله از طرز فکر سنتی افراد این گونه سازمان ها نشات می گیرد. این موضوع همواره برای بازاریابان محتوایی چالش بوده است زیرا در این صورت بودجه کمی به کار آن ها اختصاص می یابد.

باید بگوییم که روش های سنتی تبلیغات، بازاریابی و فروش، دیگر کارایی خود را از دست داده اند؛ در نتیجه امروزه بازاریابی محتوایی به عنوان یک روش تبلیغاتی خوب در دسترس است. در هر صورت متعهدین کنترل بودجه شرکت باید متوجه اهمیت بازاریابی محتوایی و تاثیراتش بر سازمان باشند؛ در غیر این صورت به آن بودجه ای اختصاص نمی دهند و در نهایت مجبور به توقف آن خواهیم شد.

بازاریابی محتوایی نسبتا دیر بازده است و از ۲ الی ۱۸ ماه طول می کشد تا به نتیجه دلخواه برسید. تا قبل از رسیدن به نتیجه مطلوب متوقف نشوید. در این راه نیاز به اراده ی قوی برای جلو بردن کار دارید.

۳) عدم دسترسی به متخصصان هر موضوع

همانطور که در مسئله ۱ گفته شد ما نمی توانیم در هر حوزه به عنوان متخصص وارد شویم و برای محتوا نویسی به کمک متخصص هر زمینه نیازمندیم.

  • از پیله خود بیرون بیایید!

در ایجاد و خلق یک محتوا از متخصصان آن حوزه کمک بگیرید. در صورتی که برای مثال در حال تولید محتوایی در زمینه «عکاسی» هستید از عکاسان کمک بگیرید. اما چالشی که در اینجا با آن روبرو هستیم عدم امکان دسترسی ما به متخصصین هر حوزه است.

طبق آمار و ارقام حدود ۶۴ درصد از تولید کنندگان محتوا در حداقل یک محتوا از کارشناسان آن حوزه کمک می گیرند.

۴) عدم هم پوشانی بین بازاریابی محتوایی و تولید محتوا

بارها گفته ایم که بازاریابی محتوایی یک روش تبلیغاتی است که در آن می توان با تولید محتوای با کیفیت و مطابق با نیاز کاربران، به جذب مخاطبان پرداخت و اهداف سازمان که به طور مثال فروش است را پیش برد. اما ۶۰ درصد از افراد، بازاریابی محتوایی را به صورت غیر اصولی و نادرست اعمال می کنند که هیچ سودی برای آن ها نخواهد داشت یا منجر به جذب مشتری نخواهد شد.

بگذارید مطلب را برایتان بهتر شرح دهیم؛ هر فرد به هنگام بازاریابی محتوایی باید دو فاکتور مهم را در نظر بگیرد:

  1. اول اینکه هدف از تولید محتوا چیست؟
  2. و دوم اینکه چگونه در مسیر رسیدن به این هدف قرار بگیرد؟

محتوا صرفا یک متن نیست بلکه یک استراتژی برای رسیدن به اهداف تجاری سازمان محسوب می شود.

هدف شما از بازاریابی محتوایی چیست؟

  • آیا می خواهید برند سازی کنید؟
  • آیا قصد دارید لیست ایمیل خود را بسازید؟
  • آیا می خواهید چشم انداز های پیش روی خریداران را زیباتر جلوه دهید؟
  • آیا می خواهید مخاطبان خود را به خریدار تبدیل کنید؟
  • آیا قصد دارید که برای تجارت خود مشتریان ثابت بسازید؟
  • آیا می خواهید مشتریان خود را به افراد تبلیغ کننده برندتان تبدیل کنید؟

این موضوع باید به طور مرتب چک شود که در مسیری که به هدفتان ختم می شود قرار گرفته اید یا خیر؟ در صورتی که قرار نیست به هدفتان برسید، بهتر است مسیری را پیش نگیرید!

آمارهایی از اشتباهات بازاریابان محتوایی

آمار ها به ما نشان می دهند که تنها ۴۰ درصد از بازاریابان تولید کننده محتوا، مطالبشان را براساس نیاز های مشتری و طبق قیف فروش (اهداف سازمان) تولید می کنند.

با بررسی فعالیت های کارشناسان بازاریابی محتوایی به این مسئله پی می بریم که بازاریابان محتوا، بیش از نیمی از محتوای خود را برای بالای قیف خود ایجاد می کنند. ۲۱ درصد آن را برای وسط قیف و ۱۵ درصد برای انتهای آن و تنها در ۱۰ درصد از محتوا به پشتیبانی از مخاطبین خود می پردازند و نیازهای آن ها را برآورده می کنند.

این نابرابری، کار ما را برای توضیح نتیجه زیر راحت تر می کند:

که بیشتر بازاریابان محتوا به خاطر طرز تفکر سنتی فروش و بازاریابی خود به دردسر می افتند. و بیشتر آن ها تنها به اهداف سازمان خود توجه می کنند و نیازهای مشتری را نمی بینند.

برعکس این قضیه نیز وجود دارد. تولید کنندگان محتوای زیادی وجود دارند که تنها نیازهای کاربران را در نظر می گیرند و از نیازهای خودشان غافل می شوند.

یک متخصص در بازاریابی محتوایی، خوب می داند که همواره باید به نحوی محتوا ایجاد کند که هم نیازهای کاربران رفع شود و هم به اهداف خود برسد که نتیجه کار، جذب بیشتر مخاطب و فروش بیشتر است. بازاریابی محتوایی ایجاد تعادل بین رفع نیاز کاربران و پیش بردن اهداف سازمان است.

در هر صورت برای کار در حرفه بازاریابی محتوایی به صبر نیاز دارید و باید روحیه جنگیدن را در خود پرورش دهید؛ بازاریابی محتوایی اثر خود را در بلند مدت به ما نشان می دهد.

با وجود چالش ها در حال پیشرفتیم!

تصاویر زیر به ما نشان می دهند که بازاریابان محتوا، آینده روشنی پیش رو دارند. باید بگوییم ما هر ساله میزان موفقیت مان را در بازاریابی محتوایی می سنجیم و به تمام کسانی که به محتوای ما واکنش نشان می دهند توصیه می کنیم که سطح کلی موفقیت سازمان را در بازاریابی محتوایی ارزیابی کنند که ۸۲ درصد از آن ها واکنش خوبی به سطح کار نشان می دهند و سازمان را موفق تلقی می کنند. یعنی بر این باور هستند که ما توانسته ایم به نسبت سال های گذشته در محتوا نویسی قوی تر عمل کنیم.

۶۵ درصد از آن ها عینا می گویند که به نسبت سال های پیش رشد بیشتری داشته ایم. یعنی هنگامی که محدوده و مقیاس زمانی کمتر می شود نیز افراد این موضوع را تایید می کنند که ما در بازاریابی محتوایی در سطح بالاتری عمل کرده ایم.

سخن آخر

ما در اینجا به دو نتیجه مهم پی بردیم:

  1. ۶۸ درصد از بازاریابان محتوا می گویند که در ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبین هدف خود در حال پیشرفت هستیم.
  2. طبق آمارها تنها ۴۱ درصد از بازاریابان محتوا با استراتژی و به صورت روش مند تولید محتوا می کنند. (این درصد، بالاترین رقم در ۴ سال گذشته است).

با توجه به این آمارها به نظر می رسد که دلیل پیشرفت تولید کنندگان محتوا در جذب مخاطبین با وجود چالش های زیادی که با آن روبرو هستند، اعمال استراتژی های خاص در کارشان است.

از طرفی ۲ نتیجه دیگر نیز در تحقیقات صورت گرفته وجود داشت که شامل موارد زیر است:

  1. کاهش ۱۰ درصدی تعداد بازاریابان محتوایی که دسترسی به متخصصان برایشان چالش بوده است. (در یک سال اخیر)
  2. کاهش ۲۴ درصدی تعداد بازاریابان محتوایی که ارتباط برقرار کردن با محتوای پیچیده برایشان چالش بوده است. (در یک سال اخیر)

با توجه به این نتایج، مشخص است که هر چقدر دسترسی ما به متخصصان بیشتر باشد، ارتباط با محتوای پیچیده برایمان آسان تر می شود؛ و این یک امر کاملا بدیهی است.

در این مقاله مهمترین چالش هایی که هر متخصص بازاریابی محتوایی با آن ها مواجه می شود را قید کردیم؛ این چالش ها شامل عدم دسترسی به متخصصین هر حوزه، ارتباط برقرار کردن با محتوای پیچیده، تفکر سنتی و عدم ایجاد تعادل بین بازاریابی و محتوا هستند. اما آمارهایی را ارائه دادیم که در آن ها متوجه پیشرفت بازاریابان محتوا و کاهش چالش های موجود بودیم. در هر صورت در هر شغل و حرفه ای چالش هایی وجود دارد که برای افزایش بازدهی و کیفیت بایستی حذف شوند یا بهبود یابند.

ادامه مطلب در سایت منبع