راهکارها و ترفندهای نوآورانه برای تجزیه و تحلیل خوانایی | آپدیت ۱۴۰۲

یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس افزونه Yoast سئو است. این افزونه جزو محبوب ترین افزونه های مخزن وردپرس است. امروز می خواهیم پیکربندی و نصب کامل افزونه Yoast سئو را به شما آموزش دهیم. افزونه Yoast سئو کامل ترین افزونه سئو وردپرس است که از ابزارها و ویژگی های زیادی ساخته شده است. در ادامه قبل از نصب آن بهتر است مروری بر ویژگی های آن می کنیم.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

آنچه خواهید خواند:

آموزش ویدیویی کار با افزونه Yoast سئو

ویژگی های افزونه Yoast سئو

  • تغییر عنوان و توضیحات متا سئو برای هر پست و مطلب.
  • پیش نمایش اسنیپت گوگل
  • تست کلید واژه کانونی
  • پیکربندی روبات های متا
  • پیکربندی هدر/فوتر RSS
  • پشتیبانی از مسیر راهنما یا Breadcrumbs
  • ایجاد نقشه های XML
  • ویرایشگر .htaccess و robots.txt
  • اتصال به کنسول جستجو گوگل
  • و…

آموزش نصب افزونه Yoast سئو

بعد از فعال کردن این افزونه یک منو جدید به نوار مدیریت وردپرس شما با عنوان سئو همراه با لوگو Yoast سئو اضافه می شود.

خب اکنون که این افزونه با موفقیت فعال شد میریم به سراغ پیکربندی و راه اندازی آن به بهترین شکل برای وب سایت وردپرسی شما

آموزش راه اندازی افزونه Yoast سئو

خوب در ادامه به راه اندازی و پیکر بندی افزونه Yoast سئو میپردازیم. حتی اگر مبتدی هم نیستید پیشنهاد می شود حتما این آموزش را دنبال کنید تا با برخی از تنظیمات Yoast سئو بیشتر آشنا شوید.

۱٫ عمومی

بخش عمومی شامل ۴ زبانه می باشد که در ادامه درباره هر یک توضیح خواهیم داد.

بخش ۱٫ پیشخوان

بخش ۲٫ امکانات

در ادامه به بررسی مختصر گزینه های این بخش میپردازیم:

  • آنلایز سئو: امتیازدهی و تحلیل سئو برای محتوای سایت شما.
  • تجزیه و تحلیل خوانایی: امتیازدهی و تحلیل خوانایی برای محتوای سایت شما.
  • محتوای شاخص: این ویژگی به شما اجازه می دهد محتوای شاخص را علامت گذاری و فیلتر کنید. اینها مهمترین مقالات وب سایت شما هستند.
  • شمارنده پیوند متن: قابلیت مشاهده تعداد لینک های داخلی در هر محتوا.
  • نقشه های XML سایت: قابلیت ایجاد نقشه XML سایت. برای آشنایی بیشتر با این بخش می تونید مقاله نقشه سایت چیست رو مشاهده کنید.
  • نوار منوی مدیریت: این قابلیت شامل لینک های مفیدی از ابزارها برای آنالیز برگه ها و دیدن اطلاعیه های جدید است.
  • امنیت: امکان مخفی سازی تنظیمات پیشرفته سئو از نویسندگان سایت برای بهبود امنیت.

بخش ۳٫ یکپارچگی

افزونه Yoast سئو می تواند با سایر افزونه های وردپرس یکپارچگی ایجاد کند و در صورتی که افزونه موردنظر محتوایی را ارائه کند، شما می توانید در این بخش، یکپارچگی با آن افزونه را فعال کنید تا یواست سئو محتوای آن را بررسی کند.

بخش ۴٫ ابزارهای وبمستر

شما برای تأیید سایت خود در ابزارهایی مثل ابزار وبمستر گوگل، باید یک متا تگ را به سایت خود اضافه کنید یا یک فایل را آپلود کنید. در این بخش به سادگی متا کدی را که از موتورهای جستجو در زمینه های مربوطه دریافت کرده اید را اضافه کنید.

۲٫ ظاهر جستجو

بخش ظاهر جستجو افزونه Yoast سئو شامل ۶ زبانه می باشد که در ادامه درباره به بررسی آنها خواهیم پرداخت

بخش ۱٫ عمومی

در این بخش تنظیمات عنوان و متای محتوای سایت قرار دارند.

ابتدا نمادی را که می خواهید برای جداسازی عنوان استفاده شود، انتخاب کنید. این نماد به عنوان مثال، بین عنوان مطلب و نام سایت نمایش داده خواهد شد. در ادامه می توانید عنوان سئو و توضیحات متای پیشفرض را تنظیم کنید.

در انتهای صفحه هم می توانید مشخص کنید که سایت به سازمان تعلق دارد یا یک شخص خاص تا افزونه یواست سئو پیشنهادات بهتری در اختیار شما قرار بده.

بخش ۲٫ انواع محتوا

افزونه Yoast سئو به شما این اجازه را می دهد تا برای نوشته ها، برگه ها، رسانه ها و سایر پست تایپ ها عنوان و متا توضیحات، پیش فرض تعریف کنید.

توصیه ما این است که در این بخش تغییری ایجاد نکنید و از مقادیر پیش فرض استفاده کنید.

شما می توانید ساختار پیشفرض نمایش عنوان و توضیحات در نتایج جستجو را برای نوشته ها و برگه های سایت به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

بخش ۳٫ عناصر چند رسانه ای

به طور پیش فرض، وردپرس برای هر تصویر یا رسانه ای که در نوشته ها و برگه های خود قرار میدهید، صفحه جدیدی ایجاد می کند. این صفحه فقط رسانه پیوست را نمایش می دهد.

لازم است بدانید که این صفحات پیوست، محتوای قابل توجهی برای زمینه سازی موتورهای جستجو ندارند. چنین صفحاتی توسط موتورهای جستجو “محتوای کم کیفیت” در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل تأثیر منفی در سئو سایت شما دارند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

شما در این بخش می توانید از افزونه Yoast سئو کمک بگیرید و کاربران را به جای صفحه، به اصل فایل ضمیمه هدایت کنید. برای این کار باید مطابق تصویر زیر، گزینه “تغییر آدرس URL های پیوست به خود پیوست” را روی “بله” تنظیم کنید.

بخش ۴٫ طبقه بندی ها

در قسمت طبقه بندی نیز همانند بخش انواع محتوا می توانید عنوان و متا توضیحات در نتایج جستجو را این بار برای دسته بندی ها، برچسب ها و ساختار های بایگانی تعریف کنید.

بخش ۵٫ بایگانی ها

بخش بایگانی به شما اجازه می دهد نتایج جستجو را برای صفحات مختلف بایگانی در وب سایت خود مانند نویسنده، تاریخ، جستجو و صفحه ۴۰۴ تنظیم کنید. گزینه های پیش فرض برای اکثر وب سایت ها مناسب است. البته توصیه می کنیم در صورتی وب سایت وبلاگی با یک نویسنده دارید، این گزینه را غیرفعال کنید زیرا موجب انتشار محتوای تکراری در موتورهای جستجو خواهد شد.

بخش ۶٫ مسیر راهنما

مسیر راهنما برای لینک داخلی بسیار مناسب است چرا که مسیری روشن را برای صفحه ای که در آن هستید مشخص می کند. این مسیر راهنما همچنین در نتایج جستجو موتور های جستجوگر ظاهر می شود و به سایت شما امتیاز بیشتری در رتبه جستجو می دهد.

توجه داشته باشید که حتما گزینه “فعالستزی مسیر راهنما” در این بخش را فعال کنید.

تنظیمات پیشفرض این بخش برای همه وب سایت ها مناسب هستند و جز برای موراد شخصی سازی، نیاز به تغییر خاصی ندارند.

بخش ۷٫ RSS

استفاده از فیدهای RSS در سال های اخیر روند صعودی پیدا کرده است. افزونه Yoast سئو به شما اجازه می دهد که برای هر پست در خوراک RSS خود بک لینک به سایت خود اضافه کنید.

بک لینک

معمولا برخی از روبات ها از روی RSS مطالب شما را کپی می کنند. به این ترتیب شما از سایت آنها بک لینک دریافت خواهید کرد و گوگل می داند که شما منبع اصلی محتوا هستید.

در این بخش همچنین گزینه هایی برای افزودن لینک نویسنده، لینک نوشته، لینک وبلاگ و لینک توضیحات وبلاگ وجود دارد که می توانید مطابق سلیقه خودتان، شخصی سازی کنید.

۳٫ اجتماعی

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی نیز بر روی سئو تاثیر گذار هستند. برای تنظیم شبکه های اجتماعی خود به بخش اجتماعی بروید.

شبکه های اجتماعی

بخش ۱٫ حساب های کاربری

اولین زبانه از تنظیمات اجتماعی برای همه حساب های شبکه های اجتماعی شما است. Yoast سئو به موتور های جستجو شبکه های اجتماعی شما را نشان خواهد داد.

بخش ۲٫ فیس بوک

در برگه فیسبوک ابتدا اطمینان کامل حاصل کنید تا گزینه “افزودن داده متای Open Graph” فعال باشد. این کار به فیس بوک کمک می کند تا هنگام اشتراک گذاری یک صفحه، تصاویر و اطلاعات صفحه را از سایت شما دریافت کند. همچنین فیلد های دیگر را نیز کامل کنید. از جمله بخش های تنظیمات صفحه اصلی و تنظیمات پیش فرض که بسیار مهم هستند.

بخش ۳٫ توییتر

در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به شبکه اجتماعی توییتر را شخصی سازی کنید. در این قسمت می توانید نوع کارت پیش فرض توییتر را انتخاب کنید که پیشنهاد می شود از “خلاصه با تصویر بزرگ” استفاده کنید.

بخش ۴٫ پینترست

پینترست نیز مانند فیسبوک با استفاده از Meta Data Open Graph کار می کند. اطمینان حاصل کنید که Meta Data Open Graph را در تنظیمات فیس بوک فعال کرده باشید. بعد از آن شما فقط باید کد تأیید صحت ارائه شده توسط پینترست را وارد کنید.

۴٫ ابزار ها

افزونه Yoast سئو ابزار های کاربردی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به بررسی این ابزار ها می پردازیم.

  • درون ریزی و برون بری: در گزینه اول این صفحه شما می توانید از تمام تنظیماتی که انجام دادید یک بکاپ بگیرید و یا فایل های پشتیبان را درون ریزی کنید. شما همچنین می توانید داده های افزونه هایی مثل All In One سئو را در یوست سئو درون کنید.
  • ویرایشگر فایل: با استفاده از این ابزار شما می توانید بدون نیاز به مراجعه به پنل هاست، فایل های مهم مانند .htaccess را از پنل وردپرس ویرایش کنید.
  • ویرایشگر گروهی: گزینه سوم همانطور که از نامش پیداست، به شما این امکان را می دهد که به سرعت عنوان ها و توضیحات نوشته ها و برگه های سایت خود را بدون این که مجبور باشید برای هر صفحه به ویرایشگر آن رجوع کنید، تغییر دهید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به شما در مراحل نصب افزونه Yoast سئو کمک کرده باشیم.

بیش از ۳ سال است که به صورت مستمر در زمینه وب و سیستم مدیریت محتوای وردپرس فعالیت می کنم. مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو دنبال میکنم و تجربیاتم رو با دیگران به اشتراک می گذارم.

ادامه مطلب در سایت منبع


طراحی سایت چند زبانه چگونه است؟ و چرا؟

ژانویه ۲, ۲۰۲۲


اهمیت گرافیک سایت در سئو

ژانویه ۲, ۲۰۲۲

افزونه های ضروری وردپرس ;سیستم مدیریت محتوای وردپرس، شامل مجموعه بزرگی از پلاگین های کاربردی رایگان و غیررایگان بسیاری می باشد که هر کدام دارای کاربرد خاصی می باشند و نقش بسیار مهمی در راه اندازی وبسایت های وردپرسی دارند. در حقیقت افزونه ها پایه و اساس وبسایت شما را تشکیل می دهند و با کمک آن ها و بدون نیاز به کدنویسی به راحتی قادر خواهید بود ویژگی ها و امکانات بسیار جذاب و پیشرفته ای را به سایت خود بیفزایید و همچنین سایت خود را نیز حرفه ای تر نشان دهید، افزونه های زیادی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود وظیفه ای انجام می دهند و ممکن است شما را در انتخاب یک افزونه دچار تردید کنند به همین دلیل در این مقاله قصد داریم افزونه های ضروری وردپرس که استفاده از آن ها در هر وبسایتی لازم است را به شما معرفی کنیم.

افزونه های ضروری وردپرس

افزونه های رایگان و پرمیوم فراوانی وجود دارند که می توانید با به کار گرفتن آن ها قابلیت ها و امکانات بسیار پیشرفته ای را بدون نیاز به کدنویسی به سایت خود اضافه کنید، افزونه ها سرعت کار شما را بالا برده و موجب صرفه جویی بیشتر در زمان می گردد. چنانچه تجربه زیادی در استفاده از وردپرس و افزونه های آن ندارید ممکن است در یافتن و انتخاب یک پلاگین مناسب برای سایت خود دچار مشکل شوید، به همین دلیل در ادامه ۳۰ مورد از افزونه های ضروری وردپرس که داشتن آن ها در هر وبسایتی ممکن است لازم باشد را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

۱٫ WPForms

پلاگین پرطرفدار WPForms یکی از افزونه های معروف با بیش از ۴ میلیون نصب فعال است که برای ساخت فرم های تماس مختلف در وردپرس به کار می رود، وبسایت شما هر فعالیتی که داشته باشد نیاز به یک فرم تماس دارد تا کاربران، مشتریان و بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، بهترین افزونه برای این کار، پلاگین WPForms می باشد. یکی از ویژگی های خوب این افزونه قابلیت ساخت و طراحی انواع فرم ها با استفاده از کشیدن و رها کردن می باشد، تنها با چند کلیک و کمتر از ۵ دقیقه می توانید فرم های تماس، فرم اشتراک ایمیل، فرم های سفارش آنلاین، فرم پرداخت، انواع فرم نظرسنجی و بسیاری از فرم های دیگر را ایجاد کنید. نسخه رایگان این افزونه یک گزینه مناسب برای ساخت و طراحی انواع فرم می باشد، اما اگر تمایل دارید از امکانات پیشرفته آن استفاده کنید لازم است نسخه پرمیوم آن را تهیه نمایید.

۲٫ Yoast سئو

پلاگین محبوب Yoast سئو با بیش از ۵ میلیون نصب فعال بهترین افزونه برای بهینه سازی و سئو سایت شما می باشد. تاکنون میلیون ها وبسایت با کمک این افزونه کاربردی موفق شدند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنند. استفاده از این افزونه بسیار آسان است به طوریکه مبتدیان نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. این افزونه امکان افزودن برچسب های متا و متاتگ، ایجاد نقشه سایت، تجزیه و تحلیل خوانایی و موارد بسیار دیگری را در اختیار شما قرار می دهد، همچنین پیشنهادات و توصیه هایی در راستای بهبود مطالب ارائه می دهد. به راحتی با کمک این افزونه می توانید سایت خود را بهینه کرده و بازدیدکنندگان بیشتری از موتورهای جستجو جذب کنید، افزونه یواست سئو در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

۳٫ Mailchip

افزونه MailChimp با بیش از ۲ میلیون نصب فعال بهترین افزونه در زمینه ارسال خبرنامه های مختلف و جذاب در وردپرس می باشد. این افزونه قدرتمند به راحتی می تواند با اتصال به وبسایت شما به کلیه ایمیل های کاربران دسترسی پیدا کند، ایمیل های کاربران را دریافت و خبرنامه های موردنظر شما را برای آن ها ارسال کند.

۴٫ Akismet

افزونه رایگان Akismet یک افزونه قوی ضد هرزنامه و ضد اسپم در سایت های وردپرسی است. این افزونه با بیش از ۵ میلیون نصب فعال از وبسایت شما در برابر محتوای مخرب محافظت می کند. Akismet به طور خودکار کلیه نظرات را بررسی می کند و دیدگاه هایی که اسپم به نظر برسند را شناسایی و فیلتر می کنند. این افزونه سایت شما را از نظرات اسپم و هرزنامه ها مصون می دارد.

334″ />

>

۵٫RafflePress

RafflePress قدرتمندترین و کاربرپسندترین افزونه مسابقه در وردپرس است. این افزونه رایگان با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال به شما کمک می کند تا لیست ایمیل، ترافیک وبسایت و دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی خود را با هدایا و بازاریابی دهان به دهان افزایش دهید. امکانی را فراهم می آورد تا بازدیدکنندگان برای ورود به سایت می بایست آدرس ایمیل خود را وارد کنند، و این کار موجب می شود مشترکان بیشتری برای ارسال خبرنامه های ایمیل خود جمع آوری کنید. همچنین کاربران را تشویق می کند تا شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند و نتایج بدست آمده را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا ورودی بیشتری در این مسابقه بدست آورند؛ که این عمل بازدیدکنندگان بیشتر، ترافیک بیشتر و همچنین فروش و درآمد بیشتر می شود. اگر خواهان امکانات پیشرفته تری هستید بهتر است افزونه RafflePress Pro را خریداری کنید.

بازاریابی

۶٫ iThemes Security

افزونه امنیتی iThemes Security یکی دیگر از افزونه های واجب در وردپرس است که می توانید امنیت و محافظت از وبسایت خود را به آن بسپارید، این پلاگین قدرتمند امنیتی با بیش از ۱ میلیون نصب فعال توانسته طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. iThemes Security بیش از ۳۰ روش برای ایمن سازی و محافظت از سایت به شما ارائه می دهد، همچنین قادر است نقاط ضعف و حفره های آسیب پذیر سایت را یافته و آن ها را برطرف و از حملات خودکار جلوگیری کند.

۷٫ Yet Another Related Posts Plugin

پلاگین کاربردی و حرفه ای Yet Another Related Posts Plugin با بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال می تواند لیستی از پست ها یا صفحات مربوط به پست فعلی را نمایش دهد و بازدیدکنندگان سایت را با سایر مطالب مرتبط آشنا کند. این افزونه کاربر را تشویق به مطالعه پست های مشابه کرده و در نتیجه منجر به افزایش ترافیک سایت می گردد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

۸٫ Smush Pro

افزونهSmush در زمینه ی کاهش حجم تصاویر در سایت های وردپرسی کاربرد دارد، بهینه سازی تصاویر، تغییر اندازه تصاویر، تشخیص نادرست اندازه تصاویر و غیره از امکانات این افزونه است. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده که نسخه رایگان آن با بیش از ۱ میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس به نصب رسیده است.

۹٫ Regenerate Thumbnails

افزونه Regenerate Thumbnails با بیش از ۱ میلیون نصب فعال به صورت رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است، این پلاگین امکان بازسازی تصاویر شاخص و تغییر ابعاد آن ها را برای شما فراهم می کند، با کمک این افزونه می توانید تصاویر شاخص و فایل های تصویری موجود در وبسایت خود را مجددا تولید کنید، تصاویر اضافی و بلااستفاده را حذف کنید و ابعاد تصاویر را تغییر دهید. این یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس است که در هر وبسایتی ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید.

۱۰٫ Jetpack

Jetpack با بیش از ۵ میلیون نصب فعال جزو افزونه های واجب وردپرس می باشد که استفاده از آن افزایش کیفیت سایت را به دنبال دارد، این افزونه مدیریت و کنترل کاملی بر روی سایت داشته و دارای قابلیت هایی کاربردی و پیشرفته ای از قبیل بالا بردن امنیت سایت، بهینه سازی خودکار تصاویر، مدیریت ترافیک سایت، پشتیبانی از Akisment، آپدیت مداوم و مستمر و غیره می باشد.

ادامه مطلب

تجزیه و تحلیل طول محتوای متن ) تعداد کلمات محتوا( توسط Yoast سئو بررسی می شود. برای پست ها و یا صفحات وب، توصیه می کنیم بیش از ۳۰۰ کلمه بنویسید. آیا این برای سئو خوب است؟ تعداد کلمات بیشتر به گوگل کمک می کند موضوع متن شما را بهتر بفهمد و به طور کلی، گوگل تمایل دارد مقالات طولانی را، بالاتر رتبه بندی کند. ما توصیه نمی کنیم فقط به خاطر آن محتوا اضافه کنید. هیچ کس تمایل ندارد مقالات طولانی و بد نوشته شده را بخواند. کیفیت و کاربرپسند بودن هنوز حرف اول را می زند.

دلیل مهم بودن تعداد کلمات محتوا در پست یا صفحه وب

تعداد کلمات محتوا یا متن شما چقدر است؟ و چرا در رتبه بندی سئوی سایت مهم است؟ تعریف تعداد کلمات متن کاملا واضح است. اگر برای پست های طولانی و با کیفیت وبلاگ، ۱۰۰۰ کلمه یا بیشتر بنویسید، شانس بالاتری برای رتبه بندی در گوگل دارید. ما مقالاتی را نوشتیم که بیش از ۲۵۰۰ کلمه بودند. آن ها به رشد ترافیک اینترنتی ما کمک کردند چرا که محتوای اساسی بودند. در ادامه به این که چقدر مقالات به سئو کمک می کنند، می پردازیم.

چقدر تعداد کلمات مقالات به سئو سایت کمک می کنند؟

زمانی که متن شما طولانی تر باشد، گوگل سرنخ بیشتری درباره ی موضوع شما در اختیار خواهد داشت. هر چه تعداد کلمات استفاده شده در محتوا بیشتر و مقاله شما سئو شده تر باشد، اغلب اوقات تمرکز روی عبارت کلیدی شما بیشتر نشان داده می شود. هرچند بهانه ای برای پر کردن کلمات کلیدی نیست! اگر شما مقاله خود را به طور طبیعی بهینه کنید، تمرکز شما برای عبارت کلیدی در متن ظاهر می شود. هم چنین می توانید از مترادف بیشتر و عبارات کلیدی مرتبط به جای آن استفاده کنید. در یک پست طولانی تر، می توانید عنوان ها، لینک ها و تصاویر بیشتری اضافه کنید که در آن ها نیز می توانید عبارت کلیدی را ذکر نمایید. بنابراین محتوای بیشتر در اینجا به معنای اطلاعات با کیفیت بیشتر در موضوع است.

هم چنین متنی با تعداد کلمات بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا برای چندین متن طولانی از عبارت کلیدی که محتوای خود را برای آن بهینه کرده اید، رتبه بندی کنید. دلیل این امر آن است که، در یک متن طولانی، شما احتمالا به موضوعات مختلفی می پردازید. مقاله یا سایر پست های شما که در زیرمجموعه قرار می گیرند، این فرصت را دارند تا در نتایج جستجو برای انواع مختلف عبارت کلیدی شما نتیجه بگیرند. اگر چند لینک دهی داخلی هوشمند انجام دهید ، حتی می توانید میزان مراجعه به پست گسترده ای را که نوشته اید، افزایش دهید. این به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید.

هم چین، اگر یک صفحه از چند کلمه تشکیل شده است، گوگل به احتمال زیاد آن را به عنوان محتوای کوتاه تصور می کند. همه موتورهای جستجو قصد دارند بهترین پاسخ را به سوالات مردم ارائه دهند. مطالب کوتاه، کمتر جواب کامل می دهد و نیازهای مردم را برآورده می کند. در نتیجه، احتمالا رتبه خیلی بالایی نخواهد داشت.

Yoast سئو چه مواردی را بررسی می کند؟

بررسی طول متن (تعداد کلمات به کار رفته در محتوا) در Yoast سئو:

Yoast سئو به شما در بررسی طولانی بودن متن، کمک می کند. این بررسی بخشی از تجزیه و تحلیل سئو است و شما می توانید آن را در برگه سئو در جعبه متا Yoast سئو پیدا کنید. در این صفحه، تعداد کلماتی را که اضافه کرده اید و این که آیا تعداد کلمات کافی برای رتبه بندی دارید، محاسبه می شود.

هر صفحه در سایت شما باید تعداد مشخصی از کلمات را داشته باشد تا بتواند رتبه بندی شود. حداقل طول متن شما به نوع صفحه بستگی دارد. بنابراین صفحات طبقه بندی شده، به محتوای کمتری نسبت به پست های وبلاگ احتیاج دارند، در حالی که صفحه محتوای اصلی، باید جامع و دارای تعداد قابل توجهی کلمات باشد.

در جدول زیر می توانید نحوه ی ارزیابی صفحات مختلف را مشاهده کنید. اگر در یک صفحه کمتر از حداقل کلمات داشته باشید، در بازخورد Yoast یک گلوله قرمز دریافت خواهید کرد. برعکس، هنگامی که طول پست در صفحه شما خوب باشد، یک نقطه گلوله سبز دریافت می کنید.

طبقه بندی صفحه

> 250 کلمه

پست منظم یا صفحه

> 300 کلمه

صفحه محتوای اصلی

> 900 کلمه

حداقل تعداد کلمات در هر نوع صفحه برای دریافت گلوله سبز در Yoast سئو

بررسی محتوا کافی نیست:

در تجزیه و تحلیل خوانایی، اگر پست یا صفحه شما بیشتر از ۵۰ حرف نباشد، Yoast سئو با یک گلوله قرمز یا نارنجی به شما بازخورد می دهد. برای ارزیابی صحیح خوانایی محتوای خود، Yoast سئو به حداقل تعداد حرف نیاز دارد. اگر پست یا صفحه شما کمتر از ۵۰ حرف داشته باشد، بررسی های خوانایی افزونه نمی تواند بهترین نتیجه را به شما بدهد. در اکثر موارد، نمی توانید با چنین دامنه کوتاهی بهترین پاسخ را به مخاطبان خود بدهید.

چگونه می توان یک پست طولانی با کیفیت بالا نوشت؟

ممکن است مقالات گسترده ای که برای مردم نوشته شده است، مزایایی نسبت به پست کوتاه داشته باشد. اما در حالی که شما مشغول نوشتن پست هایی با تعداد کلمات بالا هستید، حفظ کیفیت متن در سطح بالا، اهمیت بسزایی دارد. محتواهای خوانا، با کیفیت خوب، ساختار مناسب میتوانند محتوای اصلی سایت شما باشند.

نوشتن محتوای با کیفیت بالا کار سختی است. به خصوص هنگامی که هدف شما نوشتن مقالاتی با تعداد کلمات بالا برای رشد ترافیک اینترنتی و سئو سایت باشد. اگر نویسنده ماهری هستید، می توانید پست های بسیار طولانی با بیش از ۱۰۰۰ کلمه بنویسید. اگر تجربه کمتری دارید، به شما توصیه می کنیم حدود ۷۰۰-۸۰۰ کلمه را مدنظر قرار دهید. در هر صورت اطمینان حاصل کنید و جنبه های زیر را در ذهن داشته باشید:

متن های خوانا بنویسید

مهم ترین چیز هنگام نوشتن پست خصوصا پست هایی با تعداد کلمات بیشتر در آن محتوا، این است که برای مخاطبان خود بنویسید. ممکن است واضح به نظر برسد، اما به طور شگفت انگیزی آسان است که حواس شما را پرت کند و شروع به اضافه کردن اطلاعات بی ربط کنید. بنابراین با فکر کردن در مورد سوالاتی که خواننده می تواند در مورد موضوعی که پوشش می دهید ، داشته باشد، شروع کنید. سپس، پاسخ های روشنی به این سوالات ارائه دهید. البته پاسخ ها باید به خوبی نوشته شده و خوانا باشد.

برای متن خوانای خود باید چه کار کنید؟

متن شما باید از یک خط فکری و منطقی پیروی کند. برای نزدیک شدن به آن، به شما توصیه می کنیم که هر پاراگراف را با یک جمله موضوعی شروع کنید، یعنی جمله ای که ایده اصلی آن پاراگراف را ارائه می دهد. سپس، برای توضیح بیشتر در مورد موضوع، از بقیه پاراگراف استفاده کنید. حتما جملات و پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید. اگر کلمات و جملات غیرضروری پیدا کردید آن ها را حذف کنید. ایده های ارائه دهنده ی شما باید بین پاراگراف ها مرتبط باشد. به همین دلیل استفاده از کلمات گذار (نمونه هایی از کلمات گذار در ادامه متن آورده شده است) فراوان خوب است. برای درگیر کردن مخاطب ممکن است از آن ها بخواهید که عملی انجام دهند (مثلا ادامه متن را بخوانند، به تصویری توجه کنند و …)

نمونه هایی از کلمات گذار:

کلماتی مانند: سپس، اما، ولی، قبل از، برای مثال، در آهر، در حال حاضر، در طی، بلافاصله، بعدا، در همین حال، اکنون، اخیرا، در همین حا، هم زمان، متعاقبا، به عنوان مثال، به طور خاص، برای نشان دادن، حتی، بر اساس، همچنین، به طور خلاصه و … نمونه هایی از کلمات گذار هستند

از عناوین استفاده کنید

یکی از روش های ساختاری متن شما استفاده از عناوین است. عناوین درون متن دو هدف دارند. اول: آن ها یک سلسله مراتب از بالا به پایین را نشان می دهند. که یک موضوع، به عنوان مثال، دارای سه عنوان فرعی است که در آن بیشتر توضیح داده شده است. عملکرد دیگر برای مرور اجمالی است. با استفاده از عناوین روشن می توانید به خوانندگان خود اطلاع دهید که یک پاراگراف چیست. هم چنین خواندن متن شما را خوشایند می کند، هم چنین یک عنوان به شما می گوید که متن بعدی درباره چه چیزی است.

محتوای اصل بنویسید

اصل بودن با این همه محتوای ساده کار آسانی نیست بلکه سخت ترین است. اما، به آنچه محتوای شما را بی نظیر می کند تامل کنید.، ممکن است آنچه شما با فکر ارائه می دهید متفاوت و بهتر از پیشنهاد رقبا باشد. سپس تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می کنند و رقبای شما در چه شرایطی هستند. آماده سازی با تحقیق، می تواند ایده های زیادی در مورد این که چه چیزهایی باید بنویسید و چگونه خود را در میان مردم متمایز کنید به شما ارائه دهد.

نحوه نوشتن صفحات بایگانی با کیفیت بالا

وردپرس برای گروه بندی مطالب از اصطلاحات طبقه بندی استفاده می کند. کلمه طبقه بندی اساسا اصطلاحی فانتزی برای گروهی از موارد است (صفحات وب سایت) که دارای نقاط مشترکی هستند. وردپرس دارای دو طبقه بندی پیش فرض است:

  • دسته بندی ها
  • برچسب ها

تفاوت بین یک دسته و یک برچسب بیشتر به ساختار مربوط آن می شود. دسته بندی ها سلسله مراتبی هستند که شما می توانید زیر مجموعه هایی در هر یک از دسته ها قرار دهید. اما برچسب ها اینگونه نیستند. وردپرس به طور خودکار برای هر دسته یا برچسب که ایجاد می کنید صفحه ای جدید به وجود می آورد. ما این صفحات را، صفحات بایگانی می نامیم، زیرا آن ها، پست ها یا محصولی را که دارای موارد مشترک هستند بایگانی می کنند. علاوه بر این ها، انواع دیگری از صفحات بایگانی نیز وجود دارند. به عنوان مثال، وردپرس می تواند صفحات را بر اساس تاریخ ارسال و نویسنده پست بایگانی کند. حتی می توانید طبقه بندی سفارشی ایجاد کنید یا از افزونه ای استفاده کنید که یکی آن را ایجاد کرده است.

چرا صفحات بایگانی طبقه بندی برای سئو سایت شما مهم هستند؟

صفحات بایگانی و طبقه بندی هنگام ساخت سایت، بسیار ارزشمند هستند. یک ساختار سایت واضح به گوگل و بازدیدکنندگان کمک می کند تا سایت شما را درک و حتی می تواند به شما در رتبه بندی بالاتر کمک کند. برای به دست آوردن بهترین صفحات بایگانی طبقه ‎بندی، باید در آن ها کار کنید. صفحاتی که وردپرس به طور خودکار تولید می کند فقط شامل یک لیست از پست ها بدون هیچ معرفی دیگری است. بنابراین، اگر بازدیدکنندگان در یکی از صفحات بایگانی شما قرار بگیرند، اطلاعات زیادی دریافت نمی کنند. آن ها آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نکنند و بنابراین احتمال اینکه صفحه را ترک کنند، افزایش می یابد.

چگونه می توانید صفحات بایگانی طبقه بندی را بهینه کنید؟

برای اینکه بایگانی های طبقه بندی خود را بسیار جذاب کنید، می توانید با این کارها شروع کنید:

  • افزودن یک عنوان واضح؛
  • افزودن مقدمه، قسمتی که محتوای آن صفحه بایگانی را برجسته می کند.

علاوه بر این، می توانید برخی از پیوندها را به محتوای مقدماتی اضافه کنید که به بهترین پست های آن صفحه بایگانی اشاره دارد. این اطمینان زیادی به کاربران می دهد که صفحه در مورد چه چیزی است. برای توصیف در صفحات بایگانی، حداقل ۲۵۰ کلمه را توصیه می کنیم. این کمتر از آن چیزی است که ما برای پست های وبلاگ توصیه کرده ایم. به این دلیل که توصیف صفحه بایگانی هدف دیگری نسبت به پست وبلاگ دارد. این توصیفات به جای کاوش در یک موضوع، به عنوان مقدمه و راهنمای بقیه مطالب موجود در آن صفحه است. این متن ها نباید طولانی باشند. واضح است که شما می خواهید با این صفحات رتبه بندی کنید که صفحات دسته بندی و برچسب به محتوا نیاز دارند.

نتیجه گیری در مورد تعداد کلمات محتوا و سئو سایت

این پست به شما آموخت که تعداد کلمات پست ها و صفحات شما می تواند در رتبه بندی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. با این حال بسیار مهم است که شما نباید به خاطر نوشتن جملات طولانی تر، کیفیت متن خود را زیر پا بگذارید. بنابراین، از ذهن خود استفاده کنید تا متن های طولانی، خوانا و خوش ساخت بنویسید. هم چنین، فراموش نکنید که صفحات بایگانی خود را با افزودن توضیحات مفید بهبود بخشید!

ادامه خواندن در سایت منبع

سنجش خوانایی فِلِش

آزمون خوانایی فِلِش سهولت خواندن یک متن را براساس دو متغییر بررسی می کند:

  • میانگین طول جملات، که براساس تعداد کلمات هر جمله مشخص می شود.
  • میانگین تعداد هجا در هر کلمه.

سنجش خوانایی فِلِش بااستفاده از این دو متغییر نمراتی از ۰ تا ۱۰۰ در اختیار شما می گذارد. نمره ۱۰۰ نشان دهنده این است که متن شما از خواناییی بالایی برخوردار است. نمره هر چه به ۰ نزدیکتر، خواندن متن شما برای مخاطب دشوارتر است. شرح نمرات سنجش خوانایی فِلِش در جدول زیر قابل مشاهده است.

شرح نمره

نمره

خوانایی متن بسیار بالا و متن شما برای یک دانش آموز ۱۱ ساله به راحتی قابل درک است.

۱۰۰-۹۰

خواندن متن آسان است.

۹۰-۸۰

خواندن متن نسبتا آسان است.

۸۰-۷۰

متن شما برای یک دانش آموز ۱۳ تا ۱۵ ساله به راحتی قابل درک است.

۷۰-۶۰

خواندن متن نسبتا دشوار است.

۶۰-۵۰

خواندن متن بسیار دشوار است.در بهترین حالت متن شما برای دانشجویان کارشناسی قابل درک است.

۵۰-۳۰

خواندن متن بسیار دشوار است. در بهترین حالت متن شما برای فارغ التحصیلان دانشگاهی قابل فهم است.

۳۰-۰

متنی که دارای جملات کوتاه، کلمات ساده و تک هجایی است، نمره بالایی در سنجش خوانایی فِلِش خواهد داشت. از طرف دیگر متنی که از جملات بسیار طولانی، کلمات سخت و پیچیده تشکیل شده است، در سنجش فِلِش نمره پایینی کسب می کند.

سنجش خوانایی فلش در افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو در وردپرس، از سنجش خوانایی فِلِش در تجزیه و تحلیل خوانایی متن استفاده می کند. یواست سئو به بررسی دو جنبه از متن شما می پردازد .

  • نحوه ارتباط تعداد کلمات با تعداد جملات.
  • نحوه ارتباط تعداد هجاها با تعداد کلمات.

توصیه می شود در متن خود به ندرت از کلمات پیچیده استفاده کنید؛ و جملات شما تا حد امکان باید کوتاه باشد، به این ترتیب متن شما در آزمون فِلِش نمره بالایی کسب خواهد کرد. نمرات بالای ۶۰ در سنجش فلش قابل قبول است. نمره ۶۰ تا ۷۰ در آزمون به این معناست که متن شما برای یک دانش آموز ۱۳ تا ۱۵ ساله به راحتی قابل درک است.

اهمیت سنجش خوانایی فِلِش در سئو

خوانایی متن در طراحی قالب وب بسیار مهم است. اگر خواندن متن شما برای مخاطب بسیار دشوار و غیر قابل درک باشد، مخاطب ترجیح می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را در وب سایت دیگری جستجو کند. هدف شما باید نوشتن متنی با خوانایی بالا باشد؛ تا از نرخ بالای دفع کاربر و افت امتیاز سایت خود تا حد امکان جلوگیری نمایید. متن هایی که خواندن آن ها آسان باشد با رویکرد سئو جامع همسو هستند.

با افزایش رو به رشد موتورهای جستجوی صوتی و استفاده گوگل از الگوریتم هایی که روز به روز به الگوهای انسانی نزدیک تر می شوند، متن های خوانا به صورت غیر مستقیم نقش بسزایی در بالا رفتن امتیاز و جایگاه سایت ایفا می کنند. حال آن که خوانا بودن متن از اهمیت زیادی برخوردار است، پیچیدگی هایی نیز در بر دارد. خوانا بودن متن به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود از بخش تجزیه و تحلیل خوانایی ، آزمون های متعددی از جمله سنجش خوانایی فِلِش را برای بهینه سازی متن خود استفاده نمایید.

اگر در تلاش برای تقویت مهارت های سئو خود هستید، نسخه پریمیوم یواست سئو بهترین گزینه برای شما است. این نسخه با بهره گیری از تحلیل پیشرفته متن، به شما در نوشتن محتوایی روان و خوانا یاری می رساند. پست های شما با استفاده از لینک های داخلی و فیلترهای محتوایی به راحتی توسط مخاطبان جستجو و پیدا خواهند شد. نسخه پریمیوم افزونه یواست، با استفاده از قابلیت ریدایرکت کردن از اخطار ۴۰۴ جلوگیری می کند. این قابلیت با تغییر مسیر مجدد، مخاطب را به راحتی به سایت شما راهنمایی می نماید. در نهایت شما با استفاده از پیش نمایش های نسخه پریمیوم، قادر به کنترل ظاهر و نحوه نمایش پست های خود در رسانه های اجتماعی خواهید بود.

تاثیر سنجش خوانایی فِلِش در تقویت نویسندگی

نمرات آزمون فِلِش، چگونه مهارت های نوشتاری شما را تقویت می کند؟ مسلما شما برای مخاطب دست به قلم می شوید، پس رمز موفقیت در این است که مخاطب خود را بشناسید. قبل از هر چیز باید به این نتیجه برسید که چه متنی برای مخاطب شما مناسب است. آیا فروشنده لباس هستید؟ آیا یک کارگاه آموزش عکاسی را اداره می کنید؟ آیا نویسنده وب سایت مختص مادران هستید؟ و یا ویدیوهای مرحله به مرحله ی ساخت وسایل مختلف را تولید می کنید؟ در این موارد محتوا و متن شما باید از سهولت بالایی برخوردار باشد، زیرا مخاطبان گسترده ای را در بر می گیرد.

البته باید به خاطر داشته باشید نباید متن و محتوای خود را قربانی کسب نمره ی بالا در آزمون فِلِش نمایید. امکان دارد محتوای شما درباره ی موضوعی پیچیده یا حتی برای مخاطبانی خاص اعم از دانش پژوهان و اشخاص علمی باشد؛ یا خود شما در حال نوشتن تحقیقات آکادمیک هستید، در این صورت منطقی است که بالا بودن نمره سنجش فلش برای متن شما در اولویت نباشد. با این وجود، ایجاز و اختصار در متن همیشه به درک بیشتر نوشته کمک می کند. پس اگر در صدد استفاده از مزایای سنجش خوانایی فِلِش هستید، باید دو نکته را در نظر بگیرید:

۱٫جملات کوتاه

استفاده بیش از اندازه از جملات طولانی خواندن متن شما را برای مخاطب دشوار می کند و خواننده همواره در تلاش است تا مفهوم جملات شما را رمزگشایی کند. در مقابل اگر متن شما سرشار از جملات کوتاه باشد، متن از خوانایی بالاتری برخوردار است. در نتیجه مخاطب مفهوم را بهتر درک می کند. از این رو توصیه می شود، جملات طولانی را به جملات کوتاه تبدیل نمایید تا درک آن برای خواننده آسان تر شود. به هیج وجه فکر نکنید که استفاده از جملات کوتاه از ارزش نگارشی متن شما می کاهد. مقایسه این دو متن به درک بهتر این موضوع کمک می کند. جمله اول به این صورت است :

« مکان موردعلاقه ی من برای گذراندن آخر هفته ها خانه مادر بزرگم است که در نزدیکی دریاچه ای است که ما عاشق شنا کردن و ماهیگیری در آن هستیم و معمولا با قایق در دریاچه قایق سواری می کنیم.»

آیا جمله اول به راحتی قابل خواندن است؟ آیا برای خواننده تا حدی طولانی و گیج کننده نیست؟ به جمله دوم توجه کنید:

« مکان مورد علاقه من برای گذراندن آخر هفته ها خانه مادر بزرگم است. خانه او در نزدیکی دریاچه است. ما عاشق شناکردن و ماهیگیری در دریاچه هستیم. ما معمولا با قایق روی دریاچه قایق سواری می کنیم.»

با توجه به جمله دوم به این نتیجه می رسیم که تجزیه ی این جمله طولانی به چندین جمله کوتاه تر خواندن متن را برای مخاطب آسان تر می کند. پس استفاده از جملات کوتاه تر برای یک محتوا ارزش آن را پایین نمی آورد، بلکه به خواننده اجازه ی درک بهتر اطلاعات و مفاهیم را می دهد.

۲٫محدود کردن کلمات پیچیده

سنجش خوانایی فِلِش به شما یادآوری می کند که خواندن کلمات چهار هجایی و بیشتر از آن برای مخاطب دشوار است. بنابراین بهتر است از کلماتی با هجای کمتر استفاده نمایید. برای آن که متنی خوانا داشته باشید و طیف مخاطبان گسترده ای را مجذوب متن خود نمایید بهتر از به کارگیری کلمات نامفهوم بپرهیزید. اگر شما در زمینه ی پزشکی تخصص دارید، با مفاهیمی همچون داروی وریدی و اوفرکتومی و سایر اصطلاحات پزشکی آشنایی کامل دارید. باید توجه داشته باشید که بسیاری از خواننده ها با این مفاهیم آشنایی ندارند پس بهتر است در متن خود از کلمات ساده تر استفاده کنید. در صورتی که جایگزین مناسبی برای کلمات مورد نظر نیافتید، سعی کنید مفاهیم را برای خواننده توضیح دهید.

کلام آخر

به چند نکته مهم در مورد سنجش خوانایی فِلِش توجه نمایید. همواره به یاد داشته باشید که زبان مانند یک مسلئه ریاضی نیست. هیچکس قادر نیست خوانا بودن یک نوشته را تنها در فرمولی خلاصه نماید. سنجش فِلِش، سبک نوشتاری شما و یا مخاطب را در محاسبات خود نظر نمی گیرد. پس نمرات آزمون فِلِش نباید صرفا در راستای تغییر سبک نوشتاری و یا محتوایی شما مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بسیاری از حرفه ها مجبور به استفاده از زبانی هستند که کاملا با زبان مردم عادی متفاوت است. اجازه دهید نمره ی سنجش خوانایی فِلِش با کمک تحلیلی منطقی به عنوان راهنمایی برای بهینه سازی متن شما استفاده شود.

خوب است مقاله را نیز مطالعه کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

حتما شما هم مقالاتی در سایت خود دارید که علاقه زیادی به آنها داشته و دوست دارید کاربران سایت آنها را بخوانند. به عبارتی، این مقالات، با ارزشترین مقالات شما هستند.

به همین دلیل، تلاش زیادی برای بهبود رتبه صفحات سایت و سئوی سایت خود می کنید تا مردم در Google به این مقالات برخورد کرده و آنها را مطالعه کنند.

در افزونه Yoast، به این مقالات، محتوای اصلی سایت یا محتوای سنگ بنای سایت گفته می شود. یعنی همن صفحات لندینگی که در میان ما مصطلح است.

اهمیت محتوای اصلی سایت، در بهبود سئو و رتبه صفحات سایت

محتوای اصلی سایت یا محتوای سنگ بنای سایت چیست؟

محتوای اصلی سایت (محتوای سنگ بنا یا لندینگ)، عبارت است از مقالاتی که در نگاه شما ارزشمندتر بوده و بیشتر از سایر مقالات، به آنها افتخار می کنید. مقالاتی که کاملاً رسالت شرکت شما را منعکس می کنند.

به طور کلی، مقالات سنگ بنا، مقالاتی طولانی و آموزنده هستند.

بنابراین، بدون شک می خواهید این مقالات، رتبه خوبی در گوگل داشته باشند.

Yoast سئو چگونه به شما در انتخاب استراتژی محتوای اصلی سایت کمک می کند؟

حال، می خواهیم بررسی کنیم که افزونه یا پلاگین Yoast سئو چگونه به شما کمک می کند تا یک استراتژی محتوای اصلی سایت را برای سایت خود، تنظیم کنید؟

ما در این مقاله، همه نکات لازم را در این مورد به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه می توان استراتژی محتوای اصلی را با Yoast سئو تنظیم نمود؟

شاید شما هرگز به این فکر نکرده اید که از استراتژی محتوای اصلی یا استراتژی محتوای سنگ بنا استفاده کنید. این کار آنقدر مهم است که ارزش گرفتن وقت شما را دارد.

برای تنظیم استراتژی محتوای اصلی، در مرحله اول شما باید در مورد پست ها یا صفحات سایت خود فکر کرده و آن ها را بادقت بررسی کنید. حال ببینید:

  • کدام مقاله ها برای شما گرانبهاتر و ارزشمندتر هستند؟
  • کدام یک از آنها کاملترین و معتبرترین مقاله های وب سایت شما هستند؟

پاسخ سوالات بالا را به عنوان سنگ بنا یا محتوای اصلی سایت خود انتخاب کنید. اما ببینیم Yoast سئو با محتوای اصلی سایت چه می کند؟

رویکرد انتخاب یک محتوای اصلی موفق سه جنبه دارد:

جنبه اول: محتوای اصلی باید طولانی و خوب نوشته و بهینه سازی شده باشد.

جنبه دوم: محتوای سنگ بنا باید در ساختار سایت شما جایگاه برجسته ای داشته باشد.

جنبه سوم: شما باید مقالات سنگ بنای خود را تازه و به روز نگه دارید.

البته که Yoast سئو به شما کمک می کند تا همه این موارد را رعایت کنید!

Yoast سئو با محتوای اصلی سایت چه می کند؟

۳ روشی که افزونه Yoast سئو به شما در انتخاب محتوای اصلی سایت کمک می کند.

۱٫ مقالات عالی و باارزشی بنویسید.

افزونه Yoast سئو با استفاده از اصول سئو و تجزیه و تحلیل خوانایی متن، به شما کمک می کند تا محتوایی عالی و جذاب بنویسید. اگر محتوایی را به عنوان محتوای اصلی سایت خود انتخاب کردید، باید کلید ‘on‘ را در تب ‘ cornerstone content ‘ یا همان تب محتوای اصلی، در نوار کناری Yoast سئو یا جعبه متای Yoast سئو فعال کنید:

و خوانایی متن، کار شما را برای انتخاب محتوای اصلی سایت، کمی سخت تر می کند.

به عنوان مثال، اگر پستی محتوای سنگ بنای سایت شماست ، باید به جای ۳۰۰ کلمه در حالت عادی، حداقل حاوی ۹۰۰ کلمه باشد.

تجزیه و تحلیل سئو با افزونه Yoast سئو به شما کمک می کند تا محتوای اصلی سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

۲٫ با لینک دهی، محتوای سنگ بنای اصلی را در ساختار سایت خود بگنجانید.

برای ایجاد رتبه بالا در موتورهای جستجو باید به مقالات سنگ بنای خود لینک دهید.

با لینک دادن به مقالات دلخواه خود، در واقع، به Google می گویید این مقالات مهمترین مقالات سایت من هستند.

Yoast سئو دارای دو ویژگی مفید برای کمک به شما در لینک دادن به محتوای سنگ بنای سایت است:

ابزار لینک داخلی

اگر از افزونه Premium Yoast سئو استفاده کنید، می توانید از ابزار پیوند داخلی برخوردار شوید.

این ابزار بر اساس کلماتی که در پست خود استفاده می کنید، برای سایر پست ها پیشنهادات، پیوندی ارائه می دهد.

پست هایی که به عنوان محتوای سنگ بنای اصلی علامت گذاری کرده اید، همیشه در بالای لیست پیشنهادهای ما ظاهر می شوند.

به این ترتیب، هر زمان که در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنید، محتوای سنگ بنای مناسب را برای پیوند یافتن پیدا خواهید کرد.

ابزار لینک داخلی

استفاده از ابزار پیوند داخلی به شما یادآوری می کند که هر زمان پست جدیدی می نویسید باید به سنگ بنای خود پیوند دهید. در نتیجه، محتوای اصلی یا سنگ بنای شما در بالای ساختار پیوند شما باقی خواهد ماند.

و این همان چیزی است که محتوای اصلی برای بهبود رتبه بندی خود، نیاز دارد!

شمارنده پیوند متنی

شمارنده پیوند نوشتاری به شما امکان می دهد تا:

  1. تمام پیوندهای داخلی را که در یک پست قرار داده اید؛
  2. همه پیوندهای داخلی به یک پست

را از سایر صفحات خود مشاهده کنید.

این ابزار، نمای کاملی از توزیع لینک ها یا پیوندهای داخلی وب سایت شما را در اختیارتان قرار می دهد.

مطمئن شوید که مقالات سنگ بنای شما به اندازه کافی پیوندهای داخلی دریافت می کنند. (و این بررسی را به طور مداوم، ادامه دهید)!

۳٫ محتوای اصلی یا سنگ بنای خود را به روز نگه دارید.

به روزرسانی منظم محتوای سنگ بنا برای استراتژی سنگ بنای وب سایت شما بسیار مهم است. از این گذشته، محتوای اصلی وب سایت شما دائمی بوده و بنابراین، همیشه باید حاوی جدیدترین اطلاعات باشد.

افزونه Premium، یک ویژگی اضافی دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی محتوای سنگ بنای خود را به روز نگه دارید.

استراتژی محتوای سنگ بنا با استفاده از Yoast سئو بسیار ساده شده است. استراتژی محتوای سنگ بنای شما از چندین عنصر تشکیل شده است.

  • مقالات محتوای سنگ بنا باید آموزنده؛ خوانا و بهینه سازی شده باشند.
  • علاوه بر این، این مقالات، باید جایگاه برجسته ای در ساختار سایت شما داشته باشند.

افزونه Yoast سئو به شما کمک می کند تا به هر دو مورد دست پیدا کنید.

  • نکته آخر اینکه افزونه Premium به شما کمک می کند تا محتوای سنگ بنای خود را عینی؛ تازه و به روز نگه دارید.

سخن آخر

افزونه Yoast سئو به طور کلی به پیوند داخلی وب سایت شما کمک کرده و برای حفظ استراتژی محتوای اساسی شما بسیار مفید است. اما اگر از این ابزار استفاده نمی کنید، حتما به یاد داشته باشید که برای محتوای سنگ بنای خود زمان کافی و مناسبی را اختصاص دهید.

این نوع محتواها، به کمی توجه اضافی نیاز داشته و البته که بسیار هم شایسته این توجه می باشند!

ادامه مقاله در سایت منبع

در این مقاله قصد داریم به آموزش تنظیمات سئو یوست (yoast) بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این افزونه کاربردی در ادامه همراه ما باشید. ورد پرس یک ابزار مناسب برای مدیریت محتواست. استفاده از ورد پرس سبب شده است تا کار طراحی سایت ساده تر و ارزان تر به انجام برسد.

طراحی مناسب و ارزان قیمت سایت به وسیله ورد پرس با این که یکی از مهمترین مزایای ورد پرس است تنها مزیت آن نیست. با استفاده از ورد پرس و افزونه های کاربردی آن میتوان از چالش هایی مثل سئو نیز عبور کرد. یوست یکی از افزونه هایی است که در این مسیر گردانندگان وب سایت را یاری میکند.

آموزش نصب افزونه یوست

نصب پلاگین های ورد پرس به سادگی قابل انجام است و روند پیچیده ای ندارد. برای نصب یوست میتوان از راه های مختلفی اقدام کرد. بهترین و ساده ترین راه مراجعه به قسمت ‘افزودن’ است که در منوی ورد پرس قابل مشاهده است. سپس لازم است به بخش ‘جستجوی افزونه ها’ بروید و نام یوست را به فارسی یا انگلیسی سرچ نمایید پس از این مرحله به شما لیستی از نتایج به دست آمده نشان داده خواهد شد.

آموزش تنظیمات سئو یوست و کار با آن

پس از نصب و فعالسازی روی منو بخشی اضافه میشود که برای دسترسی سریع به منوی یوست سئو به کار میرود. روی این بخش نام سئو نوشته شده است و آیکون برنامه یوست سئو نیز قابل مشاهده است. با کلیک روی این بخش به منوی مربوط به تنظیمات انتقال داده میشوید و به سادگی میتوانید با توجه به آموزش تنظیمات یوست سئو که در این بخش آورده شده است؛ تنظیمات یوست سئو را شخصی سازی نمایید.

در این قسمت چند سربرگ متفاوت را مشاهده میکنید که با رفتن به هر کدام بخش های متفاوتی از تنظیمات در اختیار شما قرار میگیرد. در قسمت پیشخوان اطلاعات کلی افزونه درج میشود. همچنین خطاهایی که ممکن است در طول کار با افزونه پیش بیایند در این بخش نشان داده خواهند شد. در صورت مشاهده خطا لازم است با بررسی دقیق در صدد رفع آن برآیید. همچنین به سادگی میتوانید با پیکربندی اطلاعات سایت شامل مواردی مثل نام سایت، زمینه فعالیت، برند و … را درج نمایید.

برای مشاهده بخش های مختلف تنظیمات به سربرگ امکانات بروید:

در این قسمت بخش هایی چون آنالیز سئو، تجزیه و تحلیل خوانایی، محتوای شاخص، شمارنده پیوند متن، نقشه های سایت، ادغام Ryte، نوار مدیریت وجود دارند. با توجه به انتظاری که از این افزونه دارید؛ بخش هایی که مایلید توسط یوست سئو پوشش داده شوند را روی حالت روشن قرار دهید. بهتر است تمام این گزینه ها روی حالت روشن قرار گیرند.

با استفاده از این بخش و دریافت کد تاییدیه گوگل میتوانید سایت را به سرچ کنسول گوگل اضافه کنید. البته برای انجام این کار لازم است ابتدا مالک سایت اطلاعات هویتی خود را مشخص نماید. پس از این مرحله لازم است کد تائیدی که توسط وب مستر مورد نظر اعم از گوگل، بایدو، بینگ و یاندکس دریافت کرده اید را درج و تغییرات را ذخیره نمایید.

ظاهر جستجو در آموزش تنظیمات سئو یوست

ظاهر جستجو شامل تنظیمات نمایش سایت در صفحه نتایج موتور جستجو میباشد. توجه به تنظیمات این بخش میتواند در افزایش ورود مخاطبان به وب سایت موثر باشد. در ادامه به آموزش تنظیمات سئو یوست در مهمترین سربرگ های ظاهر جستجو پرداخته ایم. در این قسمت هم مانند بخش قبل تب ها یا سربرگ های مختلفی را شاهد خواهید بود. عمومی، انواع محتوا، عناصر چند رسانه ای، طبقه بندی ها، بایگانی ها، مسیر راهنما و RSS سر برگ هایی هستند که در این قسمت وجود دارند.

یکی از زیرمجموعه های سربرگ عمومی ‘جدا کننده عنوان’ یا (separator) است:

در این قسمت علائم نگارشی مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها برای جدا کردن عنوان محتوا از سایر نوشته های استفاده نمایید. علائمی مثل | یا – میتوانند انتخاب های مناسبی برای این بخش باشند. گزینه بعدی صفحه خانه یا همان صفحه اصلی است. در این بخش یک الگو مشخص برای نمایش عنوان سئو (سئو title) در نظر گرفته شده است.

این الگو قابل تغییر است و میتواند بسته به نوع سایت و صلاحدید گرداننده شخصی سازی شود. بخش بعدی توضیحات متا یا Meta description است. در این بخش نیز خود افزونه گزینه های مختلفی را پیشنهاد میکند. برای مثال با استفاده از exprect یک متن خلاصه در توضیحات متا نمایش داده میشود. در قسمت بعدی میتوانید نوع سایت را بسته به اینکه یک سایت شخصی است یا شرکتی مشخص کنید. با توجه به اینکه کدام گزینه را انتخاب نموده اید در ادامه منو موارد متفاوتی به نمایش در خواهد آمد.

در بخش انواع محتوا گزینه ای تحت عنوان ‘نمایش نوشته ها’ وجود دارد:

اگر قسمت بله برای این بخش فعال باشد نوشته های وب سایت در نتایج گوگل قابل مشاهده خواهند بود. بخش بعدی نمایش تنظیمات سئو میباشد. در این بخش از شما سوال میشود که آیا لازم است تنظیمات سئو برای برگه ها و نوشته های موجود در وب سایت قابل مشاهده باشد یا خیر. همچنین بخشی با عنوان تاریخ پیش نمایش در گوگل وجود دارد.

با فعال بودن این بخش و قرار گرفتن روی حالت نمایش (و نه مخفی) تاریخ انتشار پست ها برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود. برای فعال بودن یا نبودن این بخش ها باید با توجه به زمینه فعالیتی سایت و سیاست های کاری که مد نظر دارید، تصمیم گیری نمایید. برای مثال قابل مشاهده بودن تاریخ انتشار برای برخی محتواها از جمله محتواهای خبری بسیار حائز اهمیت است.

در امکان اعمال تنظیمات برروی برگه ها، قالب و محصولات را نیز خواهید داشت. گزینه های ذکر شده در قسمت پست ها برای این بخش ها نیز قابل اعمال است. یکی از دیگر بخش ها بایگانی است، در این بخش نیز مانند سایر بخش ها قابل مشاهده بودن یا نبودن دسته ها و توضیحات متا قابل تغییر است. بهتر است دسته بندی ها در حالت قابل مشاهده قرار بگیرند.

در قسمت بعدی چهار حالت برای توضیحات متا (Meta Descriptions) در نظر گرفته شده است:

با توجه به استراتژی سئوی وب سایت میتوانید یکی از گزینه های title، Page، separator و Primary category را در نظر بگیرید. سربرگ مهم بعدی Breadcrumbs یا مسیر راهنماست. این بخش به شما راهنمایی هایی درباره دسته بندی های وب سایت و نقشه سایت ارائه میشود.

در این قسمت پارت هایی چون جدا کننده بین مسیر راهنما، متن Anchor برای صفحه اصلی (Home Page) ، پیشوند برای مسیر راهنما وجود دارد. هر یک از این بخش ها قابل تنظیم هستند. با استفاده از این بخش ها میتوان ظاهر نهایی سایت را زیبا و دلپذیر نمود تا کاربر حس جذاب و متفاوت از این صفحات دریافت نماید.

نکات قابل توجه در آموزش تنظیمات سئو یوست

نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به نسخه نصب شده نرم افزار ممکن است در بعضی از این بخش ها با تفاوت های جزئی مواجه شوید اما در کل این نسخه ها و تنظیمات مربوط به آن ها تفاوت چندانی ندارند. پس از نصب و فعالسازی افزونه یوست سئو بخشی تحت عنوان ارتقا به نمایش در خواهد آمد.

با ارتقای نرم افزار به امکانات بیشتری دسترسی خواهید داشت. اما توجه کنید که استفاده از نرم افزار ارتقا یافته ی یوست نیاز به پرداخت هزینه ای تحت عنوان حق اشتراک دارد. در مقاله آموزش تنظیمات سئو یوست سعی شد تا به بررسی مهمترین بخش های این افزونه و قابلیت هایی که دارد پرداخته شود.

با استفاده از افزونه یوست سئو به سادگی امکان آنالیز سئوی محتوا و برگه ها را خواهید داشت:

با توجه به اهمیتی که سئو در بهبود دارد استفاده از چنین پلاگین هایی را میتوان یک گام مثبت و موثر در راستای ارتقای سایت دانست. این پلاگین نوشته های موجود در سایت را با استفاده از ۳ رنگ طبقه بندی میکند. رنگ های سبز، نارنجی و قرمز نشان دهنده وضعیت سئوی آن صفحه هستند.

ادامه مطلب