Comments: 0 Posted by: حمیدی Posted on: سپتامبر 20, 2019

patience running out

بعضی وقتا حتی صبورترین آدم ها هم توان مقاوت در مقابل موضوعی رو ندارن و صبرشون پر می شه، در این شرایط چه کاری میشه کرد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمون؛ اینجا پیشنهادهایی براتون آورده ایم که به صبر از دیدی بالاتر از واکنشی نگاه کنین و اون رو به یکی از مهمترین مهارت های زندگی کردن تبدیل کنین.

از زمان های خیلی قدیم گفته ان که صبر یکی از فضیلت های اخلاقیه. شاید یکی از چیزایی که باعث آزارتون می شه همینه که همیشه گفته ان باید صبر داشته باشین. در دنیای مدرن امروز نیاز داریم که کمی بیشتر در این مورد توجیهمان کنن. ما به دلایل و مدارکی نیاز داریم که نشونمون دهد صبر کردن در زندگی به نفعمون هستش.

در دنیای شدیدا رقابتی امروز، صبور بودن یعنی دوم شدن یا شاید هم آخر شدن. یعنی، صبر شاید به چشم «ضعف» دیده شه.

کلمه نامه مریام وبستر، صبر رو اینطور معنی می کنه، «توانایی حفظ آرامش و اذیت نشدن در زمان انتظار طولانی یا در برخورد با مشکلات یا افراد پر طاقت و سمج». نکته خاصی در این معنی دیده نمی شه. با اینکه «حفظ آرامش» یا «اذیت نشدن» در مواجه با «مشکلات» یا «افراد پر طاقت و سمج» عالی به نظر می رسد ولی واقعاً مشخص نیس که اینکار چیجوری باید انجام شه و چه حسی در فرد ایجاد می کنه.

ایجاد مهارت جمع کردن حواس و توجه کار بودن روش ایجاد صبره. ایجاد صبر سه عامل اصلی داره:

  1. پذیرش اون چیزی که در زمان حال هست.
  2. درک اینکه همه چیز تغییر می کنه.
  3. تصور نکردن اینکه شما تنها و جدا از بقیه هستین.

صبر شاید به نظر خیلی جذاب نرسه ولی واسه سلامت و کارایی شما لازمه. و تصور نکنین که فقط آدمایی مثل حضرت ایوب و دالای لاما از پس اون برمی آیند. علوم روانشناسی جدید بر اون تاکید دارن و وقتی منتظر اتفاق بعدی در زندگی تون هستین، تنها کاریه که باید انجام بدین.

بی صبری و بی حوصلگی شما رو نه فقط از مقاصد خوبتون بلکه از افراد مهم زندگی تون دور می کنه.

وقتی در خونه یا هر جای دیگری دچار خشم و کلافگی می شید، دلیل اون اینه که از این سه عامل که در بالا اشاره کردیم دور شده اید.

در زیر پیشنهاد ها و پیشنهادهایی آورده ایم که کمکتون می کنه به صبر از دیدی بالاتر از فقط پشیمون بودن و منتظر بودن نگاه کنین و بتونین اون رو به یکی از مهمترین مهارت های زندگی تون تبدیل کنین.

  1. از خودتون سوال کنین: خشمتون در مقابل فردی دیگه حس خوبی به شما می دهد؟

این خشم باعث می شه کنترل بهتری روی شرایط پیدا کنین؟ قدرت فکر کردنتون رو تقویت می کنه یا بسته؟ پر شدن صبر و در رفتن از کوره چه اثرات منفی بر خودتون و بقیه داره؟ اینکار چه هزینه هایی براتون به دنبال داره؟

  1. از خودتون سوال کنین: از این از کوره در رفتن چه درسی می گیرید؟

این عکس العمل ها چیجوری می تونه شما رو درمورد مرزهای ظرفیت صبرتون آگاه کنه؟ لازم نیس دردی که ممکنه اینکار براتون به همراه داشته باشه رو دوست داشته باشین ولی اصلاً دوست دارین بخاطر این فرصت واسه تقویت صبر و ظرفیت سلامتتون قدردان باشین؟

  1. واسه خودتون هدف بذارین که در جمع از عکس العمل های احساسی و لحظه ای دوری کنین.

خودتون رو به تمرین کردن صبر معتقد کنین.

  1. سنگر بگیرین.

تلاش کنین خودتون رو در موقعیت هایی که لازمه درمقابل میل به عکس العمل های احساسی در زمان خستگی و کلافگی مقاومت کنین، قرار ندین. تمرینات صبر رو واسه زمان هایی نگه دارین که احتمال پر شدن صبرتون کمتره.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری بر ذهن خود مسلط شیم؟

روانشناسی مردمون چیجوری

Leave a Comment