Comments: 0 Posted by: حمیدی Posted on: سپتامبر 20, 2019

چاقی صورت شاید واسه بیشتر دختر خانوم ها از نون شب هم واجب تر باشه، چون صورت چاق از نظر بیشتر دختران زیباتره! البته این اشتیاق به داشتن صورتی چاق در آقایون هم مشاهده می شه و اونا هم به دنبال هستن.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ پس اگه می خواید واسه قشنگ تر شدن صورت خود رو چاق کنین و یا در اثر ورزش زیاد فرم طبیعی صورت خود رو از دست داده اید و بدنبال راهکارهای چاق شدن دوباره اون هستین با آلامتو همراه شه.

اگه وقتی که خودتون رو در آینه می ببینن، آرزو می کنین تا کمی صورتتون پر تر بود، شاید اولین جایی که به فکرتون می رسد برید، مطب دکتره. دکتر ها هم واسه شما جواز زیاد شدن وزن رو صادر می کنن، اما خواهشا سرتون رو پایین نندازین و به خاطر چاق شدن، صاف به یه مغازه ی دونات فروشی نرید!

این شدنیه که در محدوده ی صورتتون زیاد شدن وزن داشته باشین – البته هیچ تضمینی هم وجود نداره که صورتتون اولین جایی باشه که چاق می شه – اما این روند، نباید بهونه ای شه که به سراغ دستورهای غذایی ناسالم برید. عوضش، اصلاحاتی در برنامه ی غذایی و ورزشی تون، شما رو به راه صحیحی هدایت می کنه.

زیاد شدن وزن و کالری

انتخاب عضوی از بدنتون واسه کاهش یا زیاد شدن وزن موضعی، غیر ممکنه. هرگونه نوسان در وزن بدن شما، با مقدار مازاد یا کمبود کالری که دریافت می کنین ربط داره.

اگه دوست دارین وزنتون زیاد شه، باید نسبت به کالری که می سوزانید، مقدار بیشتری انرژی دریافت کنین. اما یادتون باشه که به طور خاص، صورتتون زیاد شدن وزن نخواد داشت، اما زیاد شدن وزن کلی که کم کم به دست می بیارید، صورت پر تری رو براتون به ارمغان میاره.

غذاهای پر از کالری

با اینکه وقتی که صحبت از افزایش وزنه همیشه باید گوش به فرمون دکترتان باشین، یکی از راه های ساده واسه قرار دادن بدنتون در وضعیت کالری مازاد، اینه که مصرف غذاهای پر از کالری تون رو زیاد کنین.

البته وقتی که مصرف کالری تون رو زیاد می کنین، باید بر خلاف غذاهایی که مغذی نیستن، مانند فست فودها، روی غذاهایی تمرکز کنین که از نظر مواد مغذی هم غنی هستن. چند نمونه از این نوع مواد غذایی شامل آجیل ها، دانه ها، آووکادو، ماست، و میوه های تازه مانند موز هستن.

برنامه ورزشی

کم شدن اندازه ورزش شما، کمک می کنه تا دریافت کالری مازادتان زیاد شه، البته ورزش رو کنار نذارین ، مگه اینکه پزشکتون دستور دهد. میانگین ورزش هوازی لازم واسه بزرگسالان، ۱۵۰ دقیقه در هفته س.

از راه ورزش های ساده مثل پیاده روی، طوری برنامه ریزی کنین که به این هدف نائل شید. اما اگه خیلی بیشتر از این مقدار ورزش می کنین، شاید از توانایی شما واسه رسیدن به کالری مازاد کاسته می شه. پس، کمش کنین.

روند آهسته

انتظار نداشته باشین که بدون این دست اون دست کردن پس از اعمال تغییرات در برنامه ی غذایی و ورزشی تون تماشاگر تغییر شکل صورتتون باشین. اگه خودتون رو در وضعیت مصرف کالری مازاد به مقدار ۵۰۰ کالری در روز قرار دادین، طبیعتا باید هفته ای نیم کیلوگرم وزن اضافه کنین.

این مقدار افزایش وزنی که پیدا می کنین، در سراسر بدن شما پخش می شه. پس شاید هفته ها یا ماه ها زمان میبره تا تغییری در صورتتون توجه کنین. یادتون نره که مرتبا با دکتر خود در رابطه باشین، تا از سلامت روند افزایش وزنتون مطمئن شید و با خیالی راحت به سمت هدفتون پیش برید.

۱۹ بهترین روش زیاد شدن وزن اصولی

چه بخوریم تا چاق شیم؟

زیاد شدن وزن مجله تناسب اندام چاق کردن صورت چیجوری

Leave a Comment