علمی-آموزشی

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

چیجوری غبغب رو درمان کنیم

به گزارش آلامتو به نقل از سایت مردمون؛ رایج ترین عمل واسه نابود کردن غبغب، لیپوساکشنه.

لیپوساکشن زیر چانه واسه برداشتن چربی اضافه این ناحیه و قشنگ تر کردن فک پایینه. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمیه که مخصوصاً با بالا بردن سر، به چشم میاد. پس قبل اینکه پولتون رو خرج این عمل گرون کنین، می تونید تمرینات مخصوص آب کردن غبغب رو امتحان کنین.

دلیل به وجود اومدن غبغب چیه؟

دلیلای زیادی هست که باعث می شه غبغب بیارین. دلیل کلی اون بالا رفتن زیادتر از اندازه وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعاله. اما با بالا رفتن سن هم، پوست توانایی ارتجاعی خود رو از دست داده و دچار افتادگی می شه. هم اینکه عضلاتی که به طور مرتب فعالیت نداشته باشن، شل می شن، و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن ادامه داره هم ازجمله این عضلاته.

علاوه بر این، کم کردن اندازه قابل توجهی وزن هم موجب شل شدن پوست دور و بر ناحیه گردن می شن (که راه هایی واسه سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن هست).

تمرینات روزانه غبغب، عضله پلاتیسما و هم اینکه عضلات دیگه اون ناحیه رو سفت تر می کنه. بعد از این واسه یه مدت این تمرینات رو انجام دادین، این عضلات سفت شده و زمان کمتری واسه حفظ اون نیاز دارید چون حفظ عضله بسیار راحت تر از ساختن اون هستش.

تمرینات رفع غبغب

این مطلب را هم بخوانید :  چگونه دیگران را قضاوت کنیم؟

در زیر به تمریناتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنه از شر غبغب خلاص شید، یادتون باشه که باید این تمرینات رو به طور منظم انجام بدین تا اثر داشته باشه.

  1. باز کردن دهن ــ یه تمرین بسیار موثر اینه که دهنتون رو تا جایی که ممکنه باز کدره و زبونتون رو هم تا جایی که می تونید بیرون بیارین، انگار می خواهید اون رو به چانه تون برسونین. ۱۰ ثانیه در این حالت بمونین و بعد به حالت شروع برگردین. این حرکت رو ده مرتبه تکرار کنین. وقتی این تمرین رو انجام می بدید احساس می کنین که عضلات چانه و گردنتون درحال سفت شدن هستن.
  2. آویزون نگه داشتن سر ــ روی تخت یا کاناپه دراز بکشین، طوری که سرتون از تخت آویزون بمونه. چانه تون رو به سمت سینه بکشونین. این انقباض رو ۱۰ ثانیه نگه دارین، بعد به آرومی به حالت شروع برگردین، این حرکت رو ده مرتبه تکرار کنین.
  3. بالا بردن چانه ــ این تمرین به سفت و قوی کردن عضلات صورت و گردنتون کمک می کنه. صاف وایسید و پشت و گردنتون رو صاف نگه دارین. چانه تون رو به سمت سقف بالا بکشین و لب هاتون رو هم به حالت بوسه زدن جمع کنین. ۱۰ ثانیه در این حالت بمونین و رها کنین، این تمرین رو ده مرتبه تکرار کنین.
  4. چرخاندن گردن ــ صاف وایسید، سرتون رو به بغل طوری بچرخونین که چانه تون موازی شونِه تون شه. چشم هاتون هم باید رو به طرف باشه. بعد به آرومی سرتون رو به سمت پایین برده و به سمت دیگه بچرخونین. این تمرین رو ده مرتبه تکرار کنین.
  5. تمرین پلاتیسما ــ این تمرین روی عضلاتی کار می کنه که از فک پایین تا گردنتون ادامه داره. صاف وایس تاده و گردنتون رو هم صاف نگه دارین، با بالا کشیدن لب ها به روی دندون هاتون و پایین بردن گوشه های لب، تاندون های فکتان رو سفت کنین. ۱۰ ثانیه در این حالت بمونین و بعد شل کنین. این تمرین رو ده مرتبه تکرار کنین.
  6. تمرین توپ تنیس ــ یه توپ تنیس جلو گردنتون بذارین و تلاش کنین با چانه تون اون رو نگه دارین. چانه تون رو سفت به توپ بچسبونین و بعد رها کنین. این تمرین رو ده مرتبه تکرار کنین.
این مطلب را هم بخوانید :  چگونه دوستی را محکم کنیم؟

وزنتون رو پایین بیارین

علاوه بر انجام تمرینات بالا، باید وزنتون رو هم کم کنین (البته اگه اضافه وزن دارین). وقتی چاق هستین، چربی در همه قسمت های بدنتون انباشته می شه و درنتیجه غبغب هم می بیارید. تمرینات غبغب درکنار رژیم غذایی بهترین نتیجه رو براتون داره.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مردمون چیجوری

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *